Sondaj: 61% dintre profesorii care au răspuns unui chestionar într-un program de digitalizare a școlilor din mediul rural susțin că vor să creeze lecții digitale pentru a-și stimula elevii să fie atenți și să învețe mai bine

1.173 de vizualizări
Foto: World Vision România
Aproximativ 68% dintre profesorii din mediul rural spun că îmbunătăţirea abilităţilor digitale este principalul lor beneficiu în contextul desfăşurării multor ore online din cauza pandemiei, conform unui sondaj desfăşurat de World Vision România şi Fundaţia Vodafone România, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Principalele dificultăţi întâmpinate de profesori în realizarea de conţinut digital au fost: timpul necesar creării unei lecţii digitale (68%), lipsa informaţiilor legate de aplicaţiile pe care le pot folosi pentru a crea conţinut (30%), lipsa de motivaţie după multe ore desfăşurate online (29%), lipsa unor modele de lecţii din care să se inspire (26%) şi lipsa cunoştinţelor de tehnologie (23%).
  • Sondajul a fost realizat în perioada decembrie 2021 – ianuarie 2022 pe un eşantion de 200 de profesori din mediul rural, beneficiari ai programului „Şcoala din valiză”.

În acest context, profesorii incluşi în programul amintit învaţă timp de patru luni să folosească Moodle – cel mai utilizat sistem de management educaţional la nivel mondial şi platforma pe care este bazat programului din care fac parte.

Profesorii sunt instruiţi cum să creeze cursuri, conţinut interactiv de tip carte/ lecţie/ Wiki, cum să gestioneze conţinutul creat sau cum să utilizeze H5P pentru crearea de conţinut. La fiecare sesiune, profesorii pregătesc lecţii practice aplicând funcţionalităţile predate.

Conţinutul digital poate fi utilizat în timpul predării offline, când orele se desfăşoară la şcoală, dar şi în timpul orelor online, când elevii învaţă de acasă. Programul se derulează până în aprilie 2022.

Principalele beneficii pe care le-au avut profesorii din mediul rural în contextul dificil în care şcoala s-a desfăşurat online în ultimii doi ani au fost faptul că şi-au îmbunătăţit semnificativ abilităţile digitale (68%), că şi-au cunoscut mai bine elevii şi condiţiile în care trăiesc aceştia (32%), dar şi faptul că elevii au continuat să înveţe chiar dacă le-a fost greu (61%), arată acelaşi sondaj.

De asemenea, 19% dintre profesori simt că s-au apropiat mai mult de elevi în pofida distanţării fizice, iar 16% dintre profesori au apreciat faptul că elevii şi-au ţinut camerele deschise în timpul orelor online.

Conexiunea slabă la internet este principala dificultate a școlii online, potrivit sondajului. Între provocările şcolii online pentru profesori s-au numărat: conexiunea slabă la internet (61%), oboseala lor şi a elevilor după multe săptămâni de şcoală online (40%), faptul că elevii erau adesea cu camerele închise (31%), lipsa de control asupra activităţii elevilor din timpul orei (27%) şi faptul că profesorii aveau mai multe sarcini în acelaşi timp (27%).

12% dintre profesori spun că nu au avut tehnologia necesară pentru a preda online, iar acelaşi procent afirmă că le-a fost dificil să creeze conţinut digital pentru că nu ştiau să facă acest lucru. Pentru 9% dintre profesori a fost dificil să menţină liniştea în condiţiile în care propriii copii erau acasă, iar 7% nu s-au simţit deloc confortabil să folosească tehnologia necesară predării online.

Motivaţia profesorilor pentru crearea de conţinut digital a venit din faptul că elevii erau mult mai atenţi atunci când li se preda cu ajutorul lecţiilor digitale (61%), performanţa lor a fost mai bună în timpul lecţiilor la care a fost folosit şi conţinut digital (30%), erau mai atenţi şi luau note mai mari la testele desfăşurate pe tabletă (29%), dar şi faptul că elevii îi roagă şi pe alţi profesori să creeze lecţii digitale scoţându-i astfel din zona de confort (19%), potrivit sondajului.


1 comment
  1. Minciuni!!! Ce sondaj? Nu m-a intrebat nimeni. Da, fix asta vor profesorii din rural: sa creeze lectii digitale. Nu sa mearga la scoala normal. Leprelor, numai sa mintiti stiti!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David, ministrul Educației, despre propunerea de creștere a normei didactice la minimum mediei din OCDE: Cred că este un element de raționalitate și un criteriu al decenței în situația de criză în care ne aflăm acum. Nu creștem în orb și la paușal

Ministrul Educației Daniel David a spus referitor la propunerea privind creșterea normei didactice că raportarea minimă se face un nivel mediu în UE sau OCDE, ceea ce reprezintă „un «element…
Vezi articolul
examen

Broșura pentru admiterea la liceu 2025 va fi publicată de inspectoratele școlare pe 12 mai / Documentul conține numărul de locuri la licee, specializările, precum și media ultimului admis în 2024

Pe 12 mai, inspectoratele școlare vor publica broșura cu informațiile referitoare la admiterea la liceu pentru anul școlar 2025-2026, potrivit calendarului oficial. Broșura conține numărul de locuri la liceele din județ,…
Vezi articolul

Ligia Deca recunoaște lipsa de personal suport din școli: Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la proiecte europene

„Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la…
Vezi articolul

Material susținut de Domestos în campania "Domestos susține igiena în școli"

Elevii revin la școală, dar pentru sănătatea și educația lor, dacă știi că acolo unde merg să învețe nu sunt toalete, ori acestea ar trebui modernizate, înscrie-le școala în campania „Dreptul la toalete”

Revenirea la cursuri în format fizic s-a întâmplat. Era dorită de majoritatea profesorilor, elevilor și părinților, potrivit celor mai recente sondaje de opinie publicate de IRES. Autoritățile au refăcut seturile…
Vezi articolul