Salvați Copiii: Doar 1 din 3 elevi de clasa a VIII-a, care au răspuns la un chestionar online, se consideră pregătit pentru Evaluarea Națională

4.827 de vizualizări
copii banca scoala test
Photo 47487846 / School © Syda Productions | Dreamstime.com
Cei mai mulți elevi participanți la un sondaj online, făcut de organizația Salvați Copiii, susțin că se simt extenuați și copleșiți și consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă. O proporție mai mare dintre copiii din mediul urban care au participat la sondaj afirmă că sunt triști, obosiți sau că se simt singuri, iar în cazul celor care au de dat un examen, aceste sentimente sunt mai acutizate, potrivit unui comunicat al organizației.
  • Sondajul a fost realizat online și nu este reprezentativ pentru populația școlară, conform datelor publicate în comunicat. Potrivit fișei tehnice, chestionarul a adunat 1.821 de răspunsuri de la persoanele participante, despre care organizația susține că ar fi elevi din învățământul secundar inferior și superior. Perioada de completare a chestionarului a fost luna februarie 2022.

1 din 3 elevi de clasa a VIII-a care au răspuns chestionarului se consideră pregătit pentru Evaluarea Națională, iar aproape 2 din 10 se simt nepregătiți. 51% dintre copii consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% de ajutor prin intermediul meditațiilor, iar 9% din partea familiei (părinți și frați).

Aproape 60% dintre elevi afirmă că fac meditații la cel puțin o materie. În rândul celor care recurg la meditații, timpul mediu alocat săptămânal este de 2,6 ore. Timp semnificativ mai mult alocat meditațiilor (medie ore pe săptămână) apare în cazul elevilor de gimnaziu (2,8 ore/săptămână), în special cei din clasa a VIII-a (cu o valoare medie specifică de 3,5 ore pe săptămână).

Foto: Salvați Copiii

Aproape unul din doi copii (47%) afirmă că temele sunt mai grele comparativ cu anii precedenți. În cazul elevilor din clasa a VIII-a, procentul celor care sesizează o dificultate mai mare a temelor în comparație cu anii școlari anteriori este semnificativ mai mare (53%).

Liceeni nu simt aceeași problemă, aproape 40% dintre ei afirmă că nivelul de dificultate a temelor nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuți, iar 16% consideră că nivelul de dificultate a scăzut sau nu primesc deloc teme. 

Suntem foarte obosiți și cantitatea mare de teme ne stresează și mai mult. Cu online-ul nu înțelegeam mai nimic, iar testele sunt grele și notele din ce în ce mai mici. Am rămas în urmă cu materia și nimic nu mai e ca altă dată. Înainte știam tot și luam numai zece, dar din a VII-a am început să mă pierd pe drum. Simt că nu mai înțeleg nimic și nici măcar nu mai pot învăța cum trebuie. Îmi pierd concentrarea extrem de repede, iar la ore pic de oboseală. Avem programul supraîncărcat, intrăm de la 8 si avem 7 ore pe zi. Ne întoarcem de la scoală, iar majoritatea dintre noi au meditații aproximativ 2 ore.(elev)

În privința parcurgerii materiei, aproximativ 50% dintre elevi afirmă că au parcurs materia școlară fără probleme, iar 31% că au rămas în urmă, elevii de gimnaziu sunt mai încrezători decât liceeni sub acest aspect (55% vs. 50%). 

Elevii se simt obosiți, stresați și triști după 2 ani de pandemie și restricții

Pentru a evalua modul în care elevii se simt din punct de vedere emoțional în acest an școlar, au fost folosite o serie de atribute, pozitive (vesel, în siguranță, liniștit și încrezător) sau negative (stresat, furios, speriat, trist, obosit, singur, plictisit), iar respondenții au fost îndemnați să evalueze, pe o scală de la 1 la 10, măsura în care fiecare dintre aceste atribute li se aplică. 

Cele mai mari scoruri (ca valoare medie, la nivelul întregului eșantion) se remarcă în cazul oboselii (nivel mediu de 7,7), al sentimentului de siguranță (7,2) și al stresului (6,6). Fetele spun în măsură mai ridicată că sunt stresate, furioase, speriate, în timp ce băieții că sunt veseli, liniștiți sau încrezători. Copiii din mediul urban afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt triști, obosiți sau că se simt singuri.

Foto: Salvați Copiii

Sondajul integral aici:

Photo 47487846 / School © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. De ce nu ii întrebați in chestionar și dacă se simt acasa înțeleși de către parinti, daca au o atmosfera calda si linistita in familie?
    Din familie vin majoritatea problemelor copiilor.
    Dar e la moda sa se dea vina pe școală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Educație media pentru liceeni: ce își propune acest proiect

Un proiect de educație media pentru liceeni va fi lansat în sistem pilot, cu un modul “extracurricular”, de Ministerul Educației, deși chiar autoritatea afirmă că dezinformarea e deja “parte dominantă a vieții de zi cu zi”

Ministerul Educației a anunțat, vineri, un parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) pentru dezvoltarea de competențe media pentru liceeni. Proiectul va fi  lansat anul viitor, dar numai în școlile-pilot…
Vezi articolul
școli de vară pentru liceeni

11 școli de vară pentru liceeni în perioada iulie-septembrie 2021, organizate de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași / Se pot înscrie elevii ale căror școli sunt în proiectul ROSE

Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași desfășoară, în perioada iulie-septembrie a.c., 11 școli de vară gratuite dedicate elevilor de liceu, în special celor dezavantajați social. Programul va cuprinde cursuri și…
Vezi articolul
Daniel Funeriu

Daniel Funeriu, despre laserul de la Măgurele care a atins azi puterea maximă cu tot echipamentul: „Pentru prima dată în istoria sa, România e prima în lume într-un domeniu al ştiinței. De acum încolo ține de noi să fructificăm acest avantaj competitiv uriaş”

„Pentru prima dată în istoria sa, România e prima în lume într-un domeniu al ştiinței”, a declarat Daniel Funeriu pentru Edupedu.ro. „Mai departe depinde de noi dacă vom frunctifica acest…
Vezi articolul

Responsabilitatea pentru deschiderea școlilor și grădinițelor cu prezență fizică, prin creșterea ratei de vaccinare, este a directorilor, spune ministrul Educației: Noi nu putem face nimic, dumneavoastră, directorii, puteți să discutați cu colegii

“Noi nu putem face nimic, dumneavoastră, directorii, puteți să discutați cu colegii”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la TVR1, vineri seara, amintind că a primit mesaje de la directorii…
Vezi articolul