În școlile din rural, unde elevii sunt mai puțini, se poate vorbi despre predarea la școală. Autoritățile trebuie să înceapă acum dezbateri, așa încât școlile să devină mai autonome – George Roman, Salvați Copiii

5.892 de vizualizări
Salvati Copiii, scoala afara / Foto: Facebook
“Școala online nu a fost școală, depindea foarte mult de părinți. Dintre cele trei scenarii, ținând cont și de evoluția pandemiei (1000 de cazuri ieri), singurul scenariu care se prefigurează este școala mixtă. În școlile din mediul rural, unde elevii sunt mai puțini, se poate vorbi despre predarea la școală, dar în condiții de respectare a măsurilor sanitare”, a declarat George Roman, Director Advocacy Salvați Copiii.

În cadrul conferinței online “Vreau la școală!” organizată de Salvați Copiii România și transmisă LIVE pe Edupedu.ro, partener al evenimentului, George Roman – Director Advocacy la Salvați Copiii România – a atras atenția că “autoritățile trebuie să înceapă acum dezbateri depre această formă, așa încât școlile să devină mai autonome, dar în consens cu autoritățile locale, să funcționeze cu aviz din partea inspectoratului sau DSP local”.

George Roman / Foto: INQUAM Photos – Alexandra Pandrea

“La sfârșitul lui 2019, știam că abandonul școlar e în creștere, costurile de școlarizare erau foarte mari, rezultatele PISA din 2019 au arătat că elevii sunt mai slabi decât în evaluările anterioare”, a amintit George Roman.

Acesta a precizat că “s-a tot vorbit despre cele trei scenarii. Școala online nu a fost școală, depindea foarte mult de părinți. Dintre cele trei scenarii, ținând cont și de evoluția pandemiei (1000 de cazuri ieri), singurul scenariu care se prefigurează e școala mixtă. În școlile din mediul rural, unde elevii sunt mai puțini, se poate vorbi despre predarea la școală, dar în condiții de respectare a măsurilor sanitare”.

“Autoritățile trebuie să înceapă acum dezbateri depre această formă, așa încât școlile să devină mai autonome, dar în consens cu autoritățile locale, să funcționeze cu aviz din partea inspectoratului sau DSP local. Dreptul copiilor este mult mai important decât concesiile pe care le-a oferit guvernul pentru adulți”, a adăugat acesta.

Citește și:

 


4 comments
    1. Se vede ca nu predati la tara. Chiar si simultan, clasele sunt de maximum 15-20 de elevi. Asta daca nu aveti chiar minim conform legii, avand in vedere ca la tara e tot mai mica populatia scolara. Deci nu e relevant ce spuneti. Nu exista clase aglomerate nici macar la tara la simultan. Nici macar fizic nu exista spatiu pentru mai multi intr-o clasa oricat i-ai inghesui.

  1. Am urmarit videoconferinta si domnul George Roman are in mare parte dreptate: in rural e nevoie de o descentralizare fie la nivel de unitate scolara sau la nivel de comuna. Numarul mic de elevi permite reintoarcerea in totalitate fizic la scoala in conditii de distantare si igiena adecvate perioadei in care traim. Cu un set bine stabilit de reguli si cu avizul si sprijinul DSP scoala in rural poate incepe. L-as ruga pe domnul Peticila sa scrie un articol post-videoconferinta in care sa adune cele mai importante pareri exprimate in acele interventii filmate de la cei ce au urmarit videoconferinta. Sunt convins ca cititorii Edupedu ar aprecia. Astfel, atat profesorii, cat si unii parinti, ar putea afla ce dificultati, dar si ce solutii s-au intampinat in predarea online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Autorul unei teze de doctorat pentru care a fost constatat plagiatul și cel care dorește să renunțe unilateral la titlul de doctor trebuie să restituie banii de școlarizare – propuneri PNL “agreate” pentru modificarea proiectelor de legi ale educației, anunță Sorin Cîmpeanu

“A fost agreată propunerea Partidului Național Liberal cu privire la îmbunătățirea proiectului Legii învățământului superior prin reglementarea obligației de restituire a sumelor de bani de către autorul tezei de doctorat,…
Vezi articolul

Campaniile clasice de prevenție a drogurilor, cele cu sloganuri și expus pedepse sau efecte, nu funcționează pentru toți elevii, spune psihoterapeutul Ramona Costescu: Soluția este să formezi abilități diriginților, profesorilor care rămân acolo nu doar o generație, abilități de a repera cazuri de consum, de mediere cu familia sau cu alte entități care pot fi sprijin

Tonul cu care se vorbește în spațiul public despre droguri este unul ostil și nu încurajează dialogul necesar în activitățile de prevenție, în timp ce autoritățile, de asemenea, înțeleg să…
Vezi articolul