Sindicatele acuză transformarea forțată a 170 de clase de liceu teoretic în clase de școală profesională: Planul “va fi comunicat abia după alegeri”

2.552 de vizualizări
Programul after-school
Programul after-school SURSA: pexels.com
“170 de clase de învățământ teoretic vor fi transformate în clase de profesională. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care părinții nu sunt informați, elevii nu știu absolut nimic, iar planul de școlarizare, din informațiile pe care le avem, va fi comunicat abia după alegerile europarlamentare”. Declarația vine de la Marius Nistor, președintele FSE Spiru Haret, unul dintre cele două sindicate din învățământul preuniversitar. Acesta a avertizat, la Digi FM, că “procedura este total netransparentă, impactul este zdrobitor, iar nemulțumirea părinților, elevilor și a directorilor și a cadrelor didactice se va îndrepta împotriva celor care apelează la astfel de măsuri”.
  • De menționat că Ecaterina Andronescu încearcă în mod constant să șteargă din biografia sa faptul că a desființat școala profesională de scurtă durată în 2009, când le-a dat 0 cifră de școlarizare școlilor de arte și meserii, fără a anunța acel lucru nici măcar în ședința de guvern de atunci
  • Pe de altă parte, sindicatele au fost unele dintre marile frâne în dezvoltarea școlilor profesionale duale: promovarea unui învățământ de 3 ani, cât au școlile acestea profesionale, înseamnă reduceri de catedre, având în vedere că liceele tehnologice sunt de 4 ani

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” (FSE Spiru Haret), a declarat în această dimineață pentru Digi FM că “nu poți să crești numărul de clase de profesională fără să am contracte semnate cu agenții economici. Este incorect față de părinți, este incorect față de copii. Și, până la urmă, este o palmă pe care o dai și cadrelor didactice”.

Liderul sindical susține următoarele, potrivit declarațiilor consemnate de Digi FM: “Suntem de acord dacă am copii care au ajuns la liceu cu note sub 5 că nu sunt pentru liceu, nu pot urma filiera respectivă. Ar trebui să meargă la o școală profesională. Dar pentru acest lucru trebuie informat. În București abia 15% din elevi sunt în situația aceasta. Păi cum să am rețea pe învățământul profesional de 47%? Vom fi în situația în care elevi care trebuiau să meargă la liceu, cu note de peste 6, 7 vor fi obligați să meargă la școala profesională“.

Secretarul de stat din educație Florian Lixandru a declarat pentru Digi FM că “în acest moment, la nivelul Ministerului Educației Naționale, se lucrează la repartizarea cifrelor de școlarizare pe județe pentru clasa a 9-a liceu și învățământul profesional clasa a 9-a“.

Guvernul a aprobat cea mai mare scădere a cifrei de școlarizare pentru liceu, din ultimii 10 ani. Tăiere de 30.000 de locuri pentru clasa a IX-a. Andronescu: Ne-am apropiat de cohorta de copii care intră în liceu anul acesta

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Tabere studențești 2024. Cazare gratuită la munte timp de o săptămână în luna februarie, pentru studenții integraliști, cu bursă socială sau cu performanțe deosebite / Înscrierile, deschise deja la unele facultăți – condițiile de participare

Sesiunile de tabere studențești 2024 se deschid cu două săptămâni care pot fi petrecute în locații din zone de munte, în luna februarie, în premieră pentru ultimii ani, potrivit comunicatelor…
Vezi articolul
Birocratizarea învățământului

Bursele școlare sunt acordate de fiecare școală conform propriilor interpretări ale noilor reguli, anunță Consiliul Național al Elevilor: Ministerul Educației evită dialogul, solicităm cu fermitate clarificări, altfel mii de elevi care ar putea beneficia de bursă ar putea fi privați de acest drept

Fiecare unitate de învățământ acordă burse conform propriilor interpretări asupra noului ordin de ministru care prevede criteriile, susține Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat. Reprezentanții tinerilor spun că au primit…
Vezi articolul

Vicepreședinta Comisiei Europene responsabilă cu educația, Roxana Mînzatu: Europa suferă de un deficit de competențe în economie. 1 din 3 adolescenți nu deține competențe de bază. Dacă nu investim în competențele oamenilor, nu vom putea face față tranzițiilor de pe piața muncii

„Europa suferă de un deficit de competențe în economie, iar asta afectează productivitatea muncii”, avertizează vicepreședinta executivă a Comisiei Europene responsabilă pentru competențe, locuri de muncă de calitate și pregătire,…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Nu există standarde ocupaționale pentru specialist în securitate cibernetică, nu există specialist în protecția identității virtuale / Implicarea angajatorilor eu o văd și la ofertă, și la calificare și la standarde ocupaționale

Standardele ocupaționale din registrul calificărilor trebuie să fie aduse la zi, având în vedere meseriile noi care apar în ritm alert și pentru care angajatorii au nevoie de personal calificat,…
Vezi articolul