Subiectele grele de la simulare îi împing pe părinți să ia meditații, susține Andronescu. ”Sunt determinată am o discuție cu cei care fac subiectele”

Foto: Freepik.com

Ecaterina Andronescu face un gest fără precedent pentru un ministru al Educației – lasă de înțeles că se va implica în formularea viitoarelor subiecte de la Bacalaureat și Evaluarea Națională, după ce rezultatele au arătat procente reduse de promovare. ”Întâi aș vrea să aud pe cei care au făcut aceste subiecte”, a sus Ecaterina Andronescu la Digi 24. Aceasta a declarat că va avea o discuție cu reprezentanții CNEE, cei care fac subiectele pentru toate examenele naționale, astfel încât ”lucrurile să intre în normal”.

Ministrul a declarat, printre altele, că e de acord ca la simulare subiectele să fie mai grele decât la examenul propriu-zis, după care a anunțat că va sta de vorbă cu profesorii care fac subiectele. Aceasta a vorbit despre coborârea nivelului subiectelor la nivelul predării: ”sunt foarte determinată să avem o discuție care să aducă lucrurile în normal”, a spus Andronescu.

Redăm discuția lui Cosmin Prelipceanu cu Ecaterina Andronescu:

Ecaterina Andronescu: ”Nu vreau să discut despre subiectele de la simulare. Ele o să facă, din punctul meu de vedere, obiectul unei discuții cu cei care le-au făcut.

Cosmin Prelipceanu: De ce nu vreți să vorbiți despre subecte?

Ecaterina Andronescu: ”Pentru că întâi aș vrea să aud pe cei care au făcut aceste subiecte. După cum știți există Centrul Național de Evaluare și Examinare. Acolo avem profesorii care sunt specializați pentru acestă chestiune, și-au asumat și responsabilitatea pentru toate subiectele și întâi aș vrea să stau cu domniile lor de vorbă, să vedem cum au gândit, de sunt rezultatele acestea. Pentru că din punctul meu de vedere, chiar dacă la simulare, înțeleg și accept și mi se pare normal subiectele să fie puțin mai dificile decât la examenul de sfârșit de an, să zicem, Evaluarea Națională sau examenul de Bacalaureat, nu accept să fie predarea aici și evaluarea mult mai sus pentru că atunci chiar nu cred că procedăm corect. Or, ca profesor în primul rând trebuie să fii corect cu actorii sistemului”

Cosmin Prelipceanu: Știm că la o școală bună din București, într-o clasă de a VIII-a, după simularea Evaluării Naționale exercițiul II, 2 (n.r. Subiectul II, punctul 2) de la Matematică a fost rezolvat în clasă de doamna profesoară cu copiii de 9 și 10 în 60 de minute.

Ecaterina Andronescu: ”Da, nici asta nu mi se pare normal, să știți, că de-asta vreau să discut cu ei. Subiectele trebuie să fie la nivelul modului în care am predat și la nivelul cerut de programă, nu prin abordarea unor subiecte de acest fel, să-i împing pe părinți să se ducă să ia meditații pentru că altfel nu fac față copiii lor programei la oricare dintre discipline, despre oricare am discuta. De aceea sunt, într-un fel, și eu îngrijorată și în același timp sunt și determinată să avem o discuție care să facă lucrurile să intre în normal. ”

School photo created by freepik – www.freepik.com
Citește și:

Exit mobile version