Trecerea la învățământul la distanță în România riscă să agraveze inegalitățile deja mari, avertizează Comisia Europeană în cel mai recent Monitor pe Educație

931 de vizualizări
Sfaturi pentru predarea online
Foto: Pexels.com
Comisia Europeană a publicat astăzi, 12 noiembrie, Monitorul anual al educației și formării. Monitorul analizează cum evoluează educația și formarea în UE și în statele sale membre.

În ceea ce privește România: 

  • S-au depus unele eforturi pentru îmbunătățirea calității educației și a îngrijirii preșcolarilor și pentru consolidarea formării inițiale a cadrelor didactice.
  • În pofida mai multor inițiative, este necesară îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor, ale instructorilor și ale elevilor/studenților și este necesară asigurarea unei mai bune dotări a școlilor cu echipamente digitale.
  • Un procent ridicat de tineri au un nivel inadecvat în ceea ce privește competențele de bază. Asigurarea educației și formării de calitate și relevante pentru piața muncii reprezintă în continuare o provocare majoră.
  • Contextul socioeconomic afectează în mod semnificativ performanțele elevilor/studenților, limitând rolul pe care îl poate juca educația ca garant al egalității de șanse. În pofida măsurilor de atenuare a impactului pe care îl are COVID-19 asupra educației, trecerea la învățământul la distanță riscă să agraveze inegalitățile deja mari.

Anul acesta, Monitorul din 2020 se axează în special pe predarea și învățarea în era digitală. Criza provocată de coronavirus a demonstrat importanța soluțiilor digitale pentru predare și învățare și a evidențiat punctele slabe existente. Raportul va fi prezentat în cadrul evenimentului Digital Education Hackathon.

Comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, Mariya Gabriel, a declarat: „Sunt încântată de faptul că educația digitală este tema principală a Monitorului educației și formării din acest an, raportul emblematic al Comisiei privind educația în Europa. Considerăm că este necesar să aducem schimbări profunde în educația digitală și ne angajăm să sporim alfabetizarea digitală în Europa. Recent, Comisia a propus un pachet de inițiative, inclusiv noul Plan de acțiune pentru educația digitală 2021-2027, care va consolida contribuția educației și formării la redresarea UE în urma crizei provocate de coronavirus și va contribui la construirea unei Europe digitale și ecologice.”

În pofida investițiilor pe care statele membre le-au făcut în ultimii ani în infrastructura digitală dedicată educației și formării, persistă disparități mari, atât între țări, cât și în interiorul acestora. Contrar opiniei larg răspândite conform căreia tinerii de astăzi reprezintă o generație de „nativi ai erei digitale”, rezultatele sondajului indică faptul că mulți dintre ei nu-și dezvoltă competențele digitale la un nivel suficient. În toate țările care au făcut obiectul anchetei, peste 15 % din populația de elevi dispun de competențe digitale insuficiente. În plus, dovezile furnizate de OCDE indică faptul că profesorii din învățământul secundar inferior din țările UE beneficiază rareori de formare privind utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) pentru predare și că profesorii își exprimă nevoia puternică de dezvoltare profesională în utilizarea competențelor TIC pentru predare.

Invatamant online / Photo: Pexels


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Cîmpeanu: Mai puțin de jumătate dintre profesori sunt pregătiți pentru “predarea online cu adevărat” / Nu putem spune predarea online e în regulă, sunt necesare eforturi pentru digitalizare

Mai puțin de jumătate dintre profesori sunt pregătiți pentru “predarea online cu adevărat, așa cum înțeleg eu predarea online”, a spus marți seară ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.…
Vezi articolul

Profesorul Răzvan Cherecheș, despre curentul anti-vaccinare în România: Nu ne putem aștepta ca o populație care a trecut printr-un sistem educațional subfinanțat să înțeleagă statistici, să înțeleagă diferența dintre ADN și ARN / Cred că avem în momentul ăsta un segment din populație care nu poate fi abordat. Trebuie să-i lăsăm în pace să continue să-și ducă “lupta”

Nu ne putem aștepta ca o populație care a trecut printr-un sistem educațional subfinanțat să înțeleagă statistici, să înțeleagă diferența dintre ADN și ARN, spune profesorul universitar Răzvan Cherecheș despre…
Vezi articolul

Formarea profesorilor pentru predarea digitală se face și la televizor, anunță Ministerul Educației: “TeleȘcoala profesorilor” va conține cursuri de folosire a platformelor educaționale

“Ministerul Educației și Cercetării în parteneriat cu Televiziunea Română organizează programul de formare pentru cadrele didactice – ‘TeleȘcoala profesorilor’”, anunță Ministerul, într-un comunicat remis Edupedu.ro. TeleȘcoala profesorilor va avea 15…
Vezi articolul

Reprezentanții elevilor cer Ministerului Educației prelungirea mandatelor directorilor în funcție, în loc de numirea unor interimari până la concurs

Reprezentanţii elevilor solicită inspectoratelor şcolare să prelungească mandatele actualilor directori, „pentru a asigura atât continuitatea în managementul educaţional, cât şi coordonarea aspectelor care ţin de începerea anului şcolar în condiţii…
Vezi articolul