Scurtarea vacanței de iarnă și prelungirea semestrului I, nedorite de 80% dintre cei peste 60 de mii de respondenți ai unui chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor: Solicităm ferm ca vacanța de iarnă să nu fie modificată, iar recuperarea să se facă în săptămâna „Școala Altfel”

17.653 de vizualizări
Foto: CNE
Scurtarea vacanței de iarnă și prelungirea semestrului I după data de 3 ianuarie 2022, nu sunt măsuri dorite de 80% dintre cei peste 60 de mii de respondenți ai unui chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor. Organizația „solicită ferm”, într-un comunicat de presă, ca vacanța de iarnă să nu fie modificată, iar recuperarea unei săptămâni din vacanța forțată acum să se facă în săptămâna „Școala Altfel”.

“Ca urmare a declarațiilor privitoare la modificarea structurii anului școlar 2021- 2022 din cauza vacanței de două săptămâni impuse în perioada 25 octombrie – 5 noiembrie, Consiliul Național al Elevilor a lansat o consultare adresată elevilor, profesorilor și părinților, pentru a afla perspectiva acestora privitoare la perioada imediat următoare.

Din peste 60.000 de răspunsuri, peste 80% dintre respondenți au declarat faptul că nu își doresc scurtarea vacanței de iarnă și prelungirea semestrului I începând cu data de 3 ianuarie 2022, considerând că această modificare ar destabiliza foarte mult întregul proces educațional. De asemenea, aproximativ 90% dintre elevi, profesori și părinți sunt de părere că nu este oportună susținerea tezelor pentru semestrul I, cu atât mai puțin după vacanța de iarnă, în condițiile în care semestrul va fi fost deja fragmentat de două ori, fără posibilitatea acoperirii întregii programe școlare.

Astfel, considerăm că recuperarea unei săptămâni de vacanță în săptămâna 3-7 ianuarie ar reprezenta un factor suplimentar care afectează actul instructiv-educativ, mai ales în contextul în care se așteaptă o creștere vertiginoasă a numărului de infectări cu COVID-19 după sărbători, fenomen ce va fi asociat, implicit, cu redeschiderea prematură a școlilor.

De aceea, Consiliul Național al Elevilor solicită ferm Ministerului Educației să mențină vacanța de iarnă în forma stabilită inițial, cu recuperarea uneia dintre săptămânile de vacanță în săptămâna „Școala altfel” din semestrul al II-lea. În acest sens, aducem în vedere și prevederile art. 66, alin. (3) din Legea educației naționale, care prevede că, pentru fiecare disciplină de studiu, programa școlară acoperă 75% din ore, lăsând la dispoziția profesorului un procent de 25% de ore pe care le are la dispoziție pentru aplicarea unor strategii individuale de predare și evaluare.

În același timp, ne exprimăm din nou solicitarea de a suspenda organizarea tezelor pentru semestrul I, având în vedere că materia nu va putea fi parcursă în integralitate. În acest caz, este elementară menținerea unei forme de evaluare sumativă, dar care să nu pună accentul pe notă, ci pe feedback real din partea profesorului, și care să puncteze clar conținuturile pe care elevul ar trebui să le asimileze mai mult pe parcursul acestui an școlar”.

„Există cadru legal, există o poziție fermă exprimată nu doar de elevi, ci și de părinți și profesori, prin consultarea la care au răspuns peste 60.000 de persoane. Anul școlar trebuie să rămână un element predictibil și, de aceea, este necesar ca vacanța de iarnă să rămână în forma stabilită inițial, cu regândirea conceptului de teză”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Articol în curs de actualizare


13 comentarii
  1. Pe 3 ianuarie,sa fie si ministrul la munca,nu doar copiii la scoala,dar nu ii este rusine?!Demisia.Luati săptămâna sc altfel ca si asa nu se stie ce va fi atunci,daca e pandemie elevii nu vor pleca nicăieri.Sau prelungiți semestrul asta cu doua săptămâni in plus după vacanța de iarna de 3 săptămâni,nu 2.Sunt multe variante,nu trebuie scurtata vacanta elevilor,doar pentru ca tu ca ministru nu ai fost in stare sa gestionezi lucrurile.Ministrul ed anul acesta are doua obsesii:
    1)TEZE,bă,fie ca e razboi,fie ca e pandemie,tezele sunt obligatorii in semestrul asta afectat;
    2)SCURTAREA VACANTEI DE IARNA,ca asa trebuie.
    🙂

  2. Trebuie să fii dus cu pluta sa începi școala pe 3 ianuarie , imediat după Revelion ,când foarte multi elevi sunt inca la rude ,sau în vacanță in alt oraș! Cred că acești oameni au pierdut simțul realității,total!!!!

  3. Păi nu zicea Câmpeanu că elevii au cerut să vină la școală de pe 3 ianuarie? La cât de preocupați de școală sunt elevii sigur Câmpeanu minte.

  4. Ce teze, ce scurtarea vacanței de iarnă, ger, căldură, elevii români nu pot face școală! Petreceri de revelion, vacanțe astea-s mult mai importante. Restul… umplutură, hai că se poate, în România educată!

  5. Dar comunicați asta oficial ministrului Câmpeanu, care ne minte ca elevii cer ceea ce de fapt elevii nu vor.
    Acest ministru se ascunde mereu in deciziile sale abuzive, dupa o mica parte din parinti(cei inconștienți, care vor sa idi arunce copiii in mijloacele de transport in comun la orice rata de infectare) si dupa parerea elevilor care se duc la scoala nu ca sa invete, ci ca sa scape de acasa.

  6. Ce studii au acești elevi? Eu sunt profesor și nu am primit niciun chestionar, iar părinții mei nici atât pentru ceilalți frați ai mei. Cine primesc aceste chestionare? Așa din curiozitate? Plus ca teze trebuie date, ca sa se reflecte realitatea elevilor, ori voi, un ong penibil ce “aveți drepturi”, nu și obligații, nu vreți realitatea elevilor?

    1. „teze trebuie date, ca sa se reflecte realitatea elevilor” Cui să reflecte realitatea? Elevilor, cadrelor didactice, părinților? A, vrei să aibă teza o semnificație? Să fie atunci 50% pondere din media finală…
      Sau mai bine să se facă predare+rezolvări de probleme (unde este cazul) și la sfârșitul semestrului, ultimele 4 săptămâni recapitulare, evaluare; ca la facultate…

  7. 1. Tezele nu se mai justifică atât timp cât au o pondere de 25% din medie. La o disciplină cu două ore pe săptămână și teză, o eventuală a treia notă ar avea ponderea de 33.33% în medie, mai avantajoasă ca și teza (volum mare de materie și pondere mai mică).
    2. Numărul minim de note necesar încheierii situației școlare să fie de 2 (două), pentru a scădea presiunea de pe elevi și de a domoli galopul prin materie din partea profesorilor. La 5 ore pe săptămână, la o clasă de 29 de elevi, în 14 săptămâni de școală, numai evaluare ritmică nu se poate numi; și nu doar acea disciplină exista, că mai sunt discipline cu 3, 2 sau chiar cu o singură oră pe săptămână, la care trebuie și pentru acestea un anumit număr de note pentru a încheia situația școlară.
    3. Reluarea cursurilor cu prezență fizică fin 3 ianuarie 2022 este o idee năstrușnică, să nu spun altfel; adică aduci elevii de la petrecerile de revelion direct în bănci, vaccinați, nevaccinați… Condiții numai bune de a iniția un nou val pandemic.

  8. Dl ministru ganditi macar putin?
    Tezele nu au cum sa se dea in ultimele doua săptămâni orice ati vrea dvs. Si ramanem doar cu săptămână de vacanta? Cine va asigura ca pe 3 ianurie nu va fi ger, viscol, zapada sau covid? Venim degeaba la scoala atunci….si prof si elevii fara chef de scoala… Clasele a 8 a si a 12 a pot recupera in săptămâna altfel daca doresc, noi putem recupera si la sfarsitul anului o săptămână, iar cealaltă săptămână “din zbor”. Orice prof normal isi poate recupera o ora timp de un semestru…. si asa la cate se pierd din diferite motive. Încetați sa mai modificați atâta structura anului. Cum a fost anul trecut a fost mult mai bine. Daca macar nu sunteti capabil sa aduceti îmbunătățiri, pastrati macar ceea ce ati facut anul trecut. Putin logica si medidatie, va rog!!!!

  9. Hai, mah, ca voi mintiti. Voi vreti, voi ati cerut. Nu asa a spus ministrul? Asociatiile de elevi au cerut. Penibil. Ce elev sau profesor normal la cap ar vrea sa plece la scoala din vacanta de iarna dupa Revelion si sa frece menta in Scoala Altfel in conditii de pandemie in care nu poti face nimic in grup, perechi, echipe?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Radiografia universităților, realizată de studenți: Planuri de învățământ neactualizate, care ignoră piața muncii. Propagandă politică prezentă, taxe ilegale și sesizare aproape imposibilă a abuzurilor

Planurile de învățământ oferite de facultăți nu sunt nici adaptate, nici actualizate la cerințele curente ale pieței muncii, acuză studenții, într-o radiografie pe larg a sistemului național de învățământ superior.…
Vezi articolul

FOTO/VIDEO Un muzeu unic în România se integrează în viața orașului. Copiii își lasă la noapte ghetuțele la muzeu și vin dimineață să vadă ce le-a adus Moș Nicolae / Manager: Fără proiecte pentru comunitate, când pleacă turiștii am fi o corabie fantomă

Copiii își lasă la noapte ghetuțele la Muzeul Arta Lemnului din Câmpulung Moldovenesc și vin luni dimineață să vadă ce le-a adus Moș Nicolae, scrie G4Media.ro despre cel mai recent…
Vezi articolul

Reluarea cursurilor cu prezență fizică pentru toate școlile, fără scenarii diferențiate, posibilă doar cu teste rapide non-invazive și alte trei condiții îndeplinite, susține Cîmpeanu. Apel public către Vlad Voiculescu să facă el licitația pentru aceste teste, după ce îi pasase responsabilitatea

“Mizăm foarte mult pe sprijinul Ministerului Sănătății pentru implicare în vederea asigurării unei protecții sanitare corespunzătoare în școlile din România”, potrivit unui apel public făcut de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu,…
Vezi articolul