Statele membre ar fi pe cale să dilueze planurile UE pentru o diplomă europeană, asociată cu planurile de dezvoltare a universităților europene – Times Higher Education

250 de vizualizări
Foto: Ekrulila – Pexels.com
Planurile privind introducerea unei diplome europene, prezentate în această iarnă, se lovesc de îngrijorările unora dintre statele membre cum că eforturile Bruxelles-ului de a întări cooperarea în domeniul învățământului superior ar aduce atingere autorității naționale în domeniu, scrie, miercuri, publicația de specialitate Times Higher Education.

Potrivit sursei citate, o bună parte dintre guvernele europene au primit cu rezerve propunerea unei diplome europene, preferând folosirea, pentru început, a unor soluții temperate precum aceea a unei “etichete” care să însoțească o calificare recunoscută deja. Publicația citează oficialități UE care afirmă că, în această dispută, țările care au rezerve în privința diplomei europene – printre care Germania, Irlanda sau Suedia – ar avea câștig de cauză în fața celor care susțin acest proiect, printre care Italia, Portugalia și Spania. 

Potrivit unui diplomat european citat de Times Higher Education, statele membre aveau de la bun început o abordare precaută, având în vedere că educația este un domeniu care este este reglementat la nivel național, nu comunitar. La aceasta s-au adăugat îngrijorări cum că strategia comunitară ar putea afecta libertatea universităților de a-și structura programele universitare după cum doresc, în condițiile în care “autonomia instituțională și națională trebuie menținută”, conform respectivului diplomat.

Publicația citează și un alt diplomat implicat în discuțiile pe această temă, potrivit căruia țările sudice, care susțin diploma europeană, văd în aceasta un punct de sprijin pentru reformele educaționale necesare pe plan intern.

  • Inițiativa privind diplomele europene este asociată proiectelor de dezvoltare a alianțelor universitare europene (“universitățile europene”), al căror număr urmează să crească la 60, cu peste 500 de instituții membre, până în 2024.
Citește și:
Strategia propusă la nivel UE pentru universități, ce prevede extinderea Universităților Europene și diploma europeană, salutată cu unele rezerve de asociațiile internaționale din domeniu
Diplomele europene și completarea programului de introducere a unei legitimații europene de student – în viitoarea strategie europeană pentru universități


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Modelul francez de ascensiune în clasamentul Shanghai al universităților, în care România nu mai apare anul acesta: în top sunt universități noi, formate prin asocierea unora vechi și prin integrarea unor institute de cercetare, plus finanțări prin programe speciale, sprijinite sistematic de autorități

“Vă mulțumesc!”, a transmis președintele francez, Emmanuel Macron, mediului academic și de cercetare, după ce, săptămâna aceasta, a fost anunțată ultima ediție a rankingului universitar internațional Shanghai. “Vom continua să…
Vezi articolul

Studenții la medicină de la Cluj-Napoca vor susține examenele orale pe platforma Microsoft Teams, iar examenul clinic prin metoda OSCE. Fiecare student va trece printr-o simulare a sesiunii

Studenții la medicină vor susține examenele oral, pe platforma Microsoft Teams, iar „la disciplinele clinice se va folosi examenul clinic obiectiv structurat (OSCE – Objective Structured Clinical Examination)”, a anunțat…
Vezi articolul

Ministrul Educației anunță un program de 100 de milioane de lei pentru prevenirea abandonului universitar. David: Avem un procent atât de mic de absolvenți de studii superioare, 16% față de 30% media europeană. Nu trebuie să ne mirăm că impactul pseudoștiinței, pseudo-religiei, teoriilor conspirației este atât de puternic

Ministerul Educației pregătește un program pentru prevenirea abandonului universitar, în valoare de 100 de milioane de lei, a anunțat Daniel David. Oficialul a precizat că pregătește un ordin de ministru…
Vezi articolul