OFICIAL 9.221 de profesori candidează pe 8.652 de posturi de directori de școală. Începe etapa de verificare a dosarelor

13.453 de vizualizări
Concursul de directori la București
Foto: Pexels.com
În total, în țară, au fost depuse 9.221 de dosare la concursul pentru directori de școală din toată țara, potrivit Ministerului Educației. Potrivit surselor Edupedu.ro, în București sunt 709 candidați pentru cele 644 de posturi vacante. În perioada 27 – 29 septembrie are loc evaluarea dosarelor de înscriere, iar pe 30 septembrie se afișează lista candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

Ministerul Educației a transmis într-un comunicat de presă că “în data de 26.09.2021, ora 23:59, s-a încheiat etapa de înscriere în aplicația informatică a candidaților la concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat.

Pentru cele 8.652 de funcții vacante publicate la nivel național (6.231 funcții de director și 2.421 funcții de director adjunct), au fost depuse un număr de 9.221 de dosare.

Acestea vor fi verificate administrativ în perioada 27-29 septembrie, de către comisiile județene și a municipiului București. Afișarea listelor candidaților ale căror dosare sunt conforme va fi afișată pe data de 30 septembrie, la sediile inspectoratelor școlare și pe site-urile acestora”.

Amintim că, în sistem, anul acesta, sunt normate 6.329 de funcţii de director şi 2.387 de funcţii de director adjunct, potrivit unui răspuns oficial transmis de ministrul Educației Sorin Cîmpeanu la solicitarea Edupedu.ro.

Astfel, în total sunt 8.716 funcții de conducere în sistemul de Educație din România. Răspunsul complet îl puteți consulta aici.

Se pare că mai puține au fost scoase la concurs – adică 8.652. Nu există nicio explicație legată de diferența dintre cele două situații.

Tot ministrul Sorin Cîmpeanu declara în ianuarie 2021 într-un interviu pentru HotNews.ro că „în luna august când expiră și cei numiți în ianuarie vom avea 9.771 de directori și directori adjuncți. Cifra este exactă”. Este o diferență de 1.055 de posturi între cele două momente.

Funcțiile vacante pentru care se organizează concursul și bibliografia au fost publicate pe 14 septembrie, cu doar o lună înaintea probei scrise, programată pe 15 octombrie. Pe 10 ianuarie, câștigătorii concursului vor prelua funcțiile de conducere din școli.

Pentru comparație, la concursul de directori din 2016, în total au fost scoase 9.047 de posturi de conducere în unităţile de învăţământ preuniversitar, dintre care 6.545 erau funcţii vacante de directori, iar 2.529 de directori adjuncţi, potrivit Ministerului Educației.


10 comments
  1. Cine vrea o jumatate de norma de director ( ca majoritatea asa s normate), pt care sa lucreze si sa raspunda cat pentru 3 norme? Sau mai mult?

  2. Nu ati citit prea bine metodologia.Se poate contesta si interviul iar contestatia se solutioneaza in alt judet.Asa ca e putin probabil ca cineva sa poata fi “aranjat”.Bineinteles insa,ca cei care nu se vor descurca prea bine,vor da vina pe politica.Dar ma intreb:”Pana acum ce a fost?A fost merit sau alta politica?”

  3. Dacă e vreunul prea ,,deștept” la scris îl rezolvă la interviu unde nu se poate face contestație.
    Așa e la toate concursurile din sistemul public și nu numai.

    Faptul ca nu prea exista concurență indică fie ca acest rol a devenit o corvoadă fie că la nivel local se știe deja cine e favorit iar ceilalți nu se mai chinuie să participe la un concurs cu final așteptat.

    Dacă in 2016 au fost întrebați despre măgar acum sperăm ca vor fi întrebați despre ,, Super man” sau cum să folosești excedentul bugetar creat de facturile venite pe minus in iarna trecută.

  4. Ați dori să fie aleşi de inspectorat? De poliție? De preot? Mă bucur că nu s-au înscris. Şi -au ascultat sufletul care le-a spus să nu. Şi mă aştept la orgolii nemăsurate la adversari..Doamne ajută.

  5. Un coleg – înscris într-un partid în prezent la guvernare – a discutat cu primarul localității despre dorința sa de a participa la concurs. Primarul, din același partid, i-a spus candid că va avea grijă ca la proba de interviu să ia punctaj minim pentru că el – primarul – are un candidat preferat și acela va câștiga indiferent cine concurează.

    Asta s-a întâmplat și în 2016, la anteriorul ”concurs”.

    1. Fără a fi membru al partidului la putere, șansele sunt minime indiferent de nota candidatului la proba scrisă. Cine își închipuie altfel, se minte singur.

    2. Oamenii care vor ”câștiga” vor fi negustori cinstiți vreme de cel puțin 4 ani. Singurul merit al multora dintre ei însă e faptul că sunt în partid, au pile și sunt dispuși să joace precum le cântă cei care-i fixează acum în funcții de conducere.

    3. Dacă prin excepție se va rătăci și câte un candidat fără PCR în spate care să câștige un post de conducere doar prin propriile abilități, primarii partidului vor avea grijă ca respectivul să nu facă mulți purici prin școala aceea.

    Sper să mă înșel, însă tare mă tem că timpul îmi va da dreptate.

  6. Vor fi școli fara directori. Sunt școli întregi la care nu s-a înscris nimeni sau nu cadidează nimeni sau un singur candidat pe 2-3 posturi (director + director adjunct 1 sau 2).
    Mai este și targetul de obținere a notei 7 la scris. La noi s-a înscris un singur candidat, dar școală are și director adjunct. Actualii directori nu au dorit să mai candideze. Mult succes tuturor candidaților!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ne spuneți să învățăm, dar dumneavoastră aveți trei facultăți și cu ce mașină mergeți? Uite, vecinul de peste stradă de școală n-a terminat liceul și are mașină decapotabilă, este răspunsul pe care l-a primit Cecilia Călinescu de la elevii săi, directoarea Școlii Gimnaziale Pesceana din județul Vâlcea

În discuțiile purtate cu elevii pentru a-i convinge să nu abandoneze școala și să o trateze cu responsabilitate, directoarea Școlii Gimnaziale Pesceana din județul Vâlcea, Cecilia Călinescu, a primit următorul…
Vezi articolul

Profesoara Daniela Robotă din Iași, la conferința internațională UNESCO dedicată cadrelor didactice: Profesorii trebuie să aibă credința că ceea ce fac ei contează – aceasta le va forma motivația, reziliența și performanța, dar e nevoie și de recunoaștere externă

“Dacă eu am încredere în mine și în competențele mele, acest lucru va da contur motivației mele, rezilienței mele, va genera performanță”, dar pentru aceasta un profesor are nevoie și…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de “specialitate” care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale recomandă profesorilor de limba română să realizeze hărți mentale cu elevii pentru a putea învăța mai ușor, să îi încurajeze să-și exprime punctul de vedere și să rezolve fiecare cerință în parte, chiar și parțial – raport

Profesorii de limba română sunt sfătuiți de grupul profesorilor de “specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale pe itemi…
Vezi articolul