DOCUMENT Ministerul Educației: Începând cu data de 9 martie 2022 nu se mai suspendă cursurile cu prezență fizică în funcție de numărul de cazuri de infectări sau de gradul de ocupare al paturilor / Ministerele Educației și Sănătății vor emite noi recomandări pentru procesul de învățământ

18.634 de vizualizări
„Începând cu data de 9 martie 2022 nu se mai suspendă cursurile cu prezență fizică în funcție de numărul de cazuri de infectări sau de gradul de ocupare al paturilor destinate celor cu COVID-19”, anunță Ministerul Educației într-o adresă trimisă inspectoratelor școlare, marți seara. În adresa semnată de secretarul de stat Sorin Ion se precizează că elevii aflați în carantină, la momentul terminării stării de alertă, vor respecta deciziile DSP în vigoare și vor reveni la școală după ce acestea expiră. La fel, clasele aflate în online din cauza cazurilor de COVID-19 vor reveni la ore cu prezență fizică după ce termenele stabilite pentru suspendare vor fi expirat.

Redăm textul adresei:

“Vă informăm că, începând cu data de 9 martie 2022, va înceta starea de alertă instituită pe teritoriul României. Prin urmare, încetează și măsurile sectoriale privind educația cu aplicabilitate în starea de alertă, conform Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de Covid-19, cu modificările şi completările ulterioare.

Ordinul comun al ministrului educaţiei şi ministrului sănătăţii nr. 5338/2015/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, cu modificările şi completările ulterioare, emis în baza Legii nr. 55/2020 și OUG nr. 141/2020, a fost abrogat astăzi, 8.03.2022 (prin ordinul comun al ministrului educaţiei şi ministrului sănătăţii nr. 3343/707/08.03.2022).

Astfel, începând cu data de 9 martie 2022, nu se mai suspendă cursurile cu prezență fizică în funcție de numărul de cazuri de infectări sau de gradul de ocupare al paturilor destinate bolnavilor covid-19.

Clasele/grupele/unitățile de învățământ care la data încetării stării de alertă funcționează în sistem online vor continua să funcționeze în acest sistem până la sfârșitul perioadei dispuse în deciziile de suspendare a activității cu prezență fizică.

De asemenea, preșcolarii, elevii și personalul din unitățile de învățământ care la data încetării stării de alertă se află în carantină sau izolare vor respecta perioada prevăzută în deciziile în baza cărora s-au instituit respectivele măsuri.

Pentru elevii cu boli cronice, Ministerul Sănătății, în colaborare cu Ministerul Educației, va stabili măsuri suplimentare de protecție pentru asigurarea dreptului la educație în condiții de siguranță sanitară.

Ministerul Educației și Ministerul Sănătății subliniază necesitatea respectării cu strictețe a regulilor de igienă personală și în cadrul colectivității, urmând să emită un set de recomandări astfel încât procesul de învățământ să se desfășoare în condiții de siguranță epidemiologică,” se arată în adresă.

Ministrul Sănătății a declarat marți, la rândul său, că din acest moment fiecare are o „responsabilitate individuală” cu „efect asupra comunității” și a prezentat un set de recomandări pentru populație, din 9 martie.

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat că în cazul în care mai mulţi copii dintr-o clasă sau grupă se vor infecta cu SARS-CoV-2, Inspectoratul şcolar şi Direcţia de sănătate publică pot decide suspendarea cursurilor în respectiva clasă pentru un anumit interval de timp.

Dacă apar simptome de îmbolnăvire, ministrul sănătății recomandă testarea la medicul de familie sau la un centru de evaluare și tratament sau la UPU. Părinții nu trebuie să nu trimită la școală copiii, a mai precizat Alexandru Rafila.


5 comentarii
  1. Da corect! Articolul 39 din Legea 55/2020 este, încă, în vigoare.
    Este inadmisibil sa se retraga posibilitatea unui elev – aflat in imposibilitatea de a participa fizic la cursuri intr-o anumita zi – de a participa la cursuri online in sediile scolare in care aceasta posibilitate exista. Si asta acum cand macar din acest punct de vedere Romania a evoluat!

  2. Articolul 39 din Legea 55/2020 este, încă, în vigoare. Deci, învăţământul online nu va dispărea cu totul (deocamdată), chiar dacă d-l ministru asta doreşte.

    1. Articolul respectiv, precum, de altfel, întreaga lege, se aplică doar pe perioada stării de alertă. Începând de azi legea 55 nu se mai aplică, ceea ce nu înseamnă că nu e în vigoare, doar că nu produce efecte decât în perioadele în care este starea de alertă.

  3. Acest ministru este paralel cu realitatea din sistemul educational preuniversitar (cel putin)!
    Exista scoli in sistemul preuniversitar care si-au desfasurat activitatea (partial sau in totalitate) in sistem online din motive logistice (lipsa de spatiii, sedii in renovare). Daca sistemul online dispare printr-un hocus-pocus-pixus, ce se intampla cu acei elevi? Sunt dati afara din scoala, alaturi de profesorii lor?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Purtarea obligatorie a măștilor s-a reintrodus în școlile din 40 de departamente ale Franței, pe fondul ratelor de incidență crescute. Acum o lună, măștile obligatorii au fost scoase pentru elevii de școală primară

Masca a redevenit obligatorie în școlile din 40 de departamente din cele 101 ale Franței, măsură valabilă de ieri, transmite FranceTvInfo. Purtarea măștii devine obligatorie în aceste 40 de departamente…
Vezi articolul

Triaj epidemiologic zilnic în toate școlile, la începutul orelor – Ministerul Educației cere inspectoratelor să monitorizeze îmbolnăvirile prin gripă

Ministerul Educației le cere inspectoratelor școlare să monitorizeze evoluția cazurilor de îmbolnăvire prin gripă și infecții respiratorii în școli și grădinițe. “Astfel, în toate școlile din țară, se va efectua…
Vezi articolul

RAPORT 42% dintre elevi nu pot interpreta o informație, nu pot construi idei proprii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, arată Raportul național de literație / Doar 11% au competențe funcționale de literație

În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu…
Vezi articolul