Studenții și elevii din România au în medie mai multă încredere în mersul lucrurilor din țară și din UE, față de colegii lor europeni – Eurobarometru

89 de vizualizări
Noi condiții de angajare în UE
Foto: © Dreamstime.com
Elevii și studenții din români cred într-o mai mare măsură decât, în medie, cei din restul țărilor europene că lucrurile în țara lor se îndreaptă într-o direcție corectă, deși, la nivel național, populația crede acest lucru într-o mai mică măsură decât media UE, potrivit celui mai nou Eurobarometru publicat de Parlamentul European. Pe de altă parte, elevii și studenții cred în mai mare măsură decât, în medie, cei din restul țărilor europene că lucrurile se îndreaptă în direcția corectă, în UE.

38% dintre elevii și studenții din România apreciază că, în țara noastră, lucrurile se îndreaptă în direcția corectă – peste nivelul mediu înregistrat în rândul celor 27 state membre UE, de 35% în această categorie socio-demografică. 

  • Atât la nivel UE, cât și în România elevii și studenții manifestă mai multă încredere decât media întregii populații. La nivelul întregului eșantion, 32% dintre cetățenii UE în general și 26% dintre români consideră că lucrurile se îndreaptă în direcția corectă în țara lor.

Românii, în ansamblu, au mai multă încredere decât media UE în mersul lucrurilor la nivelul Uniunii, iar studenții – chiar și mai multă. Astfel:

  • Doar 34% dintre europeni consideră, în medie, că lucrurile se îndreaptă în direcția corectă în UE, dar în România 44% din populație crede acest lucru.
  • În cazul elevilor și studenților, 50% dintre cei români consideră că lucrurile se îndreaptă în direcția corectă în UE, față de 42% în medie la nivel comunitar.

De notat că, în cadrul sondajului, participanții au fost întrebați și în privința priorităților pe care ar trebui să le aibă UE, în răspunsul la pandemia Covid-19, dar și în privința temelor pe care să le abordeze cu prioritate Parlamentul European, dar educația nu figurează printre opțiunile posibile.

Eurobarometrul special al PE din primăvara anului 2021 a fost realizat în perioada 16 martie – 12 aprilie în cele 27 state membre, pe baza a 26.669 interviuri (1.045 în România) realizate față în față și online. Modul de prezentare a rezultatele indică faptul că au fost luate în calcul persoanele de 15+ ani.

__________

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

Photo 50056658 © ArtjazzDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Șeful cancelariei premierului: Cunoaștem poziția societății civile. Angajarea răspunderii pe OUG 51 stabilește cadrul pentru organizarea licitațiilor pentru noii operatori de transport și licențe până la 1 iulie 2021

“Cunoaștem poziția societății civile” cu privire la angajarea răspunderii pe OUG 51 privind transportul elevilor, a declarat șeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă, întrebat dacă Executivul a luat la cunoștință acuzațiile Asociației…
Vezi articolul

Înființarea Centrului Național pentru Educație Incluzivă și stabilirea unor camere-resursă în școli, prevăzute în noua Lege a învățământului preuniversitar, sunt amânate până în 2025 – proiect de ordonanță de urgență

Centrul Național pentru Educație Incluzivă, instituție de interes național care trebuie să fie înființată conform noii Legi a învățământului preuniversitar, nu va fi înființată înainte de 2025: un proiect de…
Vezi articolul

Pilotarea testelor standardizate, de la finalul anului școlar trecut – o oportunitate ratată. Interviu cu cercetătorul Dacian Dolean: Volumul de muncă a fost imens, dar eforturile au fost inutile având în vedere că nu și-au atins scopul

Expertul în științele educației Dacian Dolean susține într-un interviu pentru Edupedu.ro că demersul de testare prin platforma privată a celor aproape 150.000 de elevi nu și-a atins scopul oficial, acela…
Vezi articolul