Salvați Copiii trimite 450 de tablete copiilor vulnerabili din șase județe

724 de vizualizări
Foto: Salvati Copiii Romania

Organizaţia Salvaţi Copiii România împreună cu CEZ Vânzare, principalul furnizor de energie electrică din sud-vestul României, dar şi furnizor de gaze naturale, accelerează Programul Salvaţi Copiii de dotare a copiilor vulnerabili cu tablete conectate la internet pentru şcoala online, continuă accelerat pentru ca situaţiile de excluziune şi discriminare să nu se repete odată cu începerea noului an şcolar, se arată într-un comunicat al organizației.

Astfel, cu implicarea CEZ Vânzare, principalul furnizor de energie electrică din sud-vestul României, 450 de tablete vor ajunge la copiii care au nevoie de sprijin educaţional, din localităţi aflate în judeţele Argeş, Caraş-Severin, Dolj, Iaşi, Timiş şi Constanţa.

Copiii care vor beneficia de acest sprijin au vârste cuprinse între 5 şi 16 ani şi sunt incluşi în programele educaţionale Salvaţi Copiii România. Având în vedere că cei mai mulţi dintre părinţi nu au cunoştinţe aprofundate în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiei şi a internetului, atât copiii, cât şi profesorii din şcolile unde aceştia învaţă vor beneficia de seminarii de pregătire, susţinute de specialiştii Salvați Copiii.

„Anul şcolar nu poate începe doar pentru unii copii. Accesul real la educaţie nu înseamnă prezenţa în catalog, ci instrumente reale de participare, astfel încât niciun copil să nu fie exclus, pentru că nu are acces la internet sau o tabletă”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.

Datele studiului ‘Impactul Covid-19 asupra copiilor din România’, realizat de Salvaţi Copiii România, arată că aproape jumătate dintre copiii din România nu au acces la o tabletă sau la un computer.

Închiderea şcolilor şi organizarea arbitrară a unor cursuri şcolare online, acolo unde a fost posibil şi fără instrumente de evaluare a calităţii procesului educativ, a dus la situaţii-limită, atrage atenția organizația Salvați Copiii. Una dintre acestea este îngrădirea accesului la educaţie copiilor vulnerabili, fără acces la internet şi la dispozitive care să le permită participarea la ore online. Astfel, inechităţile sociale au fost agravate în cazul copiilor care nu au avut acces la şcoala online.

În timp ce în Spania 5-9% dintre copii, iar in Finlanda 18% dintre copii cu venituri modeste au declarat că nu au acces la o tabletă ori la un computer (potrivit datelor Save the Children International), în România, estimările se situează între 250.000 de copii (Ministerul Educaţiei şi Cercetării) şi 1.800.000 de copii (conform analizelor Salvaţi Copiii), adică aproximativ jumătate dintre copiii din învăţământul primar, gimnazial şi liceal/profesional, care au la dispoziţie în familiile lor doar telefonul mobil, ceea ce nu permite o participare reală la actul educaţional şi nici o comunicare adecvată cu cadrul didactic şi colegii în webinariile clasei.

Raportul ‘Salvaţi-ne educaţia’ (Save Our Education , lansat la nivel global de Save the Children International), estimează că, la începutul lunii aprilie 2020, în încercarea de a stopa răspândirea virusului COVID-19, 1,6 miliarde de elevi la nivel mondial, adică 91% din numărul total, nu mergeau la şcoală. Pentru prima dată în istoria învăţământului modern, o întreagă generaţie de copii îşi întrerupea studiile.

De asemenea, datele studiului ‘Impactul Covid-19 asupra copiilor din România’, realizat de Salvaţi Copiii România, arată că aproximativ 48% dintre copii au resimţit puternic nevoia de ajutor direct pentru recuperarea materiei, inclusiv pe timpul verii, iar peste 50% spun că unul dintre riscurile majore ale acestei perioade a fost dependenţa de internet şi, ca atare, expunere la conţinut agresiv şi la fake news.

Studiul mai sus amintit a fost realizat în urma consultării a 5.000 de copii din România, din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, prin intermediul unui sondaj online.

Sursă foto: Salvați Copiii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie, despre programă școlară pentru clasa a IX-a, pusă în consultare: La nivel de conținuturi programa nu pune probleme elevului / Metodele didactice moderne cu AI sunt foarte bune dar e nevoie neapărat de o formare serioasă și deplină din punct de vedere didactic

Mihai Manea, președintele Asociației Profesorilor de Istorie, spune că programa școlară pentru clasa a IX-a nu va pune probleme elevului din punct de vedere al elevului, dar pare „stufoasă” pentru…
Vezi articolul

BAC 2025. Centrele de examen pentru candidații din București, publicate de inspectoratul școlar. Probele scrise au loc între 10 și 16 iunie, iar elevii celorlalte clase pot face cursuri „online asincron”, adică nu vor fi conectați simultan, ci vor primi sarcini de lucru individuale

Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a publicat lista centrelor în care se desfășoară probele scrise ale examenului național de Bacalaureat 2025. Probele scrise vor avea loc între 10 și…
Vezi articolul

O lecție predată online să aibă 15-20 de minute la ciclul primar, cadrele didactice să se axeze pe promovabilitate și să primească acordul părinților pentru calificative – învățătorii din Sibiu, după o întâlnire online cu ministrul Educației

Aproape 500 de învățători din județul Sibiu s-au întâlnit online cu ministrul Educației, într-un seminar organizat marți de Inspectoratul Școlar Județean, scrie Turnul Sfatului. Carmen Cozma, învățătoare participantă la discuția…
Vezi articolul

Mulți profesori acuză probleme legate de birocrație excesivă și erori la scanarea lucrărilor, la proba de limbă de limba română Bacalaureat 2024: Am așteptat ore în șir ca să se ștampileze a doua foaie, scanarea a mers greoi, se blurau paginile după scanare / Stai și te chinui să încadrezi lucrarea

Mulți profesori sau membrii ai comisiilor de examen din țară spun că au fost probleme legate de scanarea lucrărilor, luni la proba de limba română la examenul de BAC 2024.…
Vezi articolul