Sprijin de un milion de euro pentru profesorii de limba germană din România, anunțat de Ambasada Germaniei

1.480 de vizualizări
Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com
Republica Federală Germania, prin intermediul Ambasadei Germaniei la Bucureşti, sprijină din nou proiectul „Susţinerea cadrelor didactice din învăţământul în limbă germană din România”, cu o sumă totală de 1.000.000 de euro, potrivit Agerpres.

„Finanţarea iniţială de 900.000 de euro a fost suplimentată cu 100.000 de euro. Ambasadorul Germaniei, dr. Peer Gebauer, şi directorul general al Fundaţiei Saxonia, Klaus-Harald Sift, au semnat astăzi la Ambasada Germaniei la Bucureşti acordul de finanţare pentru întreaga sumă de 1.000.000 de euro”, se arată într-un comunicat de presă remis luni AGERPRES de Ambasada Germaniei la Bucureşti.

Potrivit sursei citate, peste 900 de profesori şi educatori vor putea să beneficieze astfel de aceste indemnizaţii. Scopul este de a asigura o predare de înaltă calitate în limba germană. În cadrul proiectului sunt sprijinite şi echipe de autori care redactează sau actualizează manuale moderne pentru învăţământul în limba germană maternă.

„Putem suplimenta şi anul acesta finanţarea pentru învăţământul în limba germană. Acest lucru mă bucură foarte mult, deoarece proiectul aduce o contribuţie semnificativă la promovarea limbii germane, pentru minoritatea germană şi pentru înţelegerea reciprocă. Peste 22.000 de copii şi elevi beneficiază de predarea limbii germane ca limbă maternă. Prin acest proiect investim în următoarea generaţie şi o susţinem cu profesori şi educatori care se angajează personal pentru o educaţie excelentă. Prin măsuri de formare profesională şi manuale moderne, în România se poate oferi o educaţie în limba germană de înaltă calitate pedagogică. Avem în Fundaţia Saxonia un partener puternic, care s-a ocupat încă de la început de proiectul de susţinere a cadrelor didactice din învăţământul în limba germană din România”, a declarat ambasadorul Peer Gebauer.

Cu această finanţare se doreşte susţinerea limbii germane la nivel de limbă maternă în unităţile de învăţământ de stat din România şi reducerea lipsei de cadre didactice calificate, se mai arată în comunicat.

„Scopul proiectului este ca prin pregătirea regulată a cadrelor didactice din învăţământul în limba germană şi prin dezvoltarea unor manuale moderne în limba germană să ofere elevilor din România posibilitatea învăţării limbii germane la nivel de limbă maternă. Totodată se doreşte motivarea tinerilor vorbitori de limba germană în a-şi alege o carieră didactică”, a menţionat Ambasada Germaniei la Bucureşti.

Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. oare și aici e că cardul de prima didactica? cu ghid de cheltuire….cu referat…:))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Copiii din grupa mare, cu dificultăți de învățare menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, repetă anul și educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu CJRAE, potrivit ROFUIP 2024

Copiii din grupa mare care pe parcursul anului școlar au avut dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă, potrivit ROFUIP 2024. În…
Vezi articolul

Rezidențiat 2024. Candidații vor afla rezultatele pe loc, după finalizarea concursului de pe 17 noiembrie, iar Grila corectă se afișează începând cu ora 16:00 / Instrucțiuni pentru candidați

Ministerul Sănătății organizează duminică, 17 noiembrie, concursul național de intrare în rezidențiat 2024, sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, în domeniile medicină, medicină dentară și farmacie în centrele…
Vezi articolul

Ultima săptămână a fiecărui modul este cea mai solicitantă, am primit lucrări în fiecare zi, spun peste jumătate dintre elevii chestionați într-un studiu al Ministerului Educației. Mai mult de două treimi dintre ei preferă modulele / Părinții ar dori întoarcerea la semestre

Aproximativ 70% dintre elevii intervievați într-un studiu realizat de experți ai Institutului de Științe ale Educației sunt mulțumiți de noua structură a anului școlar pe module și preferă ca cele…
Vezi articolul