Spania impune ținte cantitative universităților nou înființate, pentru a garanta calitatea activității academice: minim 4.500 de studenți în primii ani de funcționare, programe în cel puțin 3 ramuri ale cunoașterii, investiții în cercetare de cel puțin 5% din bugetul instituției

96 de vizualizări
Foto: © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com
Condițiile de bază pentru înființarea unei noi universități au fost actualizate în Spania, printr-un decret ce prevede ținte cantitative menite să asigure calitatea și sustenabilitatea acestora, potrivit unei prezentări făcute pe platforma europeană Eurydice. Decretul regal, aprobat de guvern în octombrie a.c., impune praguri cantitative referitoare la numărul minim de studenți, la pregătirea cadrelor didactice, investițiile în cercetare și diversitatea programelor oferite.

Noile reglementări elaborate de Ministerul pentru Știință, Inovație și Universități urmăresc să garanteze că instituțiile de învățământ superior respectă în mod consistent standarde clare privind predarea, cercetarea, resursele umane, dotările, sprijinul pentru studenți. Scopul este acela de a extinde sistemul universitar și de a proteja studenții interesați să primească educație de înaltă calitate, fie că e vorba despre universități particulare sau de stat, potrivit prezentării citate.

Reportul de evaluare a calității și a respectării standardelor, obligatoriu în sistemele de învățământ superior (inclusiv în România), este doar o primă condiție pentru ca o universitate nou înființată să primească autorizație de funcționare. Alte condiții aplicate, potrivit sursei citate, sunt:

  • Planificare pentru ca 4.500 de studenți să se înscrie în primii 6 ani de activitate, pentru a asigura sustenabilitatea pe termen lung a programelor de studii, existența unei activități academice suficiente și asigurarea de servicii esențiale de suport
  • Universitatea să ofere o gamă echilibrată de programe academice la nivel de licență, master și doctorat în cel puțin 3 ramuri ale cunoașterii
  • Investiții în cercetare echivalente cu 5% din bugetul anual al universității, alături de finanțări externe echivalând cu 2% din buget, pentru a susține grupuri active de cercetare
  • Cel puțin 50% dintre cadrele didactice și de cercetare să aibă doctorat, iar 60% să aibă experiență de cercetare acreditată.
  • Condiții de cazare pentru cel puțin 10% dintre studenți, fie prin propriile facilități de cazare, fie prin parteneriate cu terți.

Potrivit sursei citate, decretul regal mai cere echipelor manageriale de la universitățile nou înființate să aibă o experiență administrativă dovedită. Totodată, instituțiile trebuie să ofere garanții financiare că pot asigura sustenabilitatea operațiunilor universitare. 

Iar decretul prevede și proceduri pentru înființarea unor universități virtuale, care trebuie să îndeplinească, în cazul cursurilor online, aceleași standarde precum universitățile clasice. Aceste standarde sunt verificate tot de Agenția Națională de Evaluare a Calității și de Acreditare (ANECA) din Spania, cea care este responsabilă cu standardele de autorizare și acreditare a universităților. 

Foto: © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Val de ironii ale profesorilor, la propunerea universitarilor de a obliga studenții să facă 2 masterate pentru a putea preda în gimnaziu și liceu: O să căutați profesori și prin Sri Lanka! / Vor veni râuri-râuri pentru 40 de lei ora de predare și respect nemărginit / Universitarii au nevoie de bani / Plus centura neagră la karate pentru serviciul pe școală și ședințele cu părinții

Propunerile repetate lansate de mai mulți profesori universitari către ministrul Educației, într-o dezbatere a Academiei Române, de a modifica Legea astfel încât viitorii profesori din gimnaziu și liceu să fie…
Vezi articolul

“Se poate afirma că accesul universal la învățământul religios ar afecta libertatea acestuia?” – sociologul Mircea Kivu reacționează la adresa Universității din București pe tema admiterii la Facultatea de Teologie Ortodoxă, reclamată de el pentru discriminare

Sociologul Mircea Kivu a reacționat, duminică, la adresa poziției transmise de Universitatea din București pe tema reclamației adresate de el Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), în legătură cu o…
Vezi articolul

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, invitat de Uniunea Studenților din România la Oradea, la o dezbatere cu peste 400 de reprezentanți ai studenților, pe tema tăierii burselor

Uniunea Studenților din România (USR) l-a invitat pe ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, la o dezbatere pe tema deciziilor recente cu impact negativ asupra învățământului superior, în special a…
Vezi articolul