Unul din 3 adolescenţi simte o presiune legată de înfăţişarea fizică, iar 42% declară că au fost hărțuiți sau agresați pe motive de gen, arată un sondaj UNICEF. 52% sunt îngrijoraţi de amendamentul care interzice schimbul de informații privind egalitatea de gen în școli și universități

2.380 de vizualizări
ID 104826338 © Sebnem Ragiboglu | Dreamstime.com
42% dintre tinerii care au participat la un sondaj UNICEF au declarat că au fost hărțuiți sau agresați pe motive de gen. Principalele probleme pe care le remarcă adolescenții din cauza faptului că sunt fete sau băieți sunt presiunea legată de înfățișarea fizică (33%), diferența de așteptări și încurajări între ce pot fetele și ce pot băieții (29%) sau hărțuirea în mediul online (19%).

În privința recentei adoptări de către Parlamentul României a amendamentului la Legea educației care interzice schimbul de informații privind egalitatea de gen în școli și universități, 48% dintre respondenți au declarat că sunt la curent cu această chestiune, iar 52% sunt îngrijorați sau preocupați de acest lucru.

62% din tinerii intervievați de UNICEF prin intermediul platformei U-Report sunt de părere că, în acest moment, în România fetele și băieții nu beneficiază de șanse și tratament în mod egal. Jumătate dintre respondenți cunosc exemple concrete în care adolescenți din grupurile din care fac parte s-au confruntat cu situații dificile sau tratament diferențiat pe motive de gen.

Printre principalele probleme cu care se confruntă adolescenții din cauza faptului că sunt fete sau băieți se numără: presiunea legată de înfățișarea fizică (33%), diferența de așteptări și încurajări între ce pot fetele și ce pot băieții (29%) sau hărțuirea în mediul online (19%). Alte probleme sunt reprezentate de agresiunile din afara și din cadrul școlilor și diferențele de oportunități.

UNICEF/U-Report

O treime cred că faptul de a fi fată sau băiat le-a influențat până în prezent așteptările părinților privind comportamentul de acasa si de la școală, 15% așteptările profesorilor privind comportamentul la școală și rezultatele școlare, 18% alegerea activităților școlare și extra școlare în care s-au implicat, 16% relațiile cu prietenii.

Doar 38% sunt de părere că școala românească promovează egalitatea de șanse și de tratament între fete și băieți și majoritatea covârșitoare a respondenților (92%) cred că egalitatea de șanse între fete și băieți este un subiect care ar trebui discutat in mediul școlar.

Tinerii și-ar dori să primească informații despre cum pot fi recunoscute situațiile de discriminare și hărțuire în viața de zi de zi, cum pot fi promovate șansele egale sau cum pot fi recunoscute și abordate stereotipurile de gen. Aproape un sfert dintre respondenți vor să afle mai multe informații despre corpul uman și educație pentru sănătate. Peste jumătate (55%) vor ca aceste informații să ajungă la ei prin discuțiile de grup cu experții, 29% prin discuțiile de grup cu profesorii, iar 11% și-ar dori să fie informați prin canalele de social media.

 

La sondajul U-Report au răspuns peste 2.800 de copii și tineri din toată țara, cei mai mulți (86%) având între 15 și 19 ani. Trei sferturi dintre respondenți – 1952 de persoane – sunt fete și doar 700 băieți.

© Sebnem Ragiboglu | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii
  1. “Principalele probleme pe care le remarcă adolescenții din cauza faptului că sunt fete sau băieți sunt presiunea legată de înfățișarea fizică (33%), diferența de așteptări și încurajări între ce pot fetele și ce pot băieții (29%) sau hărțuirea în mediul online (19%).”

    Nu numai ca aceste probleme nu au nimic original (dincolo de esenta lor evident maligna), dar nimic din enumerarea aceasta nu are legatura cu “egalitatea de gen” asa cum este ea inteleasa de sustinatorii ei.
    Nu trebuie sa ne ascundem dupa pres. Ceea ce se cere si modul in care se cere vorbeste despre o ideologie si are drept scop absolut libertinajul sexual si propovaduirea lui pana la acceptarea si imbratisarea de catre ceilalti.
    Repet, daca tema este cea prezenta in articol ar fi bine. Dar cat timp tema e alta…

  2. Iarăși rostogoliti o informație eronată, acum ati găsit o altă etichetare, falsă însă și ea :
    Amendamentul NU interzice schimbul de informații privind egalitatea de gen, cum se pretinde. NU interzice discuțiile despre egalitatea de șanse intre băieți și fete etc.
    Interzice RASPANDIREA în spațiul educațional a teoriilor “non-biologice ” asupra genului.
    Citiți amendamentul și DEX on line !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Și cu elevii din mediile dezavantajate, care nu sunt în ani terminali și nu au acces la orele online cum rămâne? Lipsesc de pe agenda prezidențială #RomâniaEducată – acuză Consiliul Elevilor, care cere cumpărarea urgentă de echipamente pentru școala digitală

“Și cu elevii din mediile dezavantajate, care nu sunt în ani terminali și nu au acces la dispozitive pentru a beneficia de orele online cum rămâne? Știam că acei elevi…
Vezi articolul
Cum sprijină guvernul britanic universitățile

Cum se transmite coronavirusul în aer prin aerosoli. Studiu de caz: un salon, un bar şi o clasă de școală / Care este riscul de infectare în cele trei scenarii în funcție de ventilație, folosirea măștii și durata întâlnirii

Interioarele sunt cele mai periculoase, dar riscurile pot fi reduse luând toate măsurile disponibile pentru a lupta contra infectării prin aerosoli. Iată, în colaborare cu „El Pais”, probabilitatea de infectare…
Vezi articolul