Un bacalaureat mascat. Nu mi se pare ok ca cei de la liceele unde nu prea se face carte, și știm cu toții asta, să ne ia locurile de la Poli sau din alte părți – mesajul unui elev din Iași

17.505 vizualizări
FOTO: Fotografie creată de Korhan Erdol, de la Pexels
„Ne-am înrolat în armată fără să știm. Suntem trimiși pe frontul bacului să ne luptăm cu examenul și cu un virus. Să ne luptăm din niște vitrine din plexiglas anti-claustrofobi”, scrie un elev care, de teama repercusiunilor, spune că vrea să își păstreze aninomatul.

Tânărul susține că, în opinia sa, echivalarea mediilor din liceu cu Bacalaureatul ar putea avea ca efect faptul că elevii din școlile în care „nu prea se face carte”, dar unde „se dau note pe ochi frumoși” să intre la facultate cu medii mari „să ne ia locurile de la Poli sau cine știe de prin ce părți”, scrie elevul.

Redăm integral mesajul elevului din Iași:

„Un bacalaureat mascat.
Mă numesc BCR. Sunt elev în clasa a-XII-a, pe profilul matematică informatică de la un liceu din Iași. Doisprezece ani am suportat sistemul de învățământ bolnav. Am încercat să îl tratez dar tot timpul am fost neglijat. Nu am fost un elev model, mai mult mediocru. Notele nu au contat niciodată pentru mine ci cantitatea de cunoștinte a contat. Nu pot să reproduc fiecare cuvânt din caiet că să iau un 10 la o materie dubioasă pentru mine.
Îmi amintesc și cum mi-am văzut, pentru ultima dată, colegii. Știa cineva că o să ne mai vedem doar la bac? Nu știa nimeni. Așa cum sunt unii într-o clasa: gălăgioși, răutăcioși suntem o familie. Îmi e dor de atmosfera de la oră, de glumele pe care le mai făceam cu profesorii…
Dar uite că acum ne-am înrolat în armată fară să știm. Suntem trimiși pe frontul bacului să ne luptăm cu examenul și cu un virus. Să ne luptăm din niște vitrine din plexiglass anti claustrofobi. Generațiile dinaintea noastră ne blamează: Că bacul e ușor că nu avem de ce să ne plângem. Pai era ușor dacă aveam aceleași condiții că și voi.
“Să se echivaleze media de la Bac cu media din 3 ani de liceu”, mda… bună treabă… atunci o să aveți în facultățile bune numai “pupincuriști” (scuzați-mi expresia, dar altfel nu am cum să îi numesc.) care au note bune pe ochi dulci. Nu mi se pare ok că cei de la liceele unde nu prea se face carte, și știm cu toții asta, să ne ia locurile de la Poli sau cine știe de prin ce părti.
Vă doriți un viitor? Păstrați forma bacului! Bazați-vă pe ce știe elevul nu pe capacitatea sa de memorare mecanică. Examen online? Încercarea moarte n-are. Pe onestitatea noastră nu stiu cât vă puteți baza. Ce ne facem cu cei care nu au calculatoare? Fondul de rezervă al guvernului și calculatoarele din scoală.
Patru ani nu au contat mediile pentru noi și brusc acum trebuie să conteze. Cei de la filo să ne fure locurile la facultățile de profil? (fară supărare pentru filologi, am fost și eu printre voi dar trebuie să spunem lucrurilor pe nume)
Semnat, un elev mascat.”

FOTO: Fotografie creată de Korhan Erdol, de la Pexels


31 comments
  1. “Eu as proceda asa (valabil pentru clasa a XII-a):
    1. Se echivaleaza Bac-ul. Sa zicem ca multi au medii mari. Ok.
    2. Sa se organizeze examene de admitere OBLIGATORIU la facultate prin august-septembrie. Iar la cele la care se intra numai pe dosar, sa introduca examen conform modelelor de Bac, deoarece pentru acesta conteaza cu adevarat media. In acest mod, cei care voiau initial sa intre la facultate pe dosar, nu se pot plange de faptul ca s-a introdus un examen din materie neinvatata, deoarece teoretic trebuiau sa o stie pt Bac.”
    Nu inteleg de ce nimeni din minister nu s-a gandit la ceva de genul asta. O idee corecta.
    Felicitari celui care a gandit-o.

  2. Pustiule, dacă ești bun nu ai niciun motiv sa te îngrijorezi ca iti ia altcineva locul. Apropo, țin sa te anunț ca este loc pt toată lumea. Și da, cei mai buni vor ajunge mereu acolo unde vor pt ca, dincolo de nota de la bacalaureat sa mai dau și alte examene. Deci nu te îngrijora. În ceea ce privește enunțul tău cu referire la armată și înrolați, mi se pare penibila comparația. Dar asa se întâmplă mereu când niște puști care habar n au ce greutate are o grenada defensiva sau o pușcă mitraliera sau măcar un încărcător plin cu muniție sa se creadă înfipt direct pe front. Ai grija sa ti faci părul, copile.
    Revin la problema bacului% Cei buni la învățătură știu ca nu au motive sa se teamă.

  3. Stai linistit dragule ca “colegii” tai de la filo nu ti-ar lua locul la Poli pt ca daca sunt intr-o clasa de uman nu s ar intoarce niciodata la materiile de real. In celelalte tari europene nu se intra pe examen la facultate si, totusi, cum Iti explici ca acolo sunt cei mai buni copii din toata lumea? Dar daca voi va asumati sa se imbolnaveasca atata lume doar ca sa demonstrati ca notele nu sunt date pe corect in liceu…. eu una nu am nevoie. E clar ca esti frustrat pt ca nu ai fost indeajuns de bun sau de déterminat incat sa obtii rezultate ok, dar nu suntem toti asa. Multi dintre noi sunt constienti de ceea ce pot si nu au nevoie de o proba de bac care poate sa insemne o infectare

  4. Si eu, fiind un elev de clasa a XII-a din Bucuresti, sunt total de acord cu articolul. Este adevarat ca notele din liceu sunt total subiective, si nu doar in satele in care uneori se iau note mai usor, dar chiar si in orasele mari, deoarece fiecare liceu/profesor in parte actioneaza pe cont propriu. Nu ne puteti lua sansa la o evaluare egala, corecta, nationala, pentru care ne pregatim de la inceputul liceului. Recunosc ca anul acesta noi am avut parte de mai multe dificultati, dar daca elevii cu medii mari chiar isi merita notele din liceu, nu ar trebui sa aiba probleme cu Bacalaureatul.

  5. Dragul meu, alții au fost pe front 4 ani și au luptat pentru a obține rezultate foarte bune. Sint olimpici pe județ și pe tara. Ști ce înseamnă munca asta? Ști cita munca depui pentru asta?
    Au medii generale peste 9.95 în fiecare semestru.
    Pe ochi frumoși au obținut asta?
    Lor nu le e frica…

  6. În primul rând aia care tocesc si au note mari(nu înseamnă ca sunteți mai deștepți decât altii care au note rele dar sunt lenesi).
    In al doilea rând observ ca in țara asta sunt domenii mai importante decât sănătatea. Dacă o sa existe elevi care doamne ferește se infectează in timpul examenului ce se va intampla? Va spun eu “o sa cadă vina pe anumiți miniștrii si după o sa iasă mare scandal”. Oricum la alte facultăți intrau mulți care au “banii in buzunar”. Ca sa devii inginer in anumite domenii degeaba are un student note mai mari decât celălalt care are “banul în buzunar”. Deci anularea bacalaureatului cu media echivalenta de la liceu sau ăia care intra pe pile ca in fiecare an tot aceeasi situație. Ce sa zic, parerile sunt împărțite dar in această situație consider ca este mai importantă sănătatea decât ca intra altii cu medii “favorizate”. Se poate intra si anul viitor la facultăți pentru cei ce nu reușesc. Priviți partea bună… De ce sa există invidie?.. Dacă intra altii in locul celor ce merita, cei ce vor intra nu o sa se descurce la fel de bine ca cei ce merita ceea ce înseamnă ca pentru cei care au învățat mai tot timpul nu va fi capăt de drum daca nu reușesc la o facultate anume (daca sau descurcat pana aici fara favorizare ar trebui sa se descurce tot timpul față de altii). Cu respect

  7. Nu mai copiez tot ce am scris ca si comentariu si la o postare precedenta, dar va spun pe scurt.
    NU ESTE o idee bună să echivalezi media de la bacalaureat cu generala din liceu, DAR CEA MAI BUNĂ IDEE ar fi să se formeze mediile materiilor de profil pe toti anii. Nu o sa fie la fel de “umflate” mediile, iar sansele ar fi aproximativ la fel pentru toti, ca nu te mai ridica nicio medie la muzica, desen sau franceză care nu ai facut deloc in 4 ani.
    Spre exemplu la real să se ia mediile: romana, matematica, fizica, biologie, chimie (pentru stiinte ale naturii), informatica (pentru mate-info). La uman in acelasi fel dar cu mediile la romana, istorie, geografie, latina (pentru filologie), socio-umane (pentru stiinte sociale). Iar la tehnologic in acelasi fel, nu am informatiile necesare sa stiu materiile lor, sunt la real.
    Nu mai puneți orgoliul in fața sanatatii voastre si a celor din jur. Apropo, cat de oxigenat poate fi creierul unui elev cu masca la nas? Eu sincer dupa 30 de minute incep sa fiu destul de amețit, apăi dupa 3 ore?

  8. Daca ai invatat in acesti 4 ani de liceu nu are de ce sa iti fie frica ca nu vei intra la facultatea la care iti doresti. Acei “pupincuristi” cum ii numesti tu nu se vor bate pe locurule de la politehnica sau informatica, atata timp cat nu sunt siguri pe ei nu o vor face, sigur se vor indrepta catre facultati unde vor vana notele ca si pana acum.Ar fi indicat, nu, ar trebui luat exemplul altor state, sa se faca o discuție “pe bune” cu specialiștii (medici, profesori, psihologi) și cei direct implicați (elevi, părinți)veniți cu tot felul de variante, contradictorii, disproporționate comparativ cu realitatea, pentru a va justifica o AMBITIE ABSURDA care afectează integritatea copiilor din clasele terminale și anume VIATA LOR.
    Faceți media celor 4 ani (de gimnaziu/liceu) și aveți nota pentru examen (evaluare/bacalaureat).
    Orice variantă poate fi acceptata de unii și respinsa de alții, dar aceasta e singura care nu atentează la viata lor!Aceasta posibilitatate de a ne proteja copii sa fie valabila doar pentru acei absolventi din anul acesta, cei din anii trecuti sa ramana sa tina examenul la toamna sau la anul, pentru ca ei nu au fost privati un semestru de a merge la cursuri. Ganditi-va ce va fi de pe 2 iunie pana la sfarsitul examenelor?

  9. Stimate Domnule BCR, dacă până la ora asta nu ai aflat (aproape finele semestrului al II-lea) îți comunic eu că de exemplu la POLI (și nu echipa de fotbal) se dă un examen serios. Mai multe informații găsești la linkul următor pentru Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti https://upb.ro/wp-content/uploads/2020/01/Regulament-admitere-2020-2021.pdf (vezi pag. 18, cap IX. STABILIREA ŞI AFIŞAREA REZULTATELOR CONCURSULUI).
    Nu cred că poate concura un absolvent de profil umanist pe un astfel de loc si nici cei din categoria “pupincuriști” (care au obținut notele făra a muncii… și în aceste condiții, cel puțin teoretic, nu pot face față unui examen dificil de admitere).
    Așa că, în calitatea mea de părinte, cred că este mult mai uman să se echivaleze mediile anilor de studiu, sau să se facă o medie a acestora cu o medie obținută de elevi la Tezele de la disciplinele pe care le au în programa de BAC, iar departajarea o poate face orice Instituție de Învâțământ Superior serioasă- organizând o selecție riguroasă și obiectivă. Crede-mă că interesul Politehnicii este de a selecta candidați foarte bine pregătiți și nu “pupincuriști”.
    Pe de altă parte, nu neg că este foarte greu pentru toți cei implicați (elevi, părinți, profesori)…dar în mod special pentru voi elevii – din mai multe motive:

    1. este foarte greu să se schimbe regulile în timpul jocului;
    2. este foarte greu să dai randament maxim la un astfel de examen (unde și așa sunt emoții mari) cu echipamentul și harnașamentul promis de guvernanți…la care se adaugă frica de a te îmbolnăvii pe tine…sau pe cei dragi ție;
    3. nu cred că susținerea examenelor se poate face obiectiv dacă dispar Centrele Zonale;
    4. nu cred că măsurile promise de Guvern se pot pune în aplicare…din mii de motive (incompetență, management ineficient, calitatea resursei umane implicate, etc)

    Vorbesc în numele unui elev care a învățat și s-a pregătit constant în cei 4 ani la toate disciplinele, căruia nu-i este frică de examenul propriu-zis ci de deficiențele inerente care pot apărea în desfășurarea acestuia. Dacă îmi poate oferi cineva garanția că totul se va petrece ca-n teorie…să o facă. Țînând cont de bâlbele și gafele pe care toți politicienii le-au făcut de-a lungul perioadelor cât s-au aflat la guvernare (și nu sunt puține exemple…vezi cazul COLECTIV…cel mai apropiat nouă, unde nimic din ce ne era transmis în mod oficial nu concorda cu realitatea!!!) NU CRED CĂ ÎN ROMÂNIA, ȚARA ÎN CARE CELE MAI MULTE ȘCOLI AU GRUPUL SANITAR ÎN CURTE, ȚARA CU CEA MAI PROASTĂ INFRASTRUCTURĂ ȘCOLARA LA NIVELUL UNIUNII EUROPENE, TARA CU CEA MAI MARE CORUPȚIE, CU CEI MAI MULȚI OAMENI POLITICI NEPREGĂTIȚI DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE, POATE ORGANIZA EXAMENE NAȚIONALE ÎN CONDIȚII OPTIME…

  10. Este strigătul elevilor care patru ani nu au învățat nimic,iar acuma îi apucă panică,dacă ar trebui sa se cuantifice munca celor patru ani de școală.
    Rușine domnule elev, pentru modul în care percepi școală.Pentru examenul de maturitate trebuie sa muncești 4 ani,nu doar in ultimul an.

  11. Redau mai jos cateva opinii ale unui alt utilizator cu care rezonez si as spune ca nu ar mai fi nimic de adaugat :

    1.Sanatatea si viata primeaza.
    Chiar daca acest lucru ar conduce la diverse presupuse inechitati – si subliniez ca sunt presupuse.
    A trimite elevii in masa la examene intr-o retea scolara in care nu exista nici sapun la toalete este pur si simplu o crima.
    Nu are niciun sens discutia in jurul echitatii sau inechitatii anularii examenelor nationale. Problema este exclusiv cantonata in sanatatea publica.
    Unitatile scolare sunt in ultimul hal, multe nu au de fapt nici autorizatie sanitar-veterinara. Supraveghetorii vor sta in aceeasi sala cu elevii, vor respira acelasi aer ore in sir. In conditiile in care chiar si masca ffp3 are o eficienta de sub 90%.
    Nu stim nimic despre virus, de fapt. Cum vom mai trai daca vom afla ca el afecteaza fecunditatea, sau functia renala de exemplu – iar noi am trimis elevii cu buna stiinta la imbolnavire in masa?
    ===
    Il intreb pe autor: presupunand ca ar avea un copil ce va merge la examenul de Bac si ca respectivul copil il va imbolnavi pe dumnealui sau sotia cu coronavirus, ucigandu-l, ce valoarea ar mai avea toata discutia?
    Este usor sa vorbesti la general, sa stai la TV cu o bere in mana si sa numeri mortii, iar apoi sa filosofezi despre egalitate.
    Dar daca printre mortii aceia se afla tatal tau, mama ta, sotia sau sotul, lucrurile se schimba radical.

    2.Bun, atunci sa lasam sa fie omorati oamenii de dragul unui examen fara sens.
    Aici nu vorbim despre “”insitutii esentiale”” ci despre examene fara niciun sens. Nu sustine nimeni sa se desfiinteze scoala (de parca ar mai conta oricum_.
    Daca v-ar aduce copilul acasa virusul si acesta v-ar omora mama sau sotia, v-ati mentine punctul de vedere?
    In fata tastaturii ai alte idei decat in fata sicriului.
    ===
    Ce costuri vom plati daca nu se sustine evaluarea nationala sau Bacul?
    Serios, ce s-ar intampla? Am avea tineri mai slab pregatiti decat sunt acum? Credeti ca este posibil asa ceva?
    Viata primeaza.
    La ce mai foloseste un examen, daca iti omori parintii si bunicii?
    E usor sa teoretizezi, dar hai sa luam cazul Dvs.
    Daca in urma examenului copilul aduce acasa virusul si va omoara sotia sau mama, veti fi fericit ca a luat o nota mare la Bac?

    3. Bac-ul e oricum irelevant. Chiar si daca e dat “pe bune””.
    Materia de liceu e catastrofala, nu foloseste la mai nimic.
    Importanta BAC-ului a fost exagerata (fiind folosit ca proba de admitere la facultate).
    De ce? Pentru meditatii, pentru culegeri etc. Bac-ul nu e nicio reduta, ci un prilej de incasat bani.
    ===
    Vorbim despre scolile din Romania, care nu au nici sapun la toaleta Unele nu au nici autorizatie sanitara de functionare. Toate astea se stiu. Anisie da raspunderea pe ministerul sanatatii, ministerul sanatatii intreaba ministerul educatiei si toti discuta cu primarii. De fapt dilueaza raspunderea pentru a nu fi nici unii vinovati de mortii in urma contaminarii din examene.
    Omoara copiii pentru bani – ca sa o spunem pe sleau.
    Dar a renunta la Bac inseamna pierderi de zeci de milioane de Eur din meditatii, culegeri, supravegheri etc.

    Ministerul Educatiei mentine evaluarea si Bac-ul pentru ca profesorii sa ia mai departe bani din meditatii. Numai si numai despre asta e vorba.
    Exista parinti care fac meditatii de la gradinita (serios!) numai la romana si mate, pentru ca odrasla sa intre “la un liceu bun”. Realizati ce bani s-au strans din meditatii in asemenea cazuri?
    O situatie similara e si la Bac.
    Asemenea parinti au neglijat total restul materiilor numai si numai pentru materiile de examene. Au intretinut industria meditatiilor. Pe care o apara si doamna Anisie, pentru ca apara de fapt banii din meditatii ale colegilor ei profesori.
    Nu vor sa anuleze examenele nationale pentru ca pierd banii din meditatii.

    4.In Romania nu exista educatie, ci doar o mafie a educatiei organizata pe zone de influenta:
    – industria mediatiilor (nefiscalizate, evident)
    – grupul infractional organizat al manualelor scolare
    – grupul infractional organizat al culegerilor
    – Fratia primarii-directori de scoala, cu ramifcatii in mafia constructiilor
    Bac-ul si Evaluarea Nationala sunt pentru a sustine industria meditatiilor.
    Universitatile sunt pentru a rasplati favoruri politice.
    Gradinitiele si ciclul primar sunt pentru spagi si cadouri.
    Cine stie ceva:
    a) a invatat singur/singura
    b) a rezistat mestesugului de tampire al scolii Romanesti.

  12. Salut domnule elev revoltat ca ti se va fura locul la Politehnica. Tin sa te anunt ca din moment ce se va adopta aceasta chestie cu echivalarea ( sunt slabe sanse sa se intample lucrul asta), elevii pe care i ai numit tu ca invata la un liceu la care nu se invata nimic nu vor ajunge la facultate . Deoarece adoptând echivalarea bacalaureatului
    Elevii vor sustine examene de admitere asa ca cei slabi nu iti vor fura locul nicaieri. Nu vreau sa fiu rau, dar si unui elev sa spun mediu spre bun la matematica/ fizica ii este destul de greut la Polotehnica, mult succes!

  13. Stai linistit pustiule, ia intreaba tu ministerul unde se corecteaza lucrarile? Pentru ca daca se corecteaza in aceeasi scoala/liceu, cum ni s-a spus noua, tot examenul asta e de pomana! Ia spune tu, ce note dau profesorii propriilor elevi?

  14. Macar stii cum se face admiterea la Poli daca tot vrei sa mergi acolo? Eu nu prea vad ca stii. In primul rand trebuie sa stii mate acolo unde ai vrea sa te duci tu, deci cei de la filo nu iti vor lua locul mult dorit pentru ca saracii nu stiu asa ceva avand doar o ora pe saptamana si dau bacul la istorie. Nu mai face comentarii pe Edupedu daca nu stii ce vorbesti. Macar specifica unde vrei sa te duci la poli.

    Nu sustin bacul online si nici pe cel clasic, echivalarea este singura metoda.

    1. La Universitatea Tehnica Gh. Asachi din Iasi, printr-un comunicat din aprilie se spune ca admiterea se face pe baza de dosare luandu-se in considerare media de la Bac de la mate sau info. Nu se da bacul, care medii le iau? Nu poti sa faci discriminari, sau poate chiar poti? Se modifica legi/comunicate peste noapte si nimeni nu stie ce si cum

      1. Si unul de la filo da la mate? Te rog spunele celor de la EduPedu sa iti stearga postarea, mai bine o reformulezi.

  15. Da, sigur, unul de la filo care n-a vazut matematica timp de doi ani o sa-ti ia locul la Poli, unde se da admitere la mate sau la o alta stiinta exacta, nu pentru ca s-ar fi preparat pentru asa ceva, ci pur si simplu pentru ca ii la filo unde primeste note mari pe ochi frumosi si i s-a echivalat media cu BACul. Repet, dai admitere la Poli si trebuie sa stii destul de multa marematica pentru asta.

  16. Sunt intu totul de acord. Si eu am un copil in cls. a XII – mate-info. Si mie mi se pare o aberatie echivalarea notelor din anii de liceu cu bac-ul.

  17. Nu inteleg ce scop are scisoarea elevului asta. Mai intai pare ca e impotriva sustinerii bacului in scris apoi critica echivalarea bacului cu media din liceu. In cazul in care nu stia, universitatile precum Poli au examen de admitere (doar un pic mai grele decat bacul la mate), unde elevii “pupincuristi” o sa pice. Argumentul lui cu privire la impotrivirea echivalarii pica si el.

  18. Acest mesaj este dovada clara ca scoala trebuie sa se schimbe din temelii. Elevul sustine de fapt ca mediile celor 4 ani de liceu pur si simplu nu inseamna nimic. Munca elevilor si a profesorilor lor ar trebui ignorata. In schimb se face subliminal apologia INDUSTRIEI MEDITATIILOR care ar incasa o lovitura dramatica daca s-ar renunta la examenul clasic de Bac. Scoala trebuie privita ca un intreg, toate materiile contribuie la formarea si viitorul unui tanar. Firul logic al articolului de mai sus duce inevitabil la concluzia ca practic ar trebui desfiintate notele la materiile asa-zise secundare. Daca a existat vreodata o ocazie prielnica de schimbare a paradigmei din educatie prin care parintii sa nu mai fie obligați sa plateasca sume mari scolii paralele numite MEDITATII. acum este momentul! Trebuie doar ca parintii sa puna pe primul plan copiii, nu un examen formal…profund viciat de SarsCov2!

  19. Dintr -un anumit punct ai dreptate, copile. Dar Poli e serioasă sau e tot o spoială? Tu crezi că un elev cu note pe ochi frumoși în liceu va rezista la Poli? Dacă da atunci și Poli e o universitate de doi bani! Vă recomand Caltech, MIT…..

  20. Hahaha hai sa râdem, sunt sigur ca ai fost pus de astia de mai sus. Voi chiar credeti ca ne prostiti asa de rau? Ce este asta, un contra atac? La ce a spus elevul anonim de dinainte?

    Rusine Edupedu ca postati astfel de chestii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testele grilă la examene înseamnă creștere artificială a ratei de promovare. Simulările de BAC și Evaluare se transformă într-un experiment – Elevii critică dur Ministerul Educației

Elevii critică dur Ministerul Educației, pentru transformarea simulării examenelor într-un “experiment nefundamentat”. Introducerea a minimum 30% subiecte grilă la Evaluarea Națională și la Bacalaureat arată dorința de a crește artificial rata…
Vezi articolul

Teste de antrenament pentru Bacalaureat 2020, setul 4, grupate în funcţie de filieră şi profil. Autorii recomandă rezolvarea testelor în zile diferite, în condiții apropiate celor din sala de examen

Ministerul Educației și Cercetării (MEC), prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), continuă să pună la dispoziția elevilor, săptămânal, teste de antrenament pentru pregătirea susținerii examenului de…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Înscrierea la Evaluarea Națională și Bacalaureat 2023 și încheierea situației școlare pentru clasele a VIII-a și a XII-a se prelungesc până pe 13 iunie, anunță Ligia Deca / Probele de competențe Bac 2023 se vor susține în perioada 14 – 23 iunie

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că „înscrierile pentru examenul de Bacalaureat și Evaluare Națională pentru absolvenții claselor a VIII-a și a XII-a se vor prelungi și până pe 13…
Vezi articolul