Salvați Copiii: Doar 1 din 3 elevi de clasa a VIII-a, care au răspuns la un chestionar online, se consideră pregătit pentru Evaluarea Națională

4.763 de vizualizări
copii banca scoala test
Photo 47487846 / School © Syda Productions | Dreamstime.com
Cei mai mulți elevi participanți la un sondaj online, făcut de organizația Salvați Copiii, susțin că se simt extenuați și copleșiți și consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă. O proporție mai mare dintre copiii din mediul urban care au participat la sondaj afirmă că sunt triști, obosiți sau că se simt singuri, iar în cazul celor care au de dat un examen, aceste sentimente sunt mai acutizate, potrivit unui comunicat al organizației.
  • Sondajul a fost realizat online și nu este reprezentativ pentru populația școlară, conform datelor publicate în comunicat. Potrivit fișei tehnice, chestionarul a adunat 1.821 de răspunsuri de la persoanele participante, despre care organizația susține că ar fi elevi din învățământul secundar inferior și superior. Perioada de completare a chestionarului a fost luna februarie 2022.

1 din 3 elevi de clasa a VIII-a care au răspuns chestionarului se consideră pregătit pentru Evaluarea Națională, iar aproape 2 din 10 se simt nepregătiți. 51% dintre copii consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% de ajutor prin intermediul meditațiilor, iar 9% din partea familiei (părinți și frați).

Aproape 60% dintre elevi afirmă că fac meditații la cel puțin o materie. În rândul celor care recurg la meditații, timpul mediu alocat săptămânal este de 2,6 ore. Timp semnificativ mai mult alocat meditațiilor (medie ore pe săptămână) apare în cazul elevilor de gimnaziu (2,8 ore/săptămână), în special cei din clasa a VIII-a (cu o valoare medie specifică de 3,5 ore pe săptămână).

Foto: Salvați Copiii

Aproape unul din doi copii (47%) afirmă că temele sunt mai grele comparativ cu anii precedenți. În cazul elevilor din clasa a VIII-a, procentul celor care sesizează o dificultate mai mare a temelor în comparație cu anii școlari anteriori este semnificativ mai mare (53%).

Liceeni nu simt aceeași problemă, aproape 40% dintre ei afirmă că nivelul de dificultate a temelor nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuți, iar 16% consideră că nivelul de dificultate a scăzut sau nu primesc deloc teme. 

Suntem foarte obosiți și cantitatea mare de teme ne stresează și mai mult. Cu online-ul nu înțelegeam mai nimic, iar testele sunt grele și notele din ce în ce mai mici. Am rămas în urmă cu materia și nimic nu mai e ca altă dată. Înainte știam tot și luam numai zece, dar din a VII-a am început să mă pierd pe drum. Simt că nu mai înțeleg nimic și nici măcar nu mai pot învăța cum trebuie. Îmi pierd concentrarea extrem de repede, iar la ore pic de oboseală. Avem programul supraîncărcat, intrăm de la 8 si avem 7 ore pe zi. Ne întoarcem de la scoală, iar majoritatea dintre noi au meditații aproximativ 2 ore.(elev)

În privința parcurgerii materiei, aproximativ 50% dintre elevi afirmă că au parcurs materia școlară fără probleme, iar 31% că au rămas în urmă, elevii de gimnaziu sunt mai încrezători decât liceeni sub acest aspect (55% vs. 50%). 

Elevii se simt obosiți, stresați și triști după 2 ani de pandemie și restricții

Pentru a evalua modul în care elevii se simt din punct de vedere emoțional în acest an școlar, au fost folosite o serie de atribute, pozitive (vesel, în siguranță, liniștit și încrezător) sau negative (stresat, furios, speriat, trist, obosit, singur, plictisit), iar respondenții au fost îndemnați să evalueze, pe o scală de la 1 la 10, măsura în care fiecare dintre aceste atribute li se aplică. 

Cele mai mari scoruri (ca valoare medie, la nivelul întregului eșantion) se remarcă în cazul oboselii (nivel mediu de 7,7), al sentimentului de siguranță (7,2) și al stresului (6,6). Fetele spun în măsură mai ridicată că sunt stresate, furioase, speriate, în timp ce băieții că sunt veseli, liniștiți sau încrezători. Copiii din mediul urban afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt triști, obosiți sau că se simt singuri.

Foto: Salvați Copiii

Sondajul integral aici:

Photo 47487846 / School © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. De ce nu ii întrebați in chestionar și dacă se simt acasa înțeleși de către parinti, daca au o atmosfera calda si linistita in familie?
    Din familie vin majoritatea problemelor copiilor.
    Dar e la moda sa se dea vina pe școală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Clotilde Armand, primarul Sectorului 1: Solicit public autorităților franceze retragerea ordinului „Palmes académiques” acordat lui Sorin Cîmpeanu, pentru că nu este permis ca acest ordin să fie acordat pentru impostură și plagiat. Am anunțat și Agenţia Universitară a Francofoniei despre acest plagiat grosolan

Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, a cerut public autorităților franceze să-i retragă ordinul „Palmes académiques” ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, “pentru că nu este permis ca acest ordin să fie acordat…
Vezi articolul

DOCUMENT Trecerea claselor în online este decisă de Consiliul de Administrație al școlii, doar închiderea școlii are nevoie de avizul CJSU, potrivit Ministerului Educației. Instrucțiune către școli care prevede testarea elevilor în a 8-a zi, fie la școală, fie la DSP

Trecerea claselor sau grupelor de copii, în online, este decisă de Consiliul de Administrație al școlii și doar închiderea întregii unități de învățământ are nevoie de avizul Comitetului Județean pentru…
Vezi articolul

Rectorul Universității de Medicină din Târgu Mureș: Metodologia de admitere la facultate “trebuie să rămână așa cum este”; certificatul de la BAC ce atestă nivelul de competență lingvistică în română “nu întotdeauna este dublat și de o situație reală”

Metodologia stabilită de Ministerul Educației pentru admiterea la studii universitare “trebuie să rămână așa cum este, pentru că ordinul de ministru care aprobă metodologia nu este imperativ pentru universități, ci…
Vezi articolul