Sorin Cîmpeanu despre viitorul an școlar: Ministerul a propus remediale pentru tot anul, pierderile de învățare se pot recupera dacă școala nu mai este întreruptă / Extinderea perioadei de cursuri se va putea face din 2022-2023 / Condițiile începerii școlii

4.339 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: ISJ Iași
Pierderile de învățare cauzate de pandemie “se pot recupera doar în timp, se pot recupera cu condiția ca școala să nu mai fie întreruptă”, a spus duminică seară, la Digi 24, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. El a arătat că doar o mică parte dintre elevi – mai puțin de 250.000, din aproape 3 milioane, din care marea majoritate suferă pierderi – s-au înscris până acum, voluntar, în programe remediale. De aceea, a spus Cîmpeanu, ministerul a propus continuarea finanțării de remediale pe parcursul întregului an viitor. În ce condiții ar urma să fie reluată școala, potrivit ministrului? Vor fi aplicate regulile standard de protecție sanitară, e posibil ca profesorii nevaccinați să fie testați pentru Covid-19.

Sorin Cîmpeanu a arătat, în același interviu acordat Digi24, că el susține extinderea perioadei de cursuri, dar această schimbare, nefiind posibilă din anul școlar 2021-2022, “se va putea face din anul școlar 2022-2023”.

Principalele declarații ale ministrului Sorin Cîmpeanu pe această temă:

  • “Deși susțin importanța unei perioade extinse de cursuri, acestea schimbări nu se vor aplica din acest an școlar. 2021-2022. Voi prezenta cu argumente importanța unei perioade de școală ceva mai extinse decât cea actuală. Această extindere se va putea face din anul școlar 2022-2023.”
  • “[La începutul noului an școlar] Am anunțat deja că școala va fi cu prezență fizică. De asemenea, pentru că pandemia din păcate nu s-a încheiat, este nevoie de respectarea regulilor de protecție sanitară, de la respectarea regulilor de igienă la aerisirea spațiilor de învățământ și din păcate încă este nevoie de purtarea măștii de protecție. Aceste reguli de protecție sanitară se vor respecta în continuare. (….) Setul de măsuri este cât se poate de clar. Celebrele panouri de plexiglas și-au dovedit inutilitatea. Și alte măsuri și-au dovedit, de asemenea, inutilitatea. Regulile sunt clare: respectarea regulilor de igienă, aerisire spații de învățământ, distanțare adecvată și purtarea măștii de protecție.” 
  • Ar putea fi testați profesorii care nu sunt vaccinați înainte de a intra la ore? E posibil. Dacă cei care au competență în domeniul sanitar vor prezenta avantaje nete, este posibil să se introducă și măsuri care privesc testarea personalului din școli. (…) Nu am nici eu, nici Ministerul Educației competențe medicale. Am spus că aceste discuții se poartă împreună cu Ministerul Sănătății, care e îndreptățit să propună astfel de măsuri. (…) Am inițiat aceste discuții împreună cu Ministerul Sănătății, nu există încă o decizie.”
  • “În programul de educație remedială pe care l-am promovat și pe care îl susțin s-au înscris mai puțin de 250.000 de elevi. Înscrierea a fost voluntară. S-au înscris acei elevi care au considerat că au suferit pierderi. În opinia mea, la cei aproape 3 milioane de elevi, marea, marea majoritate au suferit pierderi pe perioada predării online în perioada de criză. Aceste pierderi se pot recupera doar în timp. Se pot recupera cu condiția ca școala să nu mai fie întreruptă. Se pot recupera – și Ministerul Educației a propus continuarea finanțării programului de ore remediale pe parcursul întregului an școlar viitor. Dar elevi care au terminat învățământul liceal nu vor mai avea, știți foarte bine, șansa recuperării acestor pierderi, decât, eventual, prin eforturi proprii și prin eforturi făcute din perspectiva calității de student.”
Interviul Digi24, integral:

9 comentarii
  1. În mod tradițional scoala avea pe timpului Ceașcă vreo 37 de săptămâni. Se învață 6 zile pe săptămână 6 ore pe zi (deci 36 de ore saptamanal). Din 3 în 3 săptămâni urma o săptămână de practica (nu mai țin minte câte erau în total). Sa acceptam ca erau doar vreo 8 săptămâni. Deci cursuri se țineau în 28-29 săptămâni.

    28/29 sapt x 6zile x 6ore = 1008/1044 ore (fără cele vreo 288 ore de practica)

    Câte ore pe săptămână ar însemna acum?

    1008/1044 : 33 sapt (an 2020-2021) = 30,3/31,6 ore

    Deeeci?

    Pai dacă tu faci anul de 38-39 saptamani cu câte 30 ore pe săptămână rezulta 1140-1178 ore.

    Dragi parinti și bunici, copiii dvs vor avea un program cu 10% mai incarcat ca dvs chiar cu școala 5 zile pe săptămână. Gândiți!

  2. Marea majoritate sau mica majoritate? Ca de obicei, la ministerul educației numai inteligenți și doctori. Le-or da examen, ceva?

  3. >> Voi prezenta cu argumente importanța unei perioade de școală ceva mai extinse
    De ce nu le prezinta acum?
    Timpul petrecut in scoala are o mica influenta sau deloc asupra invatarii / performantei elevilor. La noi, statul in cutiile numite scoli si cutiile numite clase ar putea avea o influenta mai mult negativa asupra copiilor.

    Trebuie schimbat modul cum petrece copilul in scoala: calitatea instruirii, nr. de copii din clasa, arhitectura scolii, servirea mesei s.a. Am insa dubii ca acest ministru incompetent, de tip gargara televizata, va schimba ceva. Cel mult va impune efectuarea de ore pe canicula.

    >> Celebrele panouri de plexiglas și-au dovedit inutilitatea
    Din nou bate campii. Celebrele panouri sunt la locul lor si probabil vor ramane acolo pentru ca se inghesuie in continuare in clase 30 si mai multi copii.

  4. Sa se testeze toti profesorii si cei vacinati si cei nevacinati pentru ca toti pot transmite. Pe elevi de ce nu ii testeaza? Oare ei nu pot duce virusul acasa?

  5. Daca vreti sa faceti ceva testati toti elevii si profesorii in prima saptamana de scoala, chiar si pe cei vacinati ca si ei pot transmite. In rest doar aruncati subiecte in spatiul media pentru a vedea cine pune botul. Sper ca sindicatele se autosesizea in legatura cu aceasta discriminare.

  6. Nu stiu care este logica in a testa profesorii iar elevii nu?
    In primul rand profesorii au printre cele mai mari rate de vacinare. In al doilea rand este mai mare posibilitatea de a transmite elevii virusul in comunitate pentru ca ei sunt asimptomatici. In al treilea rand este discriminare daca se aplica doar in sistemul de invatamant.

  7. nu exista vreo reforma. apa de ploaie, reforma este cand se modifica continutul, restul e pierdere de timp si bani ca si pana acum. reforma pe model pisa inseamna ca geografie , istorie vor fi o singura materie. la fel si restul materiilor.problema e 40-50 % dispar din sistem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like