Școlile vor informa părinții să nu trimită copiii la școală dacă au dureri în gât, nas înfundat și febră – recomandă Ministerul Sănătății / Pentru elevii cu semne de boală transmisibilă respiratorie se recomandă izolarea la domiciliu

7.689 de vizualizări
Vaccinare antigripală gratuită, elevi stau acasa
Foto: Pixabay.com
Ministerul Sănătății recomandă la începtul Modului 3 de școală informarea perioadică a părinților, de către școală, de a nu trimite la scoală copilul atunci când se confruntă cu simptome de viroză respiratorie, dureri în gât. Instituția transmite un set de recomandări pentru prevenirea/limitarea îmbolnăvirilor prin gripă și alte viroze respiratorii, la reluarea cursurilor școlare în care a inclus și un sfat pentru cadrele didactice – profesorii cu simptome respiratorii vor evita intrarea în colectivitate.

Potrivit Spitalului Militar Central, simptomele generale în viroza respitatorie sunt în principal: nas infundat, usturime în gât și febră.

Diferența între răceală și gripă a fost explicată dr. Ioana Ștefănescu, șefa Secției Pneumologie din Spitalul Universitar de Urgență Militar Central „Dr. Carol Davila”:

„Perioada anului si conditiile meteorologice specifice pot influenta semnificativ tipurile de afectiuni care pot aparea. Astfel, o simplă răceala se va manifesta pe parcursul intregului an, cu precădere vara. În schimb, gripa apare mai mult în perioada de iarna, noiembrie-februarie, când sistemul imunitar este mai vulnerabil din cauza schimbărilor bruște de temperatură și virusurilor gripale. Virozele respiratorii se transmit in special prin contactul direct sau indirect cu persoana contaminata, asadar sunt prezente tot timpul anului si depind foarte mult de abilitatea individuala a organismului de a se apara in fata agentilor patogeni“.

Redăm recomandările Ministerului Sănătății:

„Virozele respiratorii sunt frecvente în sezonul rece și pot afecta colectivitățile în care copiii și cadrele didactice desfășoară cursurile școlare/preșcolare.

Prevenirea și controlul infecțiilor respiratorii sunt posibile dacă se respectă o serie de măsuri de igienă personală sau a spațiilor unde se desfășoară cursurile.

Reguli de igienă:

  • igiena mâinilor: spălarea frecventă a mâinilor și/sau dezinfecția lor (înainte de intrarea în clasă, înainte de masă, după utilizarea toaletei, după tuse/strănut, ori de câte ori e necesar);
  • igiena respiratorie: tuse, strănut în șervețel de unică folosință sau în plica cotului, aruncarea șervețelului la gunoi imediat după folosire, spălarea/dezinfecția mâinilor după tuse/strănut;
  • igiena în clase: aerisirea frecventă a sălilor de clasă (păstrarea ferestrelor deschise ori de câte ori este posibil sau aerisirea cel puțin 10 minute după fiecare oră de curs), curățenia și dezinfecția suprafețelor și obiectelor din unitățile de învățământ înaintea începerii cursurilor;
  • evitarea schimburilor de obiecte personale.

Reducerea transmiterii virusurilor respiratorii:

  • informarea periodică a părinților de a nu trimite la scoală copilul atunci când se confruntă cu simptome de viroză respiratorie, dureri în gât;
  • personalul didactic și nedidactic cu simptome respiratorii va evita intrarea în colectivitate;
  • realizarea zilnică, la prima oră de curs, de către cadrul didactic, a unei inspecții vizuale a elevilor prezenți în clasă, cu scopul identificării unui eventual elev bolnav care prezintă semne de febră/boală infecto-contagioasă (față congestionată, tuse, etc).
  • în cazul identificării unui elev cu semne de boală transmisibilă respiratorie, se recomandă izolarea lui la domiciliu și informarea părinților în vederea îndrumării către un medic și asigurarea tratamentului specific.

Măsuri preventive specifice și de informare:

  • vaccinarea împotriva gripei sezoniere a elevilor eligibili și a personalului din unitățile de învățământ:
  • derularea de acțiuni de educare-informare a elevilor privind regulile care trebuie respectate pentru a preveni îmbolnăvirile respiratorii.

Măsuri organizatorice și logistice:

  • afișarea în clase/locuri vizibile a panourilor cu materiale informative privind modalitățile de prevenire a îmbolnăvirilor respiratorii;
  • asigurarea cu materiale pentru igiena mâinilor (săpun lichid, substanțe dezinfectante și prosoape de hârtie), precum și pentru curățenia și dezinfecția sălilor de clasă”.

2 comments
  1. “realizarea zilnică, la prima oră de curs, de către cadrul didactic, a unei inspecții vizuale a elevilor prezenți în clasă, cu scopul identificării unui eventual elev bolnav care prezintă semne de febră/boală infecto-contagioasă (față congestionată, tuse, etc).”

    – deci profesorul va face inspecții vizuale …sau mai bine dați i termometru (ca paznicilor de la magazine in pandemie)…cât de stupid…vorba aia: noi am dat proceduri,ne am spălat pe mânuțe …
    Și dacă racitul vine doar de la a doua ora de curs?!
    jenanți până la capăt cu sugestiile de doi bani ..

    1. și când vor ajunge la ore o sa spună ca nu ii interesează ca au fost răciți ! am pățit chestia aceasta cu băiatul meu !😑

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mihaela Bucşa, profesoară de Fizică, la Școala Sânpetru, Brașov: În toate discuțiile cu copiii, noi le-am spus așa – voi învățați, folosiți acest timp pe care îl câștigați în favoarea voastră, astfel încât rezultatul la evaluare, atunci când ea se va da, să fie unul favorabil vouă

„Suntem dispuși să facem grevă până când vom fi auziți, până când ceea ce cerem se va rezolva. În toate discuțiile cu copiii, am spus așa: voi învățați, folosiți acest…
Vezi articolul

Inspectorii, șefi de departamente și alți angajați cu funcții de conducere din Ministerul Educației pleacă și se întorc în școli, din cauza salariilor. Există o nemulțumire care se propagă în lanț, până la ultimul salariat din învățământul preuniversitar, spune liderul FSE, Marius Nistor

Angajații cu funcții de conducere din Ministerul Educației pleacă din minister, nemulțumiți de salarii, spune liderul sindicatului FSE Spiru Haret, Marius Nistor, într-un scurt interviu pentru Edupedu.ro. “Există o nemulțumire…
Vezi articolul

Dan Petre, D&D Research: Educația financiară ar trebui să înceapă de la 4-5 ani, cu gestionarea jucăriilor. Pentru tineri, banii se convertesc direct în experiențe

Educația finaciară începe, prin programe auxiliare și materii suplimentare, opționale, abia la școală. Pentru unii, chiar dupa 14 ani, spun specialiștii. Potrivit psihologului Dan Petre, fondator al companiei de cercetare…
Vezi articolul