Sorin Cîmpeanu: Nu am niciun temei legal prin care să oblig școlile private să instituie o vacanță într-o anumită perioadă

2.646 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Ministrul Educației susține că nu poate institui și în școlile particulare vacanța forțată pe care a decis-o și aplicat-o în școlile de stat. “Îmi place să presupun ca a fost o neînțelegere în plan juridic asupra a ceea ce se poate reglementa și a ce nu se poate reglementa. Nu am niciun temei legal prin care să oblig școlile private să instituție o vacanță într-o anumită perioadă”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.
  • Reacția ministrului vine după ce Edupedu.ro a scris în premieră că școlile și grădinițele private pot face cursuri și activități cu prezență fizică, legal, de luni, potrivit Hotărârii de Guvern care aprobă măsurile propuse prin Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență. Textul actului normativ prevede, contrar tuturor declarațiilor oficiale făcute săptămâna aceasta, că toate instituțiile de învățământ sunt deschise de luni, 25.10.2021, în condițiile respectării ordinului comun al miniștrilor Educației și Sănătății, cel care instituie regulile sanitare și de organizare în școli. În paralel, ministrul Educației a emis un ordin care obligă instituțiile de învățământ de stat să intre în vacanță forțată timp de 2 săptămâni. Prin urmare, școlile private rămân deschise, din punct de vedere legal.

“Eu cred că Guvernul va rezolva această problemă. CNSU a reglementat deja. Peste CNSU, doar Guvernul poate valida art. 8.1 din hotărârea CNSU care este corect, evită discriminarea dintre elevii din învățământul privat și cel de stat”, a continuat Cîmpeanu, la Digi 24.

“Atâta vreme cât am acceptat, ca ministru al Educației, această vacanță de 2 săptămâni, am acceptat pentru că a fost în interesul general de asigurare a stării de sănătate a elevilor. E normal să se aplice unitar, nu numai pentru școlile de la stat”, a afirmat Cîmpeanu.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Klaus Iohannis: “Trebuie regândit modul în care organizăm toate evaluările. În final, contează mai puțin nota și mai mult dezvoltarea copilului” / Doar notele contează în evaluarea pentru tranziția la liceu, inclusiv în proiectul legii România educată

„Trebuie regândit modul în care organizăm toate evaluările, pentru că, în final, contează mai puțin nota și mai mult dezvoltarea copilului, în acord cu profilul și interesul acestuia”, a transmis astăzi…
Vezi articolul