Semne ale dependenței de jocuri de noroc la tineri, de la psihologul Diana Gheletiuc

212 vizualizări
Foto: Diana Gheletiuc Facebook
Diana Gheletiuc, psiholog la un centru specializat pentru tratamentul acestui tip de adicții, a prezentat câteva informații despre semnele care indică o dependență de jocuri de noroc, care sunt factorii ce o favorizează, care sunt efectele și cum poate fi prevenită. Într-un interviu pentru ENTR/G4 Media, Diana Gheletiuc spune că un tânăr care este dependent de jocuri de noroc se izolează social, iar la școală „capacitatea de concentrare scade, poate duce la absenteismul școlar și chiar la abandon”.
  • Studiile din ultimii ani indică faptul că 14% dintre tinerii minori recunosc că au practicat și 40% spun că au prieteni care fac asta.

Jocurile de noroc sunt în strânsă legătură cu depresia, anxietatea sau cu tulburarea de stres post-traumatic. “Deseori, tinerii apelează la jocurile de noroc, ca modalitate de a gestiona stresul, anxietatea, sau pentru a se simți valorizați în momentul în care au o stimă de sine scăzută”, spune psihologul Diana Gheletiuc.

Sunt câteva semne pe care atât părinții cât și profesorii le pot urmări pentru a identifica o posibilă dependență de jocuri de noroc în cazul tinerilor.

„Este deseori dificil să identificăm o posibilă dependență de jocuri de noroc la un tânăr. Dar există semne cum ar fi: preocuparea și atracția constantă spre această activitate, tânărul vorbind des despre bani, cum să câștige bani, chiar și în alte contexte. Ascunderea acestui comportament prin diverse modalități, de exemplu apare minciuna față de părinți privind locul în care se află sau ce face. Viața socială a unui dependent este profund afectată, acesta izolându-se de familie și prieteni. Capacitatea de concentrare scade, iar lipsa interesului pentru orice altă activitate, crește”, spune psihologul Diana Gheletiuc.

„În plus, dependența sporește absenteismul școlar, care poate duce chiar la abandon. Rezultatele școlare sau în muncă pot scădea semnificativ din cauza lipsei concentrării și a motivației”, mai spune psihologul.

Citește articolul integral pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației anunță că „onorează olimpicii internaționali”, după ce ministrul Daniel David spunea că aceștia „din premiul primit își permit să-și dea ei o bursă de merit în fiecare lună”, ca justificare pentru tăierea burselor de excelență / Recent, profesorii care îi pregătesc pe olimpici au aflat că primesc, în medie, 115 lei pe lună la Centrele de Excelență

Ministerul Educației și Cercetării a anunțat luni, 6 octombrie, că va „onora olimpicii internaționali, profesorii care i-au pregătit și unitățile școlare din care aceștia provin”, prin stimulente financiare și un…
Vezi articolul
Foto: Pexels/ Cottonbro

REPORTAJ Cei care nu mai pleacă. „În urmă cu câteva săptămâni ne-ar fi luat mințile orice nimic. Întârzierea unui Bolt la comandă, mâncarea rece dintr-un restaurant, un nasture rupt la palton sau frigul de afară. (…) Acum nu mai avem nimic. Nici țară, nici casă, nici familie”

Peste 500.000 de refugiați au intrat în România de la începutul războiului, majoritatea femei și copii. Cei mai mulți în tranzit. Alungați de război, cu câte o valiză și câteva…
Vezi articolul

Luciana Antoci, consilier de stat la Cancelaria prim-ministrului Bolojan: Plata cu ora nu mai este motivațională și a generat crize de profesori / Ministerul Educației analizează revenirea asupra deciziei și creșterea cuantumului

Ministerul Educației ia în calcul modificarea deciziei privind plata cu ora pentru profesori, după ce reducerea drastică a cuantumului a provocat dificultăți majore în acoperirea orelor din școli și a…
Vezi articolul

DOCUMENT Metodologia de evaluare a profesorilor: Fișele se completează la final de semestru, iar profesorii prezintă elevilor, în prima săptămână din semestrul următor, propunerile de îmbunătățire a activității de la clasă / Fișa de feedback semestrial, modificată de minister

Evaluarea profesorilor de către elevi se realizează prin intermediul unei fișe de feedback semestrial, care este completată de către elevi în penultima săptămână a fiecărui semestru, se arată în metodologia…
Vezi articolul