Un centru de învățare și relaxare pentru studenți din Germania a câștigat premiul UE pentru arhitectură contemporană / Proiectant: Dacă dai tinerilor un spațiu complex, cu diferite calități, ei își vor găsi un loc

519 vizualizări
Foto: Kristina Rottig/TU Braunschweig via magazin.tu-braunschweig.de
Un centru de studiu pentru studenții de la Universitatea Tehnică din Braunschweig, din Germania, a câștigat premiul Uniunii Europene (UE) pentru arhitectură contemporană, transmite The Guardian. Clădirea este una modulară, care permite ca spațiile să fie interșanjabile, după preferințele și nevoile tinerilor, conform sursei citate.

Centrul de studii universitare este ușor de dezasamblat, iar ambițiile arhitecților au fost trăinicia structurii și sentimentul de permanență, chiar dacă cei doi proiectanți, Gustav Düsing și Max Hacke, preferă să-și vadă clădirea adaptată și reconfigurată sau, în cele din urmă, demontată și mutată în altă parte, prezintă The Guardian.

„Ne-am imaginat proiectul ca pe un sistem schimbător”, spune Düsing, coproiectant al pavilionului de studiu pentru Universitatea Tehnică din Braunschweig, Germania, care a fost desemnat câștigătorul din acest an al premiului EU Mies (fostul premiu Mies van der Rohe), premiul bienal al Uniunii Europene pentru arhitectură contemporană.

  • „Am vrut să fie un contramodel față de clădirea înaltă a universității și de sălile de curs convenționale cu o singură față. Este mai degrabă o extensie a peisajului care poate fi modificată la nesfârșit, un spațiu neierarhic pe care studenții și-l pot însuși”, spune Düsing, potrivit sursei citate.

Clădirea, structură din oțel alb și sticlă, amplasată printre copaci, la marginea campusului universitar, găzduiește un aranjament în plan deschis de spații de studiu flexibile pe două niveluri.

Din exterior, pare doar ca o schiță de clădire formată dintr-un cadru dreptunghiular de coloane și grinzi subțiri ca niște scobitori. În interior, clădirea se deschide ca un loc de învățare tridimensional, un cadru modular care invită la diferite forme de locuire.

Perdelele groase și galbene de la ferestre pot fi trase pentru a închide anumite zone, creând săli de curs ad-hoc și spații de meditații liniștite, în timp ce mobilierul poate fi mutat afară, pe balcoane, în lunile mai calde, oferind zone de studiu în aer liber, protejate de un acoperiș care iese în afară și care umbrește interiorul vara, prin construcția sa, conform descrierii de pe The Guardian.

Foto: Iwan Baan via miesarch.com

Studenții deja au început să modifice clădirea, care nu are față sau spate, ci 9 intrări, mai transmite publicația britanică citată. „Ar trebui să se simtă ca o extensie a sufrageriei”, spune arhitectul Max Hacke, care continuă: „Studenții vin aici să mănânce și să joace cărți, dar și să lucreze”.

  • „Este ca un fel de cuib”, spune Gustav Düsing, celălalt arhitect, pentru The Guardian. „Dacă oferi un spațiu care este foarte complex și are o mulțime de calități diferite, studenții pot veni la el și să își găsească locul”, continuă Düsing.

Despre structura ingenioasă a spațiului de studiu se mai arată și pe site-ul Universității Tehnice din Braunschweig:

„Spre deosebire de clădirile masive, toate componentele pot fi reutilizate într-un mod care economisește resursele chiar și după zeci de ani, ca parte a economiei circulare, deoarece toate sunt înșurubate și nu sudate. În acest fel, materialul are o durată de viață lungă ca și componentă și devine parte a economiei circulare”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ioana Lazăr, secretar general al Ministerului Educației, despre transferul la primării al palatelor și cluburilor copiilor, pe care tot ministerul spunea acum 3 luni că refuză să îl facă: Prin noua lege nu se face descentralizarea, ci abia după doi ani de la intrarea în vigoare încep procedurile

„Prin noua lege nu se face descentralizarea. Prin noua lege se prevede că, la doi ani de la intrarea în vigoare a legii, vor fi inițiate aceste procese de descentralizare…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către Iohannis a peste 20 de organizații din proiectul România educată: Promulgați legea prin care elevii și profesorii primesc laptopuri sau tablete conectate la internet, pentru e-learning

Scrisoare deschisă către Klaus Iohannis trimisă de peste 20 de organizații consultate permanent în cadrul proiectul prezidențial România educată. Elevii, părinții, sindicatele, comunitatea Declic și numeroase ONG-uri îi cer președintelui…
Vezi articolul

Situațiile de criză aduc cuplurile împreună și le determină să-și construiască fonduri de urgență. Totuși, este nevoie mai mare de educație financiară – studiu / Trei tipologii de cupluri din perspectiva relației cu banii

Majoritatea cuplurilor de lungă durată și care locuiesc împreună pun veniturile la comun, iar datoriile și crizele apropie cuplurile, și le determină să aibă un fond de urgență, arată studiul…
Vezi articolul

Deși manuale de matematică de gimnaziu sunt foarte bune, cred că nici nu sunt deschise, spune profesorul Ovidiu Șontea: Sunt deschise acele culegeri care îi pregătesc pentru șabloane. Copiii învață niște rețete pentru Evaluarea Națională

Ovidiu Șontea, profesor de Matematică la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a vorbit despre faptul că „deși manuale de matematică de gimnaziu sunt foarte bune, cred că nici nu…
Vezi articolul