Evaluarea Națională 2021: 76,8% dintre elevii prezenți la examen au luat medii peste 5, anunță ministerul Educației / Rezultatele din ultimii 18 ani

17.590 de vizualizări
Foto: freepik.com
Procentul mediilor peste 5, înregistrat la Evaluarea Națională 2021, a fost de 76,8% înainte de contestații, potrivit unui comunicat primit de EduPedu.ro. Ministerul Educației anunță că este o ușoară creștere a acestui procent față de anul trecut.

„94.526 de candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), rezultând o rată de 76,80%, în ușoară creștere, comparativ cu anul trecut (76,10%).

120 de candidați au încheiat examenul cu media generală 10 (zece).

La proba de Limba și literatura română, 103.684 de candidați (83,9%) au obținut note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 467 de candidați au fost notați cu 10 (zece).

La proba de Matematică, 83.058 de candidați (67,4%) au note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 1.439 de candidați au obținut nota 10 (zece).

La proba de limbă şi literatură maternă, 7.619 candidaţi (95,9%) au obținut note peste sau egale cu 5, iar 123 de candidaţi au obţinut nota 10.

5 elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă. Lucrările acestora au fost notate cu 1”, se arată în comunicat.

Ministerul anunță că rata de participare a fost de 93,9%: 123.122 de candidați prezenți, din 131.179 de absolvenți înscriși.

Statistica procentului mediilor peste 5 din ultimii 18 ani:

  • 2004 – 71,38%
  • 2005 – 62,39%
  • 2006 – 67,16%
  • 2007 – 77,96%
  • 2008 – 89,93%
  • 2009 – 88,9%
  • 2010 – 85,97%
  • 2011 – 81,79%
  • 2012 – 66,12%
  • 2013 – 75,89%
  • 2014 – 71,12%
  • 2015 – 79,36%
  • 2016 – 75%
  • 2017 – 77%
  • 2018 – 73,5%
  • 2019 – 73,12%
  • 2020 – 76,1%
  • 2021 – 76,8%

Foto: School photo created by freepik – www.freepik.com

Citește și:
Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională. Sunt de 7 ori mai puține ca anul trecut și minimul ultimilor 9 ani / Clujul are cele mai multe medii de 10
Rezultatele de la Evaluarea Națională 2021 au fost publicate. Vezi listele cu notele și mediile elevilor, pe județe
Rezultate Evaluarea Națională 2021. Doar 13 medii de 10 în București, față de 224 anul trecut. Lista liceelor

7 comentarii
  1. Aveți dreptate d-lor !Ex. concret despre copilul meu: simulare lb. română 9.70; colegiul militar 9.70; E N 8.80 (și se vorbește despre subiectivitate la corectare …Rușine! !!) [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

  2. In opinia mea, evaluarea de anul acesta arata exact capacitatea fiecarui copil de a intelege o cerinta si de a raspunde la ea.
    Da, intra-adevar, nu i-a favorizat pe cei capabili doar sa retina si sa redea ce au retinut.
    Mai mult, a aratat cum au fost acordate notele in gimnaziu, pe ochi frumosi si pe plocoane. Sunt copii cu media peste 9 in clasele V-vIII si cu mai putin de 5 la evaluare! Cum e posibil asa ceva?!
    Si, specific, orice joc in curtea scolii se poate solda cu un accident! Ce-o fi atat de greu de imaginat?!
    A fost o evaluare nu pentru cei care au facut meditatii la romana si la matematica, ci pentru cei care au fost invatati sa citeasca atent, sa inteleaga si sa gandeasca!
    Romania are nevoie de oameni care sa gandeasca, nu care sa copieze modele cat mai fidel!

  3. Nu au mai avut ei nevoie de elevi cu note mari:au nevoie de copii care sa se ducă la meserii.Scopul scuza mijloacele.

  4. Evaluarea nationala din acest an a premiat meditatiile in privat, caci subiectele date puteau fi rezolvate numai de un copil foarte bine pregatit, ori scoala on line nu avea cum să ofere o astfel de pregătire. Pe deasupra, corectura este normata in defavoarea elevului: la matematica, la rezolvarea problemelor, nu se acorda fractiuni dintr-un punct, iar daca elevul a rezolvat jumatate din cerinta, corespunzatoare unei jumatati de punct, nu primeste nimic. Oare asa este corect? Nu se rotunjesc notele, desi este universal valabila in matematica regula rotunjirii, tocmai pentru respectarea principiului potrivit caruia se da, nu se ia.
    La romana, compunerea a fost limitata, caci nu putem sa nu ne intrebam cate jocuri propriu-zise cu intamplari neprevazute pot avea loc in curtea unei scoli. Un astfel de subiect a crescut gradul de subiectivitate in corectare, lasând la latitudinea fiecarui evaluator puterea de a aprecia daca compunerea a dezvolat adecvat subiectul propus. Mare greseala! Sunt copii care au muncit pe brânci un an întreg și s-au pomenit cu note dezastruoase la română, desi la simulare au luat note mari. Pai aceasta să fie evaluarea corectă, corespunzătoare efortului depus?

  5. Vă bateți joc de copiii noștri. Nu ați ținut cont că acești copii au pierdut enorm din cauza regulilor puse de voi Felicitări domnule ministru Subiectele au fost mult mai grele față de anul precedent. Meritați un premiu pt ce faceți pt copiii aceștia

  6. au fost rezultate slabe , acesta este adevarul! multi copii au luat sub 7,nu s-a tinut la corectare seama de nici o situatie speciala pentru acesti copii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectoratul București, despre ultimatumul dat de Minister: Trimitem baza de date cu elevii și profesorii, așa cum sunt în SIIIR / Autoritățile să ne susțină, avem nevoie de termoscanere și dacă va fi unul pe școală înseamnă că elevii vor sta la coadă să le fie luată temperatura

Inspectoratul Școlar București va trimite autorităților locale și DSP – ca urmare a ordinului cu termen de doar 2 zile emis intempestiv de miniștrii Anisie și Tătaru – datele “așa…
Vezi articolul

Scandalul admiterii schimbate – Andronescu: Nu am fost în situația de a publica în Monitorul Oficial / Ministerul Educației: Ordinele au fost transmise spre publicare în Monitor

Declarații contradictorii în scandalul examenelor vocaționale și de limbă amânate și apoi menținute a se desfășura pe 15-17 mai 2019. “Un ordin devine ordin când se publică în Monitorul Oficial.…
Vezi articolul