Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai: Lucrăm la un scenariu hibrid, în care studenţii din anul I şi din ultimul an să vină la Cluj

2.707 vizualizări
Daniel David / Foto: Digi24.ro
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca ia în considerare un scenariu hibrid pentru deschiderea anului universitar, în care studenții “de anul I de la toate facultăţile să vină în Cluj, iar în cazul lor se vor ţine în regim clasic seminariile şi laboratoarele”. Tot față în față ar urma să se deruleze și “activităţile din ultimul an de studiu, astfel încât să nu le afectăm şansa de a-şi face cercetările pentru tezele de licenţă şi disertaţie”. Anunțul a fost făcut de rectorul UBB, Daniel David, care a precizat că planul va fi înaintat Ministerului Educației, relatează Agerpres.

Declarațiile au fost făcute într-o conferință de presă în care au fost prezentate o analiză privind evoluția economică a Clujului și o analiză privind impactul crizei Covid-19 asupra pieței muncii în zonă.

Întrebarea este ce vom face din luna octombrie, adică dacă aducem studenţii în Cluj sau nu-i aducem, fiindcă asta poate să dinamizeze întregul mediu socio-economic. Deocamdată, vă spun sincer că lucrăm pe mai multe scenarii. Scenariul pe care sperăm să-l putem implementa este să ne întoarcem la modalitatea clasică de predare şi atunci în Cluj automat vor veni mai mulţi studenţi decât am avut în 2019, fiindcă şi la admitere, în acest an, am avut cu aproximativ 3.000-4.000 de studenţi mai mult. (…) Celălalt scenariu pe care nu ni-l dorim absolut deloc este ca Guvernul să ne impună să facem absolut totul online“, a declarat Daniel David.

Rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a detaliat scenariul mixt. “Scenariul hibrid este ca cei de anul I de la toate facultăţile să vină în Cluj, iar în cazul lor se vor ţine în regim clasic seminariile şi laboratoarele. Cursurile vor fi oricum online, fiindcă nu poţi să pui într-o sală de clasă 150 sau 200 de studenţi. Iar în ceea ce priveşte facultăţile experimentale şi vocaţionale, vom avea în variantă clasică şi activităţile din ultimul an de studiu, astfel încât să nu le afectăm şansa de a-şi face cercetările pentru tezele de licenţă şi disertaţie. Deci vor fi studenţi în Cluj, dar fără cei care sunt în anul II la licenţă sau în anul II la masterat. Cu doctoranzii, ei nu reprezintă un număr foarte mare şi intenţionăm să facem în regim clasic. Sigur, acesta este un plan pe care-l avem. O să-l punem în discuţie şi în comunitatea noastră şi vom cere părerea ministerului. Foarte puţin probabil să ne întoarcem la varianta obişnuită, la varianta clasică. Ne-am dori, dar nu cred că se va întâmpla lucrul acesta“, a subliniat rectorul UBB, citat de Agerpres.

Acesta a spus că speră să poată fi implementat un scenariu hibrid, prin care să vină la Cluj-Napoca măcar studenţii de anul I, şi cei din ultimul an, din zona ştiinţelor experimentale, precum biologie, chimie, fizică, ştiinţa mediului şi vocaţionale, precum teatru, sport, unele zone din teologie.

Potrivit lui Daniel David, în municipiul Cluj-Napoca ponderea studenţilor este de 15% din populaţie, considerabil mai mare decât în Bucureşti (5% din populaţie). Informația e notabilă în contextul studiilor prezentate miercuri de Babeș-Bolyai – unul despre evoluția economică a municipiului și a Zonei Metropolitane Cluj în deceniul pre-pandemie, respectiv o analiză a impactului Covid-19 asupra pieței muncii din Zonă.

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

4 comments
  1. O mizerie de strategie! Toata lumea trebuie sa aiba acces egal! Este discriminare totala! Ori vin toti, ori nu vine niciunul!

  2. Parerea mea ca nu intereseaza ce,cum si cat invata elevul aici e vorba de cine pierde in Cluj de pe urma studentilor.Tot Clujul are apartamente sau beciuri pe care le dau spre inchiriere amaratilor de studenti.Sa ceri 380€ pe un apartament de doua camere in Romania mi se pare strigator la cer.Mai ales intr un oras universitar ca si Clujul unde viata studenteasca trebuie sa fie ieftina.Amaratii de studenti si mama lor de parinti ca nu mai stiu de unde sa si faca rost de finante sa si poata tine copii la scoala.Avand in vedere ca anul asta economic vorbind Romania este data peste cap ,in special orasele mici su nai sarace cred ca ar fi bine totusi sa lasam pe online cursurile anul acesta.Chirii mari la care nu se platesc catre stat nici un impozit.Fara contracte sau contracte pe niste sume 300-400 lei in loc de 3-400€.Magazine de cartier cu preturi exorbitante ,comercianti impertinenti si produse expirate.Ceva de genu daca vrei stai daca nu pleaca.Sunt sigur ca o gramada de cadre didactice si oameni de vaza ,politici etc fac bani de pe urma studentilor.Cineva incurajeaza asta.Nu I asa domnule Boc? De ce nu plafonati chiriile.Normal va duceti in cap toti.Unde I ANAF ul sa va controleze pe toti cati bani dati la stat.Vreti sa va dau un exemplu Am platit lunar o chirie de 380 € pe un apartament de 2 camere ;m fost dusi de nas cu un contract pe care nu l am avut in posesie nici o data.De ce? E mult de povestit exact cu zicala aia: daca vrei stai daca nu cauta ti in alta parte ca asa I aici. Proprietar chiar un asistent din cadrul unei facultati UBB …Biologie Anatomie ceva de genu.Dragos P.Foarte misterios ,avea grija sa mu lase facturi cu adrese su date personale.pai de cand te sti vuinovat.Nu cu un apartament ci cu mai multe avute pe piata ,vreo trei la numar.Cica are parintii batrani si bolnavi si de aia cere asa mult sau ca de fapt cica s luate in rate si s ratele mari si trebuie sa ceara mult pe chirie.Da ca el sunt o gramada.Parca si Mircea Bravo se lauda ca vai ce avere are si cu cat da un apartament in chirie.Parca 350€ cerea chiria pe un apartament .Sigur plateste taxe !Sau poate dar doar de azi De aceea vreti din nou cursuri la fata locului.Lasa ti ne n pace anu asta sa respiram,ne bagati in pamant si veniti sa dansati pe mormantul nostru.Vorbiti de coruptie.Pai voi creati corupti.Da .Faceti sistem de invatamant hibrid.Totu I politic n avem ce face ,…asta e.Cica adresa de Email nu va fi publicata da tot o sa faceti cumva sa vedeti cine I asta
    Cineva e acolo sus si va vede

  3. Mie mi s-ar părea mai ok sa faca ore fata în fata studenții anilor 3 si 4 mai degrabă decât studenții anului 1. Studenții din anul 3 trebuie sa înceapă cercetarea pentru licenta și sa nu uitam ca mai au 2 ani și va trebui sa se angajeze. Dacă nu știu face nimic practic nu o sa i angajeze nimeni.

  4. Scoala fara prezenta elevilor in clase, alaturi de profesori, este o aiureala.
    Este adevarat ca nu toti elevii trebuie sa stea la scoala acelasi timp.
    O parte din elevi sunt autodidacti si au nevoie de predare si coordonare putina, restul fac ei singuri acasa.
    Alti elevi au nevoie de explicatii mai multe pentru a intelege materia predata.
    Exista si o parte din elevi, care sunt dezinteresati de scoala, cu acestia nu trebuie facute eforturi, ei oricum au alte preocupari, vezi exemplu “Sely”, dar nici nu trebuie denigrati, ei sunt altceava si trebuie lasati pe drumul lor.
    Testele trebuie date numai la scoala pentru a elimina frauda.
    Asadar prezenta elevilor trebuie redusa in acord cu nevoile acestora de a fi indrumati in insusirea materiilor din programa. Exista acum oportunitatea de a scoate din programa scolara tot “balastul” aflat acolo.
    Cursurile prezentate prin mijloace online sunt binevenite, deoarece se pot si inregistra si apoi viziona de catre studenti ori de cate ori doresc pana inteleg materia.
    Prezenta la seminarii si laboratoare trebuie sa fie obligatorie, prin marirea numarului de subgrupe si astfel micsorarea nr. studentilor prezenti, se reduce riscul transmiterii bolilor infectioase.
    Ca sa incapa in timpul unei zile, mai multe subgrupe, trebuie redusa programa si la studenti, deoarece si aici, la multe facultati, este umflata cu “balast” ( termenul neacademic este mai sugestiv pentru toata lumea).
    Toti studentii, din toti anii de la licienta, trebuie sa participe la seminarii si laboratoare, fara nicio exceptie.
    Abilitatea conducerilor de universitati consta in a organiza procesul de invatamant cu prezenta fizica a studentilor in laboratoare si sali, asigurand conditii pt. distantare fizica, nu in a tine studentii departe de amfiteatrele si laboratoarele universitatilor.
    Nu cred ca este bine sa avem absolventi numai cu pregatire teoretica si exclusiv online, va fi o tragedie mai mare pt. natiune, decat bolile infectioase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții îi cer ministrului Educației masteratul didactic, minim 25% proporție pentru studenți în alegerea rectorilor și creșterea finanțării

Studenții îi cer ministrului Educației să pornească masteratul didactic, prin elaborarea planurilor de învățământ pentru acest ciclu. Alianța Organizațiilor Studențești (ANOSR) îi solicită ministrului Ecaterina Andronescu și să-și respecte poziția…
Vezi articolul

Ce se întâmplă cu împrumuturile guvernamentale pentru studii în Marea Britanie. Simon Parker, expert britanic stabilit în România: Sfatul meu pentru elevi este să nu mai încerce să-și trimită aplicațiile, până când nu se face un anunț

În contextul suspendării depunerii de aplicații pentru împrumuturile de studii în Marea Britanie, Edupedu.ro a vorbit despre opțiunile elevilor români, cu un expert britanic stabilit în România și care îi…
Vezi articolul