Standardele calitative sunt esențiale pentru o digitalizare eficientă a Educației – întâlnire între participanții la Forumul Global OCDE și reprezentanții ECDL România

296 de vizualizări
Foto: ECDL Romania
Importanța standardelor calitative pentru digitalizarea Educației au fost tema principală a întâlnirii delegației OCDE cu reprezentanții ECDL România, potrivit unui comunicat de presă al organizației. Prezenți la București la Forumul Global OCDE privind Viitorul Educației și al Competențelor 2030, organizat în cooperare cu Ministerului Educației, oaspeții au avut ocazia să vadă soluții inovatoare abordate în educația digitală.

ECDL Romania a găzduit vizita de studiu a unei delegații internaționale de participanți la Forumul Global OCDE, care au avut ocazia să  vadă modul în care utilizăm tehnologii de vârf, precum inteligența artificială, imprimarea 3D sau robotica, în cadrul programelor dezvoltate de compania noastră. Discuțiile s-au concentrat pe importanța standardelor calitative pentru o digitalizare eficientă. Forumul Global  a inclus în agenda sa pentru participanții din statele membre ale OCDE și cunoașterea unor experiențe din România în domeniul tematicii reuniunii. În acest context, experiența ECDL Romania a fost considerată relevantă prin abordările inovatoare și identificarea unor bune practici în educația digitală, care integrează tehnologii actuale, precum inteligența artificială, imprimarea 3D sau robotica, potrivit comunicatului.

Reprezentanți ai mediului de afaceri și academic din România (Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Universitatea Politehnică și Academia de Studii Economice București), alături de participanți la Forumul Global OCDE și reprezentanți ai Ministerului Educației, au discutat necesitatea competențelor digitale relevante, într-o lume tot mai conectată tehnologic. A fost evidențiată importanța colaborării între sectorul public și cel privat pentru democratizarea accesului la educația digitală de calitate și  adecvarea anticipativă la cerințele pieței muncii. 

Foto: ECDL Romania

Participanții au  formulat opinii favorabile existenței unor standarde care să certifice calitatea programelor de formare, ca o condiție implicită a unei strategii de digitalizare de succes. În plus, aceștia au fost de părere că trebuie depășită frica generală de o evaluare realistă și riguroasă a competențelor digitale, componentă esentiala în obținerea și măsurarea rezultatelor dorite. Discuțiile au avut, între altele, ca referință programul ICDL – The Digital Skills Standard pentru stabilirea unor repere internaționale de certificare a competențelor digitale. 

Suntem onorați să primim o delegație atât de prestigioasă și să împărtășim experiențele noastre în promovarea competențelor digitale și a inovației în educație. România se află într-un punct crucial, în care trebuie să aleagă între a urma un drum clar, bazat pe standarde de calitate și eficiență, și riscul unor intervenții izolate, poate unele superficiale și neperfomante, care nu vor conduce spre digitalizarea ce poate face diferența în favoarea competitivității. Vizita din cadrul Forumului Global confirmă direcția eforturilor noastre constante pentru pregătirea viitoarei generații de profesioniști digitali.” – Irinuca Văduva, General Manager, ECDL Romania.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Avocatul Paul Șușman, singurul român care a negociat un tratat internațional în numele întregii Uniuni Europene, referitor la protecția oceanelor lumii: „Ar putea dura între 7 și 10 ani până va intra în vigoare, deoarece va trebui ratificat atât de fiecare Stat Membru, cât și de Uniune”

Avocatul Paul Șușman (37 de ani) este singurul român care a negociat un acord internațional sub ONU în numele Uniunii Europene, care se referă la protecția oceanelor (The High Seas…
Vezi articolul

Fenomenul Brașov – Alexandru Manda, student la Drept: Ofer sprijin părinților și elevilor care vor să dea în judecată colegiile care au stabilit medie școlară obligatorie în gimnaziu

„Dacă există elevi sau părinți care vor să dea în judecată colegiile, obiectivul procesului fiind suspendarea respectiv anularea regulamentului, mă ofer să le acord sprijinul, pentru că doar ei pot…
Vezi articolul

Cum arată improvizația Ministerului Educației pentru fundamentarea legislativă a examenelor din 2025 în România: instituția și-a bazat proiectele de ordine pentru organizarea BAC și Evaluarea Națională la clasa a VIII-a, plus admiterea, pe prevederi neaplicabile din legea actuală a educației și pe ordine de ministru date în baza unor legi abrogate

Examenele de Bacalaureat și Evaluare Națională la clasa a VIII-a din anul 2025 ar urma să se desfășoare în iunie-iulie 2025, la fel și admiterea la liceu. Potrivit proiectelor de…
Vezi articolul