Situație dramatică în Suceava: peste 3.000 de elevi învață la simultan din cauza comasării de clase, provocată de scăderea numărului de copii

1.432 de vizualizări

Peste 3.000 de elevi din județul Suceava învață la simultan, adică în clase în care sunt reuniți copii din mai multe generații, potrivit Monitorul de Suceava. Soluția, una dintre cele mai proaste pentru elevi, a fost aleasă din cauza lipsei de copii în mediul rural.

În acest an şcolar, 3.229 de elevi sunt cuprinşi în clase în regim simultan (213 la număr), în 147 de şcoli.

Această soluție face ca sub îndrumarea unui singur învăţător sau profesor să învețe elevi din clase diferite, cu impact negativ major asupra calității actului educațional. Orele se ţin cu câte două, trei, patru sau cinci clase în acelaşi timp, iar elevii de diferite vârste împart aceeaşi sală şi acelaşi profesor, scrie Monitorul de Suceava.

Cele mai multe clase organizate în regim simultan aduc laolaltă elevi din ciclul primar, astfel: 499 de elevi de la simultan sunt la clasa pregătitoare (distribuiţi în 35 de clase), 524 sunt în clasa I, 595 – clasa a II-a, 529 – clasa a III- a, 610 – clasa a IV-a.

Elevi din cinci generaţii diferite, colegi în aceeaşi clasă

Tot în acest an şcolar, 14 clase adună laolaltă elevi din cinci generații diferite: clasa pregătitoare, din clasa I, a II-a, a III-a şi a IV-a, elevi de la 6 la 10 ani, care împart aceeaşi clasă şi acelaşi învăţător.

Legea prevede că e nevoie de minim 12 elevi pentru ca o clasă să funcţioneze de sine stătătoare. În situaţia în care, într-o localitate, sunt mai puţin de 12 elevi, atunci clasa se organizează în regim simultan cu altă clasă care are, de asemenea, un număr mai mic de elevi.

Citește tot articolul pe Monitorul de Suceava


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Start în Educație - program implementat de Fundația World Vision România și Fundația OMV Petrom

Părinte: Eu nu am făcut școală. Acum am învățat și eu, folosind cu copilul caietul special. La anul când merge la școală îl voi putea ajuta / Efectele formării educatorilor și părinților asupra educației copiilor – Raport „Start în educație”

Formarea educatorilor, cursurile pentru părinți, dotarea grădinițelor cu materiale educaționale, accesul copiilor și părinților din medii defavorizate la resurse educaționale au un impact semnificativ asupra educației preșcolarilor, conform Raportului privind…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor acuză operatorii de transport și consiliile județene de abuz de putere, spune că procesul de acordare a transportului gratuit pentru elevi este blocat / CNE cere sancțiuni și plata retroactivă a abonamentelor pe septembrie și octombrie

Consiliul Național al Elevilor (CNE) acuză, într-un comunicat emis vineri, operatorii de transport și reprezentanții autorităților județene de faptul că nu respectă noile reglementări în privința transportului elevilor. Organizația „condamnă…
Vezi articolul
Scădere dramatică a numărului copiilor de grădiniță

After school-urile în școală, pe banii părinților, cu profesorii de la clasă, legalizate de noua lege adoptată de Senat. Pentru cadre didactice din alte școli e necesar acordul Consiliului de Administrație

Programele de tip after-school sunt oficializate inclusiv prin implicarea financiară și organizatorică a părinților, acolo unde „statul, consiliile judeţene sau consiliile locale nu finanţează programul ‘Şcoala după şcoală’”, potrivit noii…
Vezi articolul
repartizare liceu 2020

Monica Anisie, despre rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Trebuie ca noi, profesorii, să-i susținem acum pe acești elevi care nu au reușit să obțină o notă foarte bună. Dacă noi îi blamăm, am pierdut acel copil

Monica Anisie, fost ministru al Educației, a declarat, în legătură cu rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „rolul nostru, al profesorilor, este să venim și să îmbunătățim, să…
Vezi articolul

Ligia Deca recunoaște lipsa de personal suport din școli: Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la proiecte europene

„Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la…
Vezi articolul