Un centru de învățare și relaxare pentru studenți din Germania a câștigat premiul UE pentru arhitectură contemporană / Proiectant: Dacă dai tinerilor un spațiu complex, cu diferite calități, ei își vor găsi un loc

519 vizualizări
Foto: Kristina Rottig/TU Braunschweig via magazin.tu-braunschweig.de
Un centru de studiu pentru studenții de la Universitatea Tehnică din Braunschweig, din Germania, a câștigat premiul Uniunii Europene (UE) pentru arhitectură contemporană, transmite The Guardian. Clădirea este una modulară, care permite ca spațiile să fie interșanjabile, după preferințele și nevoile tinerilor, conform sursei citate.

Centrul de studii universitare este ușor de dezasamblat, iar ambițiile arhitecților au fost trăinicia structurii și sentimentul de permanență, chiar dacă cei doi proiectanți, Gustav Düsing și Max Hacke, preferă să-și vadă clădirea adaptată și reconfigurată sau, în cele din urmă, demontată și mutată în altă parte, prezintă The Guardian.

„Ne-am imaginat proiectul ca pe un sistem schimbător”, spune Düsing, coproiectant al pavilionului de studiu pentru Universitatea Tehnică din Braunschweig, Germania, care a fost desemnat câștigătorul din acest an al premiului EU Mies (fostul premiu Mies van der Rohe), premiul bienal al Uniunii Europene pentru arhitectură contemporană.

  • „Am vrut să fie un contramodel față de clădirea înaltă a universității și de sălile de curs convenționale cu o singură față. Este mai degrabă o extensie a peisajului care poate fi modificată la nesfârșit, un spațiu neierarhic pe care studenții și-l pot însuși”, spune Düsing, potrivit sursei citate.

Clădirea, structură din oțel alb și sticlă, amplasată printre copaci, la marginea campusului universitar, găzduiește un aranjament în plan deschis de spații de studiu flexibile pe două niveluri.

Din exterior, pare doar ca o schiță de clădire formată dintr-un cadru dreptunghiular de coloane și grinzi subțiri ca niște scobitori. În interior, clădirea se deschide ca un loc de învățare tridimensional, un cadru modular care invită la diferite forme de locuire.

Perdelele groase și galbene de la ferestre pot fi trase pentru a închide anumite zone, creând săli de curs ad-hoc și spații de meditații liniștite, în timp ce mobilierul poate fi mutat afară, pe balcoane, în lunile mai calde, oferind zone de studiu în aer liber, protejate de un acoperiș care iese în afară și care umbrește interiorul vara, prin construcția sa, conform descrierii de pe The Guardian.

Foto: Iwan Baan via miesarch.com

Studenții deja au început să modifice clădirea, care nu are față sau spate, ci 9 intrări, mai transmite publicația britanică citată. „Ar trebui să se simtă ca o extensie a sufrageriei”, spune arhitectul Max Hacke, care continuă: „Studenții vin aici să mănânce și să joace cărți, dar și să lucreze”.

  • „Este ca un fel de cuib”, spune Gustav Düsing, celălalt arhitect, pentru The Guardian. „Dacă oferi un spațiu care este foarte complex și are o mulțime de calități diferite, studenții pot veni la el și să își găsească locul”, continuă Düsing.

Despre structura ingenioasă a spațiului de studiu se mai arată și pe site-ul Universității Tehnice din Braunschweig:

„Spre deosebire de clădirile masive, toate componentele pot fi reutilizate într-un mod care economisește resursele chiar și după zeci de ani, ca parte a economiei circulare, deoarece toate sunt înșurubate și nu sudate. În acest fel, materialul are o durată de viață lungă ca și componentă și devine parte a economiei circulare”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Rolul problemelor în predare și învățare, motivarea elevilor și dezvoltarea creativității gândirii – tematică pentru cercurile pedagogice ale profesorilor de Matematică din județul Dolj

Una dintre temele cercurilor pedagogice ale profesorilor de Matematică se referă la rolul problemelor în predare și învățare, potrivit unui note a Inspectoratului Școlar Județean Dolj. Metodele pentru dezvoltarea creativității…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor pregătește o metodologie pentru aplicarea gratuității transportului pentru elevi, în vederea redeschiderii școlilor pe 8 februarie pentru elevii de grădiniță, primar și anii terminali

Consiliul Național al Elevilor pregătește o metodologie pentru aplicarea legii pe care o vor propune Ministerului Educației zilele viitoare, având în vedere întârzierile de luni de zile din partea autorităților…
Vezi articolul

Rectorul Universității din București, Marian Preda, despre menținerea pensionarilor pe posturi până la 70 de ani, fără acordul angajatorului: Îi vor opri pe tineri să intre în sistem și vor permanentiza mediocritatea și incompetența. E cea mai proastă decizie a guvernului

Menținerea automat pe posturi până la 70 de ani a pensionarilor, la cererea angajatului fără acordul angajatorului, „este cea mai proastă decizie a guvernului, de până acum”, a declarat pentru…
Vezi articolul