Teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale din clasele V-VIII, publicate de Inspectoratul școlar Iași

11.436 de vizualizări
Model test adaptat la limba și literatura română, clasa a V-a
Inspectoratul Școlar Județean Iași a publicat teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, CES, din ciclul gimnazial. Pentru fiecare clasă s-au propus câte două teste pentru trei etape de evaluare (evaluarea inițială, evaluarea sumativă și evaluarea finală), corespunzătoare fiecărei clase. 

„Educaţia incluzivă încearcă să vină în întâmpinarea tuturor provocărilor legate de procesul instructiv-educativ al copiilor cu cerinţe educaţionale speciale. Astfel, a apărut necesitatea diferențierii procesului instructiv-educativ prin adaptarea curriculară care să țină cont de capacitatea de înțelegere, de ritmul de lucru și nivelul de cunoștințe ale elevilor cu CES. 

Prin adaptare curriculară înţelegem orice adaptare a conţinutului disciplinelor școlare, adaptări ale mediul de învăţare, adaptări în sfera procesului instructiv-educativ-evaluativ, dar și adaptări ale unor mijloace tehnice folosite în acest proces.

Materialul propus prezintă modele de teste de evaluare adaptate, pentru disciplinele limba română și matematică, ciclul gimnazial. Pentru fiecare clasă s-au propus câte două teste pentru trei etape de evaluare (evaluarea inițială, evaluarea sumativă și evaluarea finală), corespunzătoare fiecărei clase. În întocmirea acestor teste s-a ținut cont de nivelul minim al programei școlare corespunzător fiecărui nivel de studiu, stabilit prin standardele minime de evaluare. De asemenea, s-a avut în vedere ca cerințele formulate să fie accesibile, cât mai simple și ușor de înțeles, astfel ca elevul cu CES să nu aibă nevoie de explicații suplimentare. S-a urmărit armonizarea cerințelor formulate cu nivelul de înțelegere și de realizare a sarcinilor școlare ale elevului cu CES”, conform autorilor.

Model evaluare inițială la limba și literatura română, clasa a V-a – Varianta 1
DOCUMENT – Ghid de evaluare pentru gimnaziu. Teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale


2 comments
  1. Cine a creat testul nu predă la clasă și nu știe ce înseamnă CES!
    Prietene, mai coboară din zenit!
    Ești rupt de realitate!
    Ca să ajungă să dea acest test la clasa a V-a, at trebui ca un set de oameni să fi lucrat cu un elev cu probleme (învățător, profesor de sprijin, poate şi un psiholog sau un logoped)! Așa că stai jos, 4!
    Prea mulți „doctori” în educație dau lecții gratuite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Intenția Guvernului de creștere a cotei TVA pentru cărți și manuale școlare la 19% este „incompatibilă cu dezideratele proiectului prezidențial România Educată”, avertizează Uniunea Editorilor din România: „Dacă până acum s-a citit puțin în România, de acum înainte nu se va mai citi deloc”

Uniunea Editorilor din România (UER) avertizează că dacă va fi majorat TVA-ul pentru cărți și manuale școlare de la 5% la 19%, în România nu se va mai citi deloc:…
Vezi articolul

Simulare Evaluarea Națională 2025. Aproape 12.000 de elevi de clasa a VIII-a au lipsit la proba de limba română / Cinci elevi au fost eliminați pentru că au încercat să copieze

La proba de Limba română, desfășurată astăzi, 17 martie, în cadrul simulării EN VIII 2025, au participat, potrivit informațiilor furnizate de inspectoratele școlare județene (ora de referință: 15:00), peste 161.000…
Vezi articolul