Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar

5.987 de vizualizări
Foto: edu.ro
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numarului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

Comunicatul integral transmis de Ministerul Educației astăzi, înaintea ședinței de Guvern:

  1. Reactualizarea datelor privind dotarea cu echipamente și conectarea la internet a elevilor, ca urmare a programelor derulate de către Ministerul Educației și Cercetării prin HG 370/2020 ”Școala de acasă”, HG 756/2020, OUG 144/2020, precum și prin intervenții realizate la nivel local.
  2. Reactualizarea datelor privind accesul cadrelor didactice la tehnologie și internet, în vederea desfășurării în cele mai bune condiții posibile a activităților de predare/evaluare.
  3. Modul de acoperire cu personal calificat și procentul de acoperire cu personal necalificat a catedrelor/normelor didactice eliberate prin pensionare în timpul anului școlar 2020-2021.
    II. După finalizarea acestui proces, unitățile școlare vor identifica și raporta, până la 11 ianuarie 2021, numarul elevilor aflati in situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, în vederea stabilirii planului de intervenție personalizata pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online.
    III. În vederea informării corecte a personalului din învățământ cu privire la campania națională de vaccinare, precum și în sprijinul încurajării vaccinării, Ministerul Educației va solicita tuturor școlilor, inspectoratelor școlare și universităților publicarea pe pagina web proprie a linkului către Platforma națională de informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19 – https://vaccinare-covid.gov.ro/ . Informațiile puse astfel la dispoziție vor constitui o contribuție la educația pentru sănătate a elevilor și studenților.

Foto: edu.ro


5 comments
  1. Am o întrebare către Domnul Ministru: lângă rapoartele cerute despre ‘datele privind accesul cadrelor didactice la tehnologie și internet’ să anexăm și factura de internet și de cumpărarea calculatorului, respectiv reparația laptopului care nu a mai ținut față cu predarea online? Despre hârtia pe care am folosit ca să scot materia și temele pentru cei care nu au avut cum să intre la orele online nici nu mai vorbesc. Iar despre opinia părinților care nu au mai putut plăti internetul pentru că au pierdut locul de muncă ar trebui să vă interesați chiar Dumneavoastră.

    1. Fiecare scoala ar trebui sa dispuna de dotarile necesare pentru predarea online (laptopuri, internet, copiator, hartie) iar profesorii care nu au, sau care nu vor sa-si utilizeze calculatorul si internetul personal, sa predea online de la scoala, nu de acasa.

      1. Ar trebui, bine spuneti. Sunt scoli care detin laptopul directorului, secretarei si contabilei si max inca unul in scoala. Ce laptopuri, ce camere, ce net, ce naveta care si asa e restanta??? Si toate astea la 80 de profesori. Cred ca va credeti in America.

  2. Am cazut din lacul Anisie in puțul Campeanu. Ministri care confunda in continuare situatia neincheiata semestrial cu abandonul scolar. Adica ii bagam pe toti in aceeasi oala. Si pe cei care trebuie ajutati pentru ca onor ministerul n-a reusit sa le asigure accesul la online, dar si pe cei care, un semestru intreg n-au intrat la ore desi aveau cu ce. Si uite asa ajungem iar sa-i cautam pe cei din urma asa cum am facut in mai – iunie cand trebuia “promovabilitate 100%”. Si iar trec toti “Goe” care n-au avut nici toamna asta chef de scoala. Ca asa intelege ministerul ca trebuie sa se incheie semestrul online, cu “planuri personalizate” de promovat la gramada. Sa iasa iar productia la hectar. O bataie de joc la adresa celor care, elevi si profesori, au muncit in toamna asta si o mana de ajutor celor care, elevi si profesori, au disparut in ceața din care vor reaparea, miraculos, incepand cu 11 ianuarie. Penibil!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Propunerile Consorțiului Universitaria pentru Guvern: revizuirea finanțării universităților, bani pentru cercetare, creație și sport, sistem mai bun de acreditare, clasificarea universităților după misiune și anvergură, monitorizarea parcursului profesional al absolvenților

Revizuirea sistemului de finanțare a universităților, finanțarea cercetării, creației și sportului în învățământul superior, îmbunătățirea sistemului de acreditare, echitate în reprezentarea studenților, profesorilor și universităților în consultări și decizii ce…
Vezi articolul

DOCUMENT Un an școlar cu 18 zile mai lung decât actualul, în medie, dar cu durate minime diferite pentru fiecare ciclu școlar, anunțat ca propunere de proiect legislativ de senatorul Ștefan Pălărie. Școlile sau inspectoratele vor putea să prelungească durata cu maximum 15 zile, iar profesorii vor fi plătiți cu „o primă” în această perioadă

Un proiect de lege care prevede alinierea la media europeană cu 180 de zile de școală în loc de 162 câte sunt acum a fost anunțat de senatorul USR-PLUS Ștefan…
Vezi articolul

Dragoș Iliescu, vicepreședintele Comisiei Internaționale de Testare: Am putea argumenta că Subiectele grilă sunt în favoarea candidaților și o să aducă note mai mari

Testele grilă la Bacalaureat și Evaluarea Națională pun în mișcare procese de gândire axate mai degrabă pe recunoaștere, decât pe reproducere, a explicat pentru Edupedu.ro psihologul Dragoș Iliescu. “Nu trebuie…
Vezi articolul

DOCUMENT Tarifele de autorizare, acreditare și evaluare externă periodică aplicate de ARACIP, agenția din subordinea Ministerului Educației, au crescut cu 68%, de luna aceasta. Taxele sunt aceleași pentru școlile de stat și private

Noile tarife practicate de agenția care acreditează și autorizează școlile și grădinițele din România, ARACIP, valabile de la 1 ianuarie a.c., sunt cu 68,5% mai mari decât cele valabile până…
Vezi articolul