Ministerul Educației: Sorin Decă este noul director general al direcției România Educată din Minister

4.984 de vizualizări
Foto: © Eval Miko | Dreamstime.com
Sorin Decă este directorul general al Direcției Generale pentru Implementarea Proiectului România Educată, potrivit unei răspuns dat de Ministerul Educației la solicitarea Edupedu.ro: „În prezent, domnul Sorin Ștefan Decă ocupă funcția publică de conducere de director general al Direcției Generale pentru Implementarea Proiectului România Educată”. Amintim că Sorin Decă nu mai este secretarul general adjunct al Ministerului Educației, conform unei decizii publicate în Monitorul Oficial. 

Sorin Decă a participat din funcția de secretar general adjunct al Ministerului Educației la concursul pentru ocuparea postului de director general al al Direcției Generale pentru Implementarea Proiectului România Educată. Edupedu.ro a scris că acest lucru ridică urme de suspiciuni.

Întrebat dacă există vreo verificare pentru concursul pe care l-a câștigat acesta, concurs la care a participat din postura de șef al celor din comisie, Ministerul Educației a răspuns în 3 pagini și a dat de înțeles că nu există suspiciuni. Răspunsul instituției este asumat de Direcția Generală Juridică și Control și de Direcția Resurse Umane și Salarizare.

Articolul scris de Edupedu.ro face referire la faptul că Sorin Decă a dat concurs la o direcție pe care el o coordona la acel moment, potrivit prevederilor din legislație care îi stabilesc atribuțiile. Pe 25 august, când s-au afișat rezultatele, acesta avea două funcții publice: una de secretar general adjunct al Ministerului Educației și alta de director general al Direcției Generale pentru Implementarea Proiectului România Educată.

De menționat este că Sorin Decă a obținut punctajul maxim la interviu, adică 100 de puncte. Când a fost contactat de Edupedu.ro, el a negat că ar fi un conflict de interese și a spus că urmează să fie încadrat pe postul de director.

Precizăm că răspunsul Ministerului Educației a fost dat în aceeași zi în care a fost trimisă solicitarea. În răspunsul instituției apare că „la momentul participării la concurs secretarul general adjunct nu avea în subordinea sa direcții de specialitate din cadrul ministerului. Mai mult, acesta avea stabilit prin ordin de ministru atribuții în ceea ce privește implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR)”. „Implementarea PNRR presupune atribuții mult mai vaste decât coordonarea unei direcții generale”, potrivit sursei citate.

Ministerul mai spune că „nu poate exista un conflict de interese între funcția de secretar general adjunct și funcția de director general, cu atât mai mult cu cât funcția de secretar general este exercitată cu caracter temporar, în conformitate cu prevederile art.394 și art. 509 din Codul Administrativ”.

În legătură cu persoanele din comisa de concurs, răspunsul a fost construit pe baza unor articole de lege.

Punctul de vedere al Ministerului Educației poate fi consultat mai jos:

Direcția Generală pentru Implementarea Proiectului „România Educată” din Ministerul Educației are două alte direcții în componență, una care se ocupă de strategii pentru implementarea proiectului și alta care are în sarcină monitorizarea și evaluarea implementării acestuia.

La art. 20 alin. 5 din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Educației apare că Direcția Strategii pentru Implementarea Proiectului România Educată îndeplinește următoarele funcții și atribuții:

A. Transpunerea obiectivelor și măsurilor stabilite în Proiectul România Educată în documente suport pentru implementarea acestora.

B. Asigurarea organizării cadrului administrativ, tehnic și metodologic necesar pentru coordonarea stadiului îndeplinirii obiectivelor Proiectului România Educată și al reformelor/investițiilor din PNRR.

C. Verificarea îndeplinirii țintelor și indicatorilor din Proiectul România Educată și a țintelor și jaloanelor din PNRR.

D. Realizarea corelării necesare între obiectivele Proiectului România Educată și reformele/investițiile PNRR, pe de o parte, și obiectivele programelor operaționale/proiectelor finanţate din fonduri externe rambursabile și nerambursabile, pe de altă parte.

E. Asigurarea selecției și contractării unor categorii de proiecte/scheme de granturi din PNRR.

F. Reprezentarea în grupuri de lucru/ comitete/ consilii interne, interinstituţionale, la reuniuni interne, europene şi internaţionale (la nivelul Comisiei Europene ș.a.).

Foto: © Eval Miko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Un șef din Ministerul Educației a candidat pe postul de Director general al Direcției România Educată, care era și în subordinea lui. A luat concursul cu 100 de puncte la interviu / „Dacă era conflict de interese, nu făceam asta”, susține Sorin Decă
OFICIAL Sorin Decă nu mai este secretarul general adjunct al Ministerului Educației


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Ligia Deca își modifică propriile Legi ale educației pentru a treia oară, la nici un an de la promulgare: Proiect de OUG prin care universitățile pot ridica construcții, din fonduri externe nerambursabile, pe terenuri din domeniul public, care nu sunt în proprietatea lor / Introduce Informatica și Arhitectura în aria de discipline STEM, după ce le-a exclus prin legea învățământului

Ligia Deca își modifică propriile Legi ale educației, la doar 8 luni de la promulgare și după 8 ani de lucru pe aceste proiecte din poziția de consilieră a lui…
Vezi articolul

Guvernul și Parlamentul să reanalizeze „urgent” Codul Ocupațiilor din România, care recunoaște ocupații antiștiințifice precum astrologia sau numerologia, „prin care se introduc apoi mascat o serie de «terapii»” – avertismentul Asociației Psihologilor din România

Guvernul Româniai ar trebui să reanalizeze „urgent” ocupații precum cea de ‘consilier de cuplu”, ce poate ascunde practica profesiei de psiholog de către persoane nepregătite, dar și să reanalizeze ocupațiile…
Vezi articolul

Reducerea birocrației a fost înțeleasă de către unii prin eliminarea dosarului cu șină, spune Sorin Hagiu, director de școală: Hârtiile din interiorul dosarului cu șină au rămas aceleași, adică eu nu mai cer acum hârtii în dosar cu șină, le cer într-o folie de plastic

Sorin Hagiu, directorul Şcolii Gimnaziale Giarmata din județul Timiș, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „reducerea birocrației a fost înțeleasă de către unii prin eliminarea dosarului cu…
Vezi articolul
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

OFICIAL Din anul școlar 2025-2026, toți învățătorii și profesorii pentru învățământul primar vor avea incluse în atribuțiile postului 2 ore pe săptămână de pregătire remedială

Din toamnă, toți învățătorii și profesorii pentru învățământul primar vor avea incluse în atribuțiile postului 2 ore pe săptămână de pregătire remedială, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial. Este…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre noile teste anuale de alfabetizare funcțională: Vom avea informația încă din școala primară și gimnazială în fiecare an, cât să facem intervențiile necesare, să nu mai avem 40% dintre elevi care nu sunt la nivelul funcțional pentru PISA / Ministerul pe care-l conduce are aceste date din 2012 și niciodată nu le-a folosit

Testarea anuală a „alfabetizării funcționale” a elevilor este prevăzută în proiectul legii învățământului, varianta Deca, iar rezultatele la aceste testări nu vor fi folosite pentru a pune note în catalog,…
Vezi articolul