Bacalaureat 2019 Evaluare Națională 2019 Știri

Subiectele grele de la simulare îi împing pe părinți să ia meditații, susține Andronescu. ”Sunt determinată am o discuție cu cei care fac subiectele”

Citire în 4 min
Ecaterina Andronescu face un gest fără precedent pentru un ministru al Educației – lasă de înțeles că se va implica în formularea viitoarelor subiecte de la Bacalaureat și Evaluarea Națională, după ce rezultatele au arătat procente reduse de promovare. ”Întâi aș vrea să aud pe cei care au făcut aceste subiecte”, a sus Ecaterina Andronescu la Digi 24. Aceasta a declarat că va avea o discuție cu reprezentanții CNEE, cei care fac subiectele pentru toate examenele naționale, astfel încât ”lucrurile să intre în normal”.

Ministrul a declarat, printre altele, că e de acord ca la simulare subiectele să fie mai grele decât la examenul propriu-zis, după care a anunțat că va sta de vorbă cu profesorii care fac subiectele. Aceasta a vorbit despre coborârea nivelului subiectelor la nivelul predării: ”sunt foarte determinată să avem o discuție care să aducă lucrurile în normal”, a spus Andronescu.

Redăm discuția lui Cosmin Prelipceanu cu Ecaterina Andronescu:

Ecaterina Andronescu: ”Nu vreau să discut despre subiectele de la simulare. Ele o să facă, din punctul meu de vedere, obiectul unei discuții cu cei care le-au făcut.

Cosmin Prelipceanu: De ce nu vreți să vorbiți despre subecte?

Ecaterina Andronescu: ”Pentru că întâi aș vrea să aud pe cei care au făcut aceste subiecte. După cum știți există Centrul Național de Evaluare și Examinare. Acolo avem profesorii care sunt specializați pentru acestă chestiune, și-au asumat și responsabilitatea pentru toate subiectele și întâi aș vrea să stau cu domniile lor de vorbă, să vedem cum au gândit, de sunt rezultatele acestea. Pentru că din punctul meu de vedere, chiar dacă la simulare, înțeleg și accept și mi se pare normal subiectele să fie puțin mai dificile decât la examenul de sfârșit de an, să zicem, Evaluarea Națională sau examenul de Bacalaureat, nu accept să fie predarea aici și evaluarea mult mai sus pentru că atunci chiar nu cred că procedăm corect. Or, ca profesor în primul rând trebuie să fii corect cu actorii sistemului”

Cosmin Prelipceanu: Știm că la o școală bună din București, într-o clasă de a VIII-a, după simularea Evaluării Naționale exercițiul II, 2 (n.r. Subiectul II, punctul 2) de la Matematică a fost rezolvat în clasă de doamna profesoară cu copiii de 9 și 10 în 60 de minute.

Ecaterina Andronescu: ”Da, nici asta nu mi se pare normal, să știți, că de-asta vreau să discut cu ei. Subiectele trebuie să fie la nivelul modului în care am predat și la nivelul cerut de programă, nu prin abordarea unor subiecte de acest fel, să-i împing pe părinți să se ducă să ia meditații pentru că altfel nu fac față copiii lor programei la oricare dintre discipline, despre oricare am discuta. De aceea sunt, într-un fel, și eu îngrijorată și în același timp sunt și determinată să avem o discuție care să facă lucrurile să intre în normal. ”

School photo created by freepik – www.freepik.com
Citește și:

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001
CONT EUR: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la Banca Transilvania pe numele "ASOCIATIA EDUPEDU PT EDUCATIE".

Te mai poate interesa

O nouă modificare de examen, neanunţată, făcută de Andronescu. Proba scrisă pentru absolvenţii de postliceale, mutată în altă zi

Mihai Peticila

Clasa noastră a hotărât că vrea să “dăruiască viață”. Elevii de la a XII-a D de la Colegiul Național Gheorghe Șincai din Cluj-Napoca şi-au donat banii economisiţi Primului Spital de Oncologie și Radioterapie din România

Mădălina Belu

Cum îţi educi copilul ca să nu-l transformi în victimă sau agresor, care sunt semnele că un copil este victimă la școală – răspunsurile unui psihoterapeut

Ioana Nicolescu

7 comentarii

Rodica 6 aprilie 2019 at 21:08

Nu pot sa cred ceea ce spune Prelipceanu referitor la sub II 2 de la a viii. E subiect de clasa a 4-a! Eu nu cred așa ceva!

Dacă e real, sa facă ceva cu profesorii, sa-i pregătească!

Subiectele au fost medii la ambele materii.

Răspuns
Cristina 4 aprilie 2019 at 17:45

Subiectul II pct.2 se putea rezolva în maxim 5 minute. Nu sunt profesoară dar știu că elevii din clasa a V-a o pot rezolva fără a fi nevoie de pregătire suplimentară. Sunt noțiuni de bază. Cred că este o exagerare că domanei profesoare care are elevi de 9-10 au rezolvat problema în 60 de minute. Sau poate elevii nu sunt de 9-10.
Sunt alte probleme de clarificat. Cum se dă adimiterea la liceu pentru copiii care acum sunt în clasa a VI-a.

Răspuns
Dani 4 aprilie 2019 at 11:09

Daca sa desenezi o piramida, sa afli aria unui trapez cu toate datele in enunt, sa calculezi 3×10-60:3, sa spui care e cel mai mare numar par scris cu 3 cifre distincte, aflarea rszei unui cerc cand ai aria etc etc, formule elementare, de baza pe care, daca ai trecut clasa, se presupune ca le stii ca altfel nu ai fi trecut in veci la obiectul matematica, sunt considerate grele pentru a lua un amarat de 5(cinci), cum ar arata subiectele accesibile? Ca si tabla inmultiriii si ordinea operatiilor par incredibil de dificile….
Dl. Sorin Borodi, in analiza despre dificultatea examenelor de intrare la liceu din perioada interbelica si pana acum de pe blogul dumnealui, pe o scara de la 1 la 10, da ultimelor evaluari 4 din 10, de exemplu jnainte de 1989, dificultatea nu scadea sub 8.
In Bucuresti, profilul uman de la licee importante au medii foarte mari de admitere, peste 9 lejer, ceea ce presupune ca acei copii stapanesc notiunile de baza, dar nu vor mai mult.
Androneasca e specialista in procente de promovari fabuloase, nerealiste, in oferirea de diplome universitare tuturor si in doctorate accesibile.
Reforma in educatia nu inseamna subiecte mai usoare la admitere sau BAC, inseamna instaurarea unei atmosfere de corectitudine, fara coruptie, profesori care sa isi faca treaba si elevi care sa mai si invete, dincolo de statul pe zecile de grupuri de whattsapp si de conturi de insta.

Răspuns
Grigore Extera 7 aprilie 2019 at 11:18

Sunt de acord !

Răspuns
Radu 4 aprilie 2019 at 09:51

Dati-le mai sa coloreze un dreptrunchi. daca si astea sunt subiecte grele… Se va alege praful si de singurul avantaj copetitiv pe care il aveam – informaticienii.

Răspuns
CARMEN 4 aprilie 2019 at 09:42

buna ziua
avand in vedere ca nu toti copii sunt olimpici,sau de 9 si 10 la matematica, cred ca subiectele la examenul de capacitate trebuie sa fie mult mai accesibile .
Sunt copii care vor sa se inscrie la filologie si o nota mica luata la matematica ii va afecta.
NU TOTI COPII VOR MATE-INFO.

Răspuns
Grigore Extera 7 aprilie 2019 at 11:20

Ce vreti mai usor de-atat?

Răspuns

Lasă un comentariu

* Folosind acest formular sunteți de acord cu stocarea și prelucrarea datelor dumneavoastră pe acest site.