Secretarul de stat Bogdan Cristescu: Prin școală nu trebuie să facem o stare de zen, învățarea nu este neapărat ușoară / Trebuie să creăm un cadru corect, predictibil, să valorizăm fiecare rezultat al învățării

726 de vizualizări
Bogdan Cristescu / Foto: Universitatea din București/ Facebook.com – Mircea Popa
Cu „o stare de zen” nu se construiește un sistem educațional de încredere, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Educației, Bogdan Cristescu, la Prima News. Sistemul educațional are nevoie să fie ”predictibil, corect și să furnizeze rezultate”, a completat Cristescu.

Într-o discuție legată de încrederea părinților în sistemul de învățământ românesc, secretarul de stat a amintit că învățarea este un proces care implică efort, „dar trebuie să creăm un cadru corect, un cadru predictibil, să valorizăm fiecare rezultat al învățării”, susține el.

Cristescu a mai afirmat că elevii sunt mai implicați la materiile din care vor susține examene, unde există o miză mai mare: „Acolo unde disciplina este de examen, copiii sunt mai interesați”, consideră acesta.

Redăm declarațiile pe această temă:

„Nu există o baghetă magică ca să creștem această încredere în sistem. Este exact ceea ce a spus și domnul ministru, și miniștri înaintea lui, și oameni, poate mulți mai înțelepți decât mine, ca să proiectăm încredere în sistem. Un om are încredere în ceva care este predictibil, care este corect și care furnizează rezultate. Da, din punctul meu de vedere, noi asta trebuie să facem prin școală, nu trebuie să facem o stare de zen.

Școala și învățarea nu este neapărat ușoară, dar trebuie să creăm un cadru corect, un cadru predictibil, să valorizăm fiecare rezultat al învățării. Pentru că ceea ce spuneați dumneavoastră, dar tot timpul vom avea paranteze, spuneați că poate la un alt profesor copiii se comportă altfel și foarte des, colegi de-ai noștri și nu numai, ne vor spune că acolo unde au disciplină de examen copiii sunt participativi sau măcar ascultători. Dar eu nu prea cred în această abordare cu ascultători. Copiii trebuie să participe la învățare. Deci acolo unde disciplina este de examen, copiii sunt mai interesați. Acolo unde disciplina nu este, copiii nu mai sunt interesați”, a afirmat Bogdan Cristescu.


Informații de context

Sistemul de învățământ preuniversitar, în general, are parte de încrederea a doar jumătate dintre părinți (52%), în timp ce 2 din 5 au puțină, foarte puțină sau deloc încredere în sistem, potrivit unui sondaj realizat în 2024 de IRES, ce a vizat inclusiv încrederea în diverși actori ai sistemului de educație din România.

Potrivit aceluiași studiu, profesorii propriului copil beneficiază de încrederea a 4 din 5 părinți (81%), urmați de directorii școlilor (73%).

Conform unui alt studiu, 2 din 5 tineri români se declară total sau foarte nemulțumit de calitatea educației și tot atâția exprimă un nivel mediu de satisfacție față de aceasta, în timp ce doar 18% dintre ei se declară satisfăcuți de calitatea ei, potrivit studiului publicat de Friedrich Ebert Stiftung (FES), parte a unui sondaj internațional realizat de compania de sondare IPSOS. Aceeași cercetare semnalează un nivel ridicat al convingerii că în sistemul educațional există corupție: doar 10% dintre respondenți cred că notele sau examenele nu sunt „cumpărate”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii care refuză să încheie mediile pot fi înlocuiți de alți colegi de cancelarie să facă asta, la decizia consiliului de administrație – măsură introdusă fără dezbatere în ROFUIP 2024 / Se pregătește Ministerul Educației să combată o eventuală grevă în iunie anul viitor?

Profesorii care refuză să încheie mediile elevilor la final de an școlar pot fi înlocuiți de alți colegi pentru a definitiva situația elevilor, prevede noul regulament al școlilor – ROFUIP…
Vezi articolul

Conferințele „Școala de Bani începe școala” sunt susținute de BCR

VIDEO Ciprian Fartușnic, cercetător: Manualul este un instrument de lucru al copilului, dacă îl transformăm în propriul nostru instrument de predare, ne-am dat foc la valiză / Dacă nu îi învățăm să își pună la treabă cunoștințele, o să ne minunăm că, atunci când se anunță la un megafon, pe un aeroport, că s-a schimbat poarta, în limba franceză, după ce au făcut 12 ani de franceză la școală, pierd avionul

Invitat să le vorbească profesorilor despre rolul esențial al profesorilor în formarea competențelor elevilor, cercetătorul Ciprian Fartușnic a explicat că fiecare profesor are o libertate foarte mare în modul în…
Vezi articolul
Documente / Foto: Pexels.com

Ministrul David: Salariul pe care îl primește un cadru didactic acoperă 8 ore pe zi. Prin cele 2 ore în plus la norma didactică nu am mărit numărul de ore de lucru, sunt tot 8 ore. Doar că poate nu mai faci atâta activitate birocratică, ci de predare

Ministrul Educației și Cercetării le transmite profesorilor că majorarea cu 2 ore pe săptămână a normei didactice din România (de la 18 la 20 ore de predare pe săptămână) nu…
Vezi articolul

DOCUMENT Apel pentru 63 de comisii naționale de specialitate, care dau aviz pentru programele școlare și pentru cele de examene. Ministerul Educației cere inspectoratelor să propună cadre didactice până pe 25 octombrie

Ministerul Educației solicită, printr-o adresă trimisă Inspectoratelor Școlare, să propună cadre didactice care să devină membri în 63 de comisii naționale de specialitate (CNS). Aceste comisii sunt organizate pe discipline,…
Vezi articolul