Structurile următorilor patru ani școlari, până în 2027-2028 inclusiv – publicate de Ministerul Educației din Portugalia, după consultări publice: În educație, stabilitatea și predictibilitatea pentru școli și familii sunt esențiale

6.057 de vizualizări
Foto: © Cosmin Constantin Sava | Dreamstime.com
Structurile următorilor patru ani școlari, până în anul școlar 2027-2028 inclusiv, au fost publicate de Ministerul Educației din Portugalia, după consultările publice din această vară. Calendarele prevăzute de ordinul de ministru 8.368/2024 au apărut în Monitorul Oficial portughez (Diario da Republica) pe 25 iulie.
  • Calendarele au fost puse în consultare publică pe 6 iunie, timp de 10 zile, iar în elaborarea lor Ministerul Educației din Portugalia susține că s-a consultat cu Consiliul Școlilor și cu două asociații reprezentative la nivel național ale directorilor și altor manageri de școli.

„Educația este o axă strategică pentru competitivitatea și dezvoltarea țării și reprezintă o prioritate a acțiunii guvernamentale, în care stabilitatea și predictibilitatea în ceea ce privește organizarea și administrarea școlilor sunt condiții esențiale pentru promovarea calității învățării și a bunăstării elevilor și a comunității educaționale într-un mediu educațional de încredere, contribuind la asigurarea condițiilor adecvate pentru ca școlile și agenții educaționali să își îndeplinească misiunea”, se arată în preambulul din ordinul de ministru al Educației din Portugalia.

Iar în motivare continuă: „În scopul garantării predictibilității pentru școli și familii, prezentul ordin stabilește un calendar școlar inovator pentru următorii patru ani școlari, din 2024-2025 până în 2027-2028, stabilind normele de funcționare a activităților educaționale și didactice, respectiv începutul, sfârșitul și perioadele de întrerupere ale acestora”.

Anul școlar este organizat în trimestre în Portugalia, după cum se arată în ordinul de ministru citat, care poate fi descărcat mai jos din articol. Potrivit actului normativ, școlile pot «adopta o organizare bianuală a anului școlar», cu condiția ca respectivul calendar să fie coordonat cu «consiliul municipal [din care face parte școala] și cu celelalte școli din municipalitate».

De exemplu, primul trimestru al anului școlar 2024-2025 din Portugalia se desfășoară între 12-16 septembrie și 17 decembrie. Al doilea trimestru începe la 6 ianuarie și se încheie la 4 aprilie anul viitor, iar al treilea trimestru începe pe 22 aprilie și se încheie pe 6 iunie pentru clasele a IX-a, a XI-a și a XII-a, pe 13 – pentru clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a și a X-a și la 27 iunie pentru învățământul preșcolar și ciclul I al învățământului primar.

DOCUMENT DESCARCĂ Ordinul de ministru al Educației din Portugalia 8.368/2024:

Foto: © Cosmin Constantin Sava | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Structura anului școlar din Franța, publicată de Ministerul Educației de la Paris pentru următorii 3 ani. Predictibilitatea în învățământ – o tradiție în Hexagon
Școala să înceapă mai târziu în Italia, în octombrie, din cauza căldurii excesive, au propus mai multe asociații de profesori și sindicate care au cerut sfatul specialiștilor în pediatrie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Să deschidem încă de la liceu ușa experienței, dacă vrem să venim în sprijinul tinerei generații. E nevoie de o repoziționare a atitudinii față de muncă, ce în ultima perioadă s-a perimat – Maria Metz, vicepreședinte NTT DATA Romania

Tânăra generație trebuie sprijinită pentru a obține experiență, mediul antreprenorial trebuie să colaboreze mai mult cu universitățile și liceele, iar acestea trebuie să fie deschise spre colaborare. Pe scurt, este…
Vezi articolul

În cei 35 de ani de după 1989 am avut 30 de miniștri ai Educației, iar între 1881-1916 au fost 10 miniștri, mulți dintre ei somități, spune Nicolae Noica, directorul Bibliotecii Academiei Române: Cum să existe continuitate? Îi schimbăm de azi pe mâine și toată lumea e specialistă în domeniile respective

Nicolae Noica, directorul Bibliotecii Academiei Române, a criticat instabilitatea sistemului educațional românesc. El a subliniat că, în lipsa unei continuități și a unei direcții clare, orice reformă riscă să fie…
Vezi articolul

Guvernul a dat Ordonanţă de Urgenţă prin care se pot reface toate contractele de „titularizare” pe şcoală, făcute pe baza articolului 253 din Legea 1, declarat neconstituţional. Angajările se pot face pe durata viabilităţii postului

La finalul şedinţei de Guvern de miercuri ministrul Educaţiei a anunţat că Executivul a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă care să rezolve situaţia creată prin declararea de către CCR a…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai l-a concediat pe profesorul de „etică și integritate academică” de la extensia sa din Reșița, trimis în judecată de DNA după ce a fost prins în flagrant când lua mită de la studenți ca să-i treacă la examene

Lectorul Rudolf Cristian de la Centrul universitar din Reșița al Universității Babeș-Bolyai (UBB), trimis în judecată de DNA după ce a fost prins în flagrant când primea mită de la…
Vezi articolul