Sondaj: Studenții români, mai aproape de credințele religioase decât de teoria evoluției

1.284 de vizualizări
locuri în cămine - Studenția online
Foto: Pexels.com
Studenții români se poziționează spre finalul unui clasament european în ceea ce privește cunoștințele legate de teoria evoluției și acceptarea ei și spre fruntea clasamentului în asocierea cu credințele religioase, arată un studiu citat de revista Sinteza, preluată de G4Media.ro.

Un grup internațional de cercetători din Europa, a analizat rezultatele unui sondaj efectuat pe 9.200 de studenți de anul I din 26 de țări europene, printre care și România. Articolul a fost publicat în acest an, în jurnalul internațional de prestigiu Evolution: Education and Outreach și poate fi consultat aici. Aceștia au evaluat gradul de acceptare al teoriei evoluției vieții în raport cu mai mulți factori, printre care cunoștințele teoretice legate de evoluționism și credințele religioase.

O concluzie generală la care s-a ajuns a fost că studenții din anul I acceptă teoria evoluției dar au lipsuri substanțiale în ceea ce înseamnă înțelegerea proceselor și cunoștințele legate de evoluție. În rândul țărilor europene, România se află pe locul 22 din 26, în ceea ce privește acceptarea teoriei evoluției. Între Serbia și Slovacia. Cel mai mare grad de acceptare a fost înregistrat în Finlanda și cel mai mic în Bosnia și Herțegovina.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.


4 comments
  1. daca se fac 12 ani plus pregatitoare RELIGIA la ce te astepti, de la elevi ?
    unde se mai studiaza teoria evolutiei, unii cred ca pamantul e plat

  2. Pai nu cumva la scoala romaneasca li se cerea sa invete comentarii pe de rost? Adica crede si nu cerceta! Deci e normal sa fie mai departe de teoria evolutiei, in care trebuie in continuu cercetari si intrebari!
    Cum ii inveti, asa ii ai!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

România în PISA – rezultatele la cele 6 testări, din 2006 până în 2022, arată ca o pâlnie inversată care conservă mediocritatea într-o zonă a analfabetismului funcțional

România stagnează față de precedenta sesiune, în privința rezultatelor la testarea standardizată internațională PISA, potrivit datelor publicate marți de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică pentru ediția din 2022 a…
Vezi articolul

Sebastian Țoc, profesor și cercetător, propune „renunțarea la ierarhizarea elevilor la liceu și școala profesională în funcție de examene cu miză mare, fiind preferabil un mix de criterii”, printre alte măsuri care ar duce la școli mai incluzive

Modalitatea de organizare a sistemului de învățământ din România tinde să încurajeze ierarhizarea școlilor și, adesea, segregarea pe criterii economice, etnice sau de rezidență, bazându-se pe ierarhii puternice și pe…
Vezi articolul

Cine este noul ministru al Educației din Franța. Fosta jucătoare profesionistă de tenis Amélie Oudéa-Castéra, colegă de promoție la facultate cu președintele Macron, preia un mega-portofoliu al Educației, Sportului și Jocurilor Olimpice

Noul ministru al Educației din Franța, după ce fostul deținător al portofoliului, Gabriel Attal, a devenit premierul Republicii, este Amélie Oudéa-Castéra, o fostă jucătoare de tenis care a absolvit Școala…
Vezi articolul

Universitatea parlamentară Valahia: La Târgoviște rectorul, președintele senatului universitar, cel puțin un vicepreședinte și un fost decan influent vor candida în alegerile legislative, toți pe listele PSD

Controlul politic asupra unor instituții de învățământ superior din România, consfințit de legile Deca-Iohannis, se distinge cel mai bine în actualul moment electoral prin situația de la Universitatea Valahia din…
Vezi articolul