SONDAJ Peste 60% dintre români nu știu să spună numele unei universități pe care o respectă / Dreptul – specializarea percepută cu cele mai mici șanse de angajare

10.900 de vizualizări
Foto: unibuc.ro
Peste 60% dintre respondenții Barometrului Opiniei Publice realizat de Avangarde nu știu să spună numele unei instituții de învățământ superior pe care o respectă. Dintre cei 38% care au răspuns totuși la întrebarea deschisă, cei mai mulți au indicat Universitatea din București (8%). Ea este urmată în topul celor mai respectate de Politehnica București și de Universitatea de Medicină din București. Vezi în articol care sunt facultățile percepute ca având șanse mici la angajare.

Sondajul a fost realizat în perioada 01.05 – 08.05.2021, pe un eșantion de 900 de subiecți, prin metoda CATI (interviuri telefonice). Marja de eroare este de 3,2% pentru un nivel de încredere de 95%, potrivit datelor metodologice comunicate de Grupul de studii socio-comportamentale Avangarde.

În topul celor mai respectate universități din România intră și Universitatea Spiru Haret, singura instituție de învățământ superior privată din clasament; ea este indicată ca fiind universitate respectată de 3% dintre respondenți, fiind imediat după Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și la egalitate cu Universitatea de Construcții.

Foto: Avangarde

În ceea ce privește integrarea pe piața muncii, Dreptul conduce clasamentul specializărilor din universități indicate de respondenți ca acordându-le absolvenților cele mai mici șanse de angajare. Pe locul doi la numărul de răspunsuri la întrebarea “Care credeți că sunt specializările din universități cu cele mai mici șanse de angajare?” se află Economia, care este urmată de Management, Actorie, Comunicare și Istorie. De remarcat că 40% au spus “nu știu/nu răspund” la această întrebare.

Foto: Avangarde

Facultățile ai căror absolvenți au cele mai mari șanse de angajare în domeniul de licență studiat sunt, în opinia publică, Medicina (14%), Informatica (8%), Poliția (6%), Academia Militară (4%), Marina (3%) și Economia (2%). De precizat că Economia este atât în clasamentul specializărilor percepute ca având șanse mici de angajare pentru absolvenți, cât și în acesta al facultăților cu șanse mari de angajare.

Foto: Avangarde

54% dintre respondenți consideră că învățământul superior public este mai performant decât cel privat, în timp ce 33% spun că “nu știu/nu răspund”, potrivit sondajului “Percepții publice asupra educației superioare din România”.

Foto: Avangarde

La întrebarea “Credeți că universitățile românești formează specialiști în domeniile pe care economia le cere?”, 45% dintre respondenți au răspuns afirmativ, în timp ce peste 20% nu au știut sau nu au vrut să răspundă.

Foto: Avangarde

Foto: unibuc.ro


3 comments
  1. Fals..aici va contrazic nu numai dreptul ci oricare alt domeniu este dificil azi criteriile de angajare sunt cu totul altele că și alte domenii problema nu este asta ci mai profunda

    1. Criteriile de angajare sunt cu totul altele….adică? Altele decât ce anume?
      Care este problema, din punctul dvs de vedere?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, care a blocat în instanță analiza CNADTCU și care „a validat” desființarea forului, discută cu rectorii universităților despre „susținerea eticii și deontologiei universitare” – surse / Cele 10 teme ale întâlnirii de la Palatul Victoria

Susținerea eticii și deontologiei universitare este una dintre temele majore aflate în discuție la Palatul Victoria, la întâlnirea premierului Ciucă cu rectorii majorității universităților din țară. Sursele Edupedu.ro au confirmat că…
Vezi articolul

VIDEO „Nu îndepliniți condițiile de profesor, de abilitare, cum explicați lucrul acesta?” / „Sunt astăzi salariile profesorilor o problemă pentru care merită să ieși în stradă?” – Dezbaterea dintre cei doi candidați la funcția de rector al Universității din București, Marian Preda și Cristian Preda, înaintea alegeri

„Dumneavoastră, domnule decan, nu îndepliniți condițiile de profesor, de abilitare. Nu le-ați îndeplinit niciodată după apariția Legii 1/2011 (…) Cum explicați lucrul acesta?” Așa a sunat prima dintr-o serie de…
Vezi articolul