Unul din 3 elevi care era în clasa a VIII-a, în 2021, nu a absolvit gimnaziul, potrivit Ministerului Educației. Este cea mai amplă prăbușire a numărului de absolvenți din ultimii 17 ani

4.789 de vizualizări
Rezultatele de la Evaluarea Națională
Foto: Freepik.com
În 2021, rata de absolvire a gimnaziului a fost de doar 66%, fiind cea mai mică rată din ultimii 17 ani, potrivit Raportului privind starea învățământului preuniversitar 2021-2022, document publicat de Ministerul Educației luni dimineață. Acest lucru înseamnă că doar doi din trei elevi au absolvit gimnaziul în anul școlar anterior. În perioada 2004-2021, rata de absolvire a gimnaziului a înregistrat variații de la un an școlar la altul. Cu toate acestea, indicatorul a avut, în perioada 2020-2021, o valoare mult mai mică față de ceilalți ani școlari.

Rata de absolvire este un indicator ce vizează momentul de final al unui an școlar și se calculează ca raport între numărul total de absolvenți ai clasei a VIII-a și numărul populației de vârstă corespunzătoare finalului de gimnaziu.

„La nivelul anului 2020/2021, indicatorul înregistrează o valoare cu mult inferioară celei din anul școlar precedent, ajungând la 66%. Această valoare a indicatorului trebuie analizată în contextul modificărilor de structură ale sistemului de învățământ (introducerea clasei pregătitoare din anul școlar 2012/2013)”, se arată în raport.

Cine sunt absolvenții de gimnaziu din anul 2020-2021

În raport se arată că absolvenții de gimnaziu din anul școlar 2020-2021 sunt, preponderent, elevi care au avut debutul școlar la 6 ani, în anul școlar 2012-2013, în clasa pregătitoare. „O pondere consistentă a copiilor din această cohortă (17,8%) a avut debutul școlar întârziat, cu efecte negative asupra valorii indicatorului.”

Rata de absolvire a gimnaziului până în 2021:

Foto: Captură Raport

Se remarcă faptul că rata de absolvire a învățământului gimnazial este mai mare în mediul urban decât în cel rural. În 2020-2021, rata în mediul urban a fost de 78.5%, iar în mediul rural de 53.8%, diferența fiind de peste 24 de procente.

„Acest fapt este determinat în primul rând de situațiile de abandon școlar mai frecvente în rural, dar și de alte pierderi școlare sau aspecte precum migrarea unora dintre elevii din rural la școli din urban, către finalul gimnaziului (ca o opțiune pentru o educație de o calitate mai ridicată, care oferă șanse mai mari pentru continuarea studiilor în învățământul liceal)”, conform documentului.

Cu toate acestea, scăderea valorii indicatorului în mediul urban este mai consistentă decât în mediul rural. Concret, în 2019-2020, 100% din elevii din urban au absolvit gimnaziul, iar procentul lor a scăzut până la 78.5% în 2020-2021. În mediul rural, în 2019-2020, 67.4% au absolvit gimnaziul, în timp ce, în anul școlar 2020-2021, rata a scăzut până la 53.8%.

Foto: Captură Raport

Tot în anul 2020-2021, puțin peste 67% dintre băieți au absolvit gimnaziul, în timp ce procentul fetelor a fost mai mic cu peste 2 procente, adică 64.8%. În ultimii 17 ani, este pentru prima dată când procentul fetelor este mai mic decât procentul băieților.

Foto: Captură Raport

Până în acest moment, niciun oficial de la Ministerul Educației nu a zis nimic despre acest fenomen. Nimeni nu a anunțat sau explicat ce s-a întâmplat acolo.


4 comments
  1. Clasa politica e plina de analfabeti.Ce pretentii sa mai avem la copii ?.In Romania cea mai buna meserie e cea de politician.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PSD cere premierului Orban demiterea ministrului Educației, Monica Anisie, cu o zi înainte de începerea școlii. Vasile Dâncu acuză “bâjbâieli”, comunicare “execrabilă” și că “se pregătește un alt furt al PNL”

Partidul Social Democrat cere premierului demiterea ministrului Educației, Monica Anisie, a anunțat președintele Consiliului Național al formațiunii politice, Vasile Dâncu, citat de Agerpres. Apelul vine cu o zi înaintea începerii…
Vezi articolul

Iohannis, despre nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români: „Un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la modul general” – VIDEO

Nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români este „un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la…
Vezi articolul

Disciplinele STE(A)M – subcapitol separat în “România Educată”: La TIC să se predea și despre tehnologii mobile și Internet of Things / Educația bazată pe investigație să fie inclusă în formarea inițială a profesorilor

Una dintre zonele de interes pentru dezvoltarea de programe educaționale la nivel global, STEM – Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică – are parte de un subcapitol dedicat în proiectul România Educată,…
Vezi articolul