Școala9.ro: Șapte miniștri ai Educației au fost acuzați sau dovediți ca fiind plagiatori, dintre cei 24 care au ocupat funcția după Revoluție

767 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Dintre cei 24 de miniștri ai Educației, din 1990 și până azi, șapte au fost suspectați de plagiat, potrivit unei analize publicate de scoala9.ro. „Dar lucrările celor mai mulți nu s-au analizat niciodată la masa specialiștilor în integritate academică, chiar dacă profesori din străinătate sau anchetele jurnalistei Emilia Șercan din PressOne dovedeau punct cu punct furtul intelectual”, notează publicația citată.

„Un singur ministru al Educației și-a dat demisia din cauza acuzațiilor de plagiat, cu puțin timp înainte să fie dovedit de Consiliul Național de Etică. Este vorba despre Ioan Mang. Apoi, în cazul lui Liviu Pop, jurnalista Emilia Șercan a mers până la a participa la ședința publică de susținere a tezei de doctor și acolo a demonstrat plagiatul, iar comisia a suspendat acordarea titlului. În restul celorlalți cinci care au fost acuzați că au copiat în diferite lucrări științifice nu s-a mai întâmplat nimic, nici măcar nu au fost retractate articolele. 

Multe dintre articolele științifice și doctoratele foștilor miniștri sunt puse, în oglindă cu cele de unde au copiat, pe platforma plagiate.ro, un index online al lucrărilor suspectate de plagiat. 

Singurul care și-a dat demisia

Ioan Mang a fost ministrul Educației doar opt zile, în mai 2012. Acesta abia și-a dat demisia în urma acuzațiilor de plagiat. Emil Boc, actualul primar al Clujului, atunci în Partidul Democrat Liberal, a fost primul care l-a acuzat public că ar fi plagiat într-unul dintre articolele lui științifice. Cunoscuta revistă britanică de știință Nature a publicat în aceeași lună un articol despre furtul intelectual al ministrului român, în contextul unui scandal la nivel național. Consiliul Național de Etică a stabilit, însă, abia în septembrie 2012 că Mang n-a citat sursele și a copiat fragmente integrale în trei articole de specialitate, arată raportul”.

Citește articolul integral pe scoala9.ro.


2 comments
  1. Da, demisia Domnului prof univ. dr. Cîmpeanu este încă un exemplu de ministru care a contribuit la decăderea calității educației din România și nu are responsabilități ale consecințelor „moderne” introduse în sistemul de învățământ !!
    Dl Cîmpeanu consideră că are o ieșire onorabilă și chiar se laudă cu ce a făcut, menționând că se mută pe scaunul de rector și senator, deci are viitor frumos !!
    Având în vedere stadiul grav în care a ajuns decăderea calității educației din România, cu consecințe asupra siguranței naționale, ce fac autoritățile de control și chiar sindicatele care au contribuit la schimbarea obiectivului fundamental al acestui minister ( din grija pentru formarea competentă a generațiilor tinere în grija pentru locuri de muncă cât mai bine plătite ) ??
    Uitați-vă la cele două proiecte de legi promovate de Dl Câmpeanu, predomină grija față de cum să consume banul public dar nu susține revenirea la o calitate a educației așa cum a avut România !! Craiova,

  2. Si? Mang a ramas profesor la Universitatea din Oradea, cu conducere de doctorat, la fel ca și co-plagiatoarea.
    Așa cum rezulta clar de pe site-ul facultății în cauza:
    https://ieti.uoradea.ro/en/computers-and-information-technology-department
    Iar dacă încerci sa găsești măreață opera a lui I.Mang pe google scholar, constați ca citarile către lucrările lui pot fi numărate pe degetele de la doua mâini.

    Si, totuși, la 10 ani distanta I.Mang este tot profesor, E.Mang este tot profesoara, fără nicio sancțiune din partea Universității Oradea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cercetătoarea Thea Ionescu: S-au scos tezele, din păcate. Dacă eu nu mai fac niciodată până la examen ceea ce am făcut în modulul 1, de unde să mai știe copilul? Lucrurile trebuie repetate în contexte variate destul de mult, pentru a se fixa

Eliminarea tezelor școlare obligatorii în gimnaziu și liceu privează elevii de repetarea în contexte variate, „destul de mult”, a informațiilor care le sunt predate, avertizează cercetătoarea specializată în cogniţie ancorată…
Vezi articolul

Contradicții în Guvern, pe închiderea școlilor: Arafat cere declararea stării de alertă și închiderea școlilor o lună. Orban: Închiderea școlilor nu poate fi luată ușor, perturbă procesul educațional

Contradicții în Guvernul Orban, cu privire la activitatea școlilor în contextul răspândirii noului coronavirus. Secretarul de stat Raed Arafat a propus astăzi oficial închiderea școlilor și grădinițelor începând de mâine, 10.03.2020,…
Vezi articolul

Istoricul Oliver Jens Schmitt: AUR amestecă antisemitismul cu elemente ale naționalismului ceaușist / Naționalismul și suveranismul AUR pun în pericol securitatea României într-o perioadă de agresiune rusească

Istoricul elvețian Oliver Jens Schmitt, specializat în fascismul din Europa de Est, arată într-un interviu pentru G4Media că AUR utilizează discursul antisemit și negaționist cu elemente ale naționalismului ceaușist pentru…
Vezi articolul