Universitatea din București anunță cele 3 scenarii pentru începerea cursurilor: activități față în față, blended cu o perioadă de „inducție” destinată studenților de anul I sau exclusiv online

20.597 de vizualizări
CIVIS Open Lab
UniBuc / Foto: Universitatea din București
Universitatea din București anunță scenariile de lucru pentru desfășurarea activităților academice în anul universitar 2020-2021. Instituția de învățământ superior informează că are în vedere activități față în față, activități academice derulate în sistem „blended” și cursuri exclusiv online.

“Propunerea a fost făcută în ultimul Consiliu de Administrație, urmând ca decizia să fie luată după consultări cu reprezentanții comunității academice”, anunță Universitatea, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Scenariile și măsurile mai sus enunțate vor fi dezbătute în consiliile facultăților, urmând ca, la nivelul Universității din București, să se decidă asupra celor mai bune variante și asupra contextelor în care se va face tranziția de la un scenariu sau altul, în funcție de evoluția situației”, se arată în comunicat.

Comunicatul integral al Universității din București:

Scenariile de lucru pentru desfășurarea activităților academice în anul universitar 2020-2021, la Universitatea din București

Dat fiind contextul actual pandemic și în urma analizei formulelor utilizate până în prezent, dar și a unor exemple de bune practici, Universitatea din București propune comunității academice trei scenarii de lucru pentru desfășurarea activităților în anul universitar 2020-2021. Propunerea a fost făcută în ultimul Consiliu de Administrație, urmând ca decizia să fie luată după consultări cu reprezentanții comunității academice.

Astfel, scenariile în discuție sunt:

Scenariul 1 – activități academice derulate în sistem „față în față”

  • Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
  • Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
  • Planificarea accesului în spațiile de învățământ pe formațiuni de studii adecvate capacității sălilor și susținerea simultană a unor activități educaționale în mai multe săli.
  • Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare prevăzute în legislația conformă

Scenariul 2 – activități academice derulate în sistem „blended”

    • Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare specifice;
    • Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
    • Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
    • Implementarea unei perioade (1-2 săptămâni) de „inducție” destinată studenților de anul I;
    • Adaptarea curriculară la derularea activităților educaționale în sistem hibrid;
    • Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe tipuri de activități;
    • Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe perioade de timp (de exemplu: o parte din semestru, activitățile educaționale se susțin online, iar cealaltă parte se susțin față-în-față);
    • Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe sub-formațiuni de studii (de exemplu: într-o perioadă de timp, o parte dintre studenți desfășoară activități față-în-față, iar cealaltă desfășoară activități online, urmând să se facă rocada);
    • Dotarea spațiilor educaționale (a sălilor de curs și a celor de seminar) cu mijloace multimedia, pentru a putea stabili conexiunea sincron cu studenții conectați online;
    • Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online.

Scenariul 3 – activități academice în sistem online

  • Adaptarea curriculară la modalitățile de desfășurare a activităților online;
  • Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online;
  • Pregătirea cadrelor didactice pentru susținerea activităților online;
  • Sprijinirea studenților provenind din grupuri vulnerabile pentru participarea la activitățile online.

Scenariile de mai sus, posibile pentru comunitatea Universității din București, au în vedere o serie de dimensiuni, și anume:

1. Adaptarea curriculară, prin: a. Maximizarea interacțiunii față-în-față, în funcție de situația pandemică, prin găsirea celui mai bun compromis între necesitatea prezenței fizice impusă de specificul fiecărei activități educaționale, disponibilitatea spațiilor de învățământ și de cazare din UB și gestionarea timpului de lucru al profesorilor și studenților UB; b. Adaptarea fișelor de disciplină la un sistem hibrid de predare-învățare-evaluare (de tip „blended”), bazat pe scenarii flexibile; și c. Utilizarea cât mai mult posibil a evaluării periodice, pe parcursul semestrului, în diverse forme, preponderent online. Organizarea examenelor finale online sau față-în-față, cu respectarea unor criterii bine definite de integritate academică.

2. Asigurarea resurselor educaționale necesare desfășurării activităților în sistem online sau hibrid, în condițiile pandemice date, prin: a. Utilizarea unei platforme unice de e-learning în fiecare facultate, care va fi folosită de toate cadrele didactice pentru publicarea tuturor informațiilor, a materialelor didactice și pentru susținerea evaluărilor online pe parcursul semestrului aferente fiecărei discipline; b. Utilizarea la fiecare disciplină a unuia dintre sistemele agreate intern pentru toate activitățile sincrone desfășurate online sau în sistem mixt; și c. Utilizarea unei platforme de bibliotecă virtuală pentru publicarea online, în sistem închis și în regim read-only a materialelor bibliografice obligatorii prevăzute de fișa disciplinei.

3. Pregătirea spațiilor de învățământ pentru desfășurarea activităților în sistem față-în-față sau mixt, în condițiile pandemice date, prin: a. Centralizarea orarelor, pentru a asigura, dincolo de prioritatea accesului facultăților la spațiile pe care le au în administrare, utilizarea la capacitate maximă a tuturor spațiilor de predare-învățare-evaluare din UB; b. Dotarea, în limita fondurilor disponibile, a sălilor de curs și/sau a unor studiouri de transmisie în direct și înregistrare audio-video, pentru susținerea în sistem online sau mixt a activităților educaționale; și c. Pregătirea spațiilor de învățământ pentru asigurarea accesului și a protecției sanitare a studenților și cadrelor didactice, cu respectarea normelor în vigoare (secvențe de triaj, acces și distanțare, dezinsecție periodică, mijloace individuale de protecție).

4. Asigurarea echității și a accesului egal la serviciile educaționale, prin: a. Prioritizarea resurselor umane, a spațiilor de învățământ și a celor de cazare pentru asigurarea, dacă este posibil, a desfășurării activităților educaționale într-o cât mai mare măsură față în față pentru studenții înmatriculați în anul I la programele de studii de licență. Organizarea la începutul anului universitar a unui program de „inducție” de 1-2 săptămâni pentru studenții de anul I; b. Identificarea studenților și a cadrelor didactice vulnerabile și furnizarea unor servicii de pregătire și sprijin (ex.: competențe digitale, acces la tehnologie, nevoi de consiliere psiho-pedagogică etc.). Crearea, în limita fondurilor disponibile, a unui stoc de echipamente hardware și software la nivelul fiecărei facultăți, care să fie alocate în funcție de necesități; și c. Adaptarea metodologiei de cazare a UB, precum și a fiecărei facultăți, în concordanță cu scenariile academice adoptate. Prioritizarea cazării în spațiile UB a studenților cu venituri reduse și accesibilizarea variantelor alternative de cazare pentru studenții care au posibilități materiale și optează pentru o astfel de variantă.

În luarea deciziei cu privire la scenariile adoptate, se vor lua în calcul următoarele criterii:

– Riscul de apariție și de răspândire a infectării în fiecare clădire a UB/ facultate;

– Riscul calculat pentru profesori/studenți: persoanele aflate în grupuri vulnerabile, cu risc major vor putea alege să rămână în sistem online și în cazul scenariului hibrid;

– Măsuri stricte de distanțare în sălile de curs, calculându-se procentul de studenți care pot veni la curs/seminar pentru fiecare activitate;

– Asigurarea unor circuite unidirecționale în spațiile facultăților.

Scenariile și măsurile mai sus enunțate vor fi dezbătute în consiliile facultăților, urmând ca, la nivelul Universității din București, să se decidă asupra celor mai bune variante și asupra contextelor în care se va face tranziția de la un scenariu sau altul, în funcție de evoluția situației.”

Citește și:

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea din Craiova va trece la cursuri online de la sfârșitul lui noiembrie până la jumătatea lunii martie / Instituția vrea să valorifice infrastructura creată pentru cursuri online în pandemie, dar să facă și economii la energie

Toate cele 12 facultăţi ale Universităţii din Craiova vor intra în sistem de predare online începând cu 28 noiembrie până pe 19 martie 2023, însă examenele se vor ţine faţă…
Vezi articolul

INTERVIU Când m-am calificat în a doua echipă a României pentru Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019 a trebuit să îmi plătesc singură toate costurile, inclusiv zborul până în Ungaria, spune Daria Hărăbor, tânăra admisă anul acesta la Harvard / La interviul de admitere m-am simțit ca un elev în prima lui zi de școală, temătoare, emoționată, dar încântată și curioasă

„Am fost condamnată de multe persoane că plec, dar de și mai multe încurajată. Având în vedere că în ultimii 2 ani olimpiadele nu s-au organizat oficial, însă echipe la…
Vezi articolul

Angajatorii critică dur sistemul de Educație din România, dar nu se implică în schimbarea lui sau în formarea angajaților, arată două studii ale Băncii Mondiale

Două studii ample derulate de către Banca Mondială în România arată un paradox. În primul rand Sondajul Online Employer Survey, făcut în 2017 de către Banca Mondială, printre companiile de la…
Vezi articolul