Spania investește aproape 100 de milioane de euro în programe de întărire a competențelor elevilor la matematică și citire, în anul școlar 2024-2025

237 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Spania introduce, în acest an școlar, programe naționale dedicate creșterii competențelor elevilor la matematică și citire, în condițiile în care această țară europeană s-a încadrat la mijlocul plutonului în cadrul evaluării internaționale a competențelor elevilor în vârstă de 15 ani, PISA 2022. Pentru aceste programe, guvernul de la Madrid a anunțat investiții de 95 milioane de euro pentru 2024-2025, conform unei prezentări făcute pe platforma europeană Eurydice.

Banii vor fi alocați comunităților autonome, ținând cont de faptul că sistemul spaniol de educație este descentralizat. Guvernul consideră prioritate națională îmbunătățirea competențelor elevilor la matematică și citire. 

Țara s-a situat, la ultima rundă PISA 2022, în grupa de mijloc, a țărilor cu rezultate medii la evaluarea competențelor de matematică, citire și științe ale elevilor de 15 ani https://www.oecd.org/en/publications/pisa-2022-results-volume-i_53f23881-en.html. Scorul mediu la matematică al elevilor spanioli a fost 473, iar la citire – 474, comparabil cu cel al elevilor din Germania, Franța și Ungaria, mult peste cel al elevilor din România (428 scor mediu), dar și departe de liderii europeni (Estonia, Elveția, Olanda, Irlanda).

In investiția totală, 64,8 milioane de euro vor fi destinați întăririi competențelor la matematică, iar 30 de milioane de euro – în cadrul programului de întărire a competențelor de citire. 

Banii vor fi cheltuiți pentru:

  • Suplimentarea sprijinului personalizat pentru elevi, cu ajutorul unor profesori suplimentari, predare colaborativă și divizarea claselor
  • Programe de formare a profesorilor, care să includă pregătirea lor în noi metodologii și strategii de predare a citirii și scrierii, în diverse formate. 
  • Îndrumare continuă pentru conducerea școlilor, în special pentru reducerea diferențelor de predare/învățare, ce favorizează fetele în cazul citirii și băieții în cazul matematicii.

Potrivit prezentării citate, programele vor fi desfășurate gradual. Cel destinat citirii se va concentra pe educația de bază, ce include învățământul primar, secundar și formarea profesională de bază, începând cu ultimul an al sistemului de educație timpurie. Programul dedicat matematicii va începe în cel de-al treilea an de învățământ primar și va continua până în învățământul secundar și în sistemul de învățământ profesional/vocațional de bază. În ambele cazuri, vor fi prioritizate școlile cu un procent ridicat de elevi ce provin din medii dezavantajate.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Si la noi, covrigaru si acolitii, au rezolvat problema pensiilor speciale pe care romanii platesc 2,4 MILIARDE euro. Ah, mai era unu de la peeneelee care le rezolvase inainte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa școlară de Limba și literatura română pentru liceu 2026 / Decana Facultății de Litere a UB, Oana Fotache Dubălaru, este coordonator științific

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componența Grupului de lucru curricular (GLC) pentru disciplina Limba și literatura română,…
Vezi articolul

Profesorul Marius Lobază: Acea poveste spusă de așa-zisul ministru că li se dau profesorilor ore din aceeași arie curriculară e o tâmpenie. Această majorare a normei înseamnă câteva mii de cadre didactice care, probabil, vor fi șoferi de taxi sau vânzători pe la buticuri

Marius Lobază, profesor la Colegiul Naţional Bănăţean Timişoara, a declarat că „acea poveste spusă de așa-zisul ministru că li se dau profesorilor ore din aceeași arie curriculară e o tâmpenie”.…
Vezi articolul

Daniel David: Dacă aducem un specialist în școală, dar în mintea noastră este necalificat și ajunge la 22 de lei pe oră, nu este în regulă / Trebuie să poată preda ca profesor asociat și să îl echivalăm pe grade, cum facem și în zona învățământului superior

Este nevoie ca specialiștii din diferite domenii să poată preda ca profesori asociați, cu statut și salarizare echivalente gradelor didactice, și nu doar ca personal „necalificat” încadrat la plata cu…
Vezi articolul