Unul din 3 elevi care era în clasa a VIII-a, în 2021, nu a absolvit gimnaziul, potrivit Ministerului Educației. Este cea mai amplă prăbușire a numărului de absolvenți din ultimii 17 ani

4.800 de vizualizări
Rezultatele de la Evaluarea Națională
Foto: Freepik.com
În 2021, rata de absolvire a gimnaziului a fost de doar 66%, fiind cea mai mică rată din ultimii 17 ani, potrivit Raportului privind starea învățământului preuniversitar 2021-2022, document publicat de Ministerul Educației luni dimineață. Acest lucru înseamnă că doar doi din trei elevi au absolvit gimnaziul în anul școlar anterior. În perioada 2004-2021, rata de absolvire a gimnaziului a înregistrat variații de la un an școlar la altul. Cu toate acestea, indicatorul a avut, în perioada 2020-2021, o valoare mult mai mică față de ceilalți ani școlari.

Rata de absolvire este un indicator ce vizează momentul de final al unui an școlar și se calculează ca raport între numărul total de absolvenți ai clasei a VIII-a și numărul populației de vârstă corespunzătoare finalului de gimnaziu.

„La nivelul anului 2020/2021, indicatorul înregistrează o valoare cu mult inferioară celei din anul școlar precedent, ajungând la 66%. Această valoare a indicatorului trebuie analizată în contextul modificărilor de structură ale sistemului de învățământ (introducerea clasei pregătitoare din anul școlar 2012/2013)”, se arată în raport.

Cine sunt absolvenții de gimnaziu din anul 2020-2021

În raport se arată că absolvenții de gimnaziu din anul școlar 2020-2021 sunt, preponderent, elevi care au avut debutul școlar la 6 ani, în anul școlar 2012-2013, în clasa pregătitoare. „O pondere consistentă a copiilor din această cohortă (17,8%) a avut debutul școlar întârziat, cu efecte negative asupra valorii indicatorului.”

Rata de absolvire a gimnaziului până în 2021:

Foto: Captură Raport

Se remarcă faptul că rata de absolvire a învățământului gimnazial este mai mare în mediul urban decât în cel rural. În 2020-2021, rata în mediul urban a fost de 78.5%, iar în mediul rural de 53.8%, diferența fiind de peste 24 de procente.

„Acest fapt este determinat în primul rând de situațiile de abandon școlar mai frecvente în rural, dar și de alte pierderi școlare sau aspecte precum migrarea unora dintre elevii din rural la școli din urban, către finalul gimnaziului (ca o opțiune pentru o educație de o calitate mai ridicată, care oferă șanse mai mari pentru continuarea studiilor în învățământul liceal)”, conform documentului.

Cu toate acestea, scăderea valorii indicatorului în mediul urban este mai consistentă decât în mediul rural. Concret, în 2019-2020, 100% din elevii din urban au absolvit gimnaziul, iar procentul lor a scăzut până la 78.5% în 2020-2021. În mediul rural, în 2019-2020, 67.4% au absolvit gimnaziul, în timp ce, în anul școlar 2020-2021, rata a scăzut până la 53.8%.

Foto: Captură Raport

Tot în anul 2020-2021, puțin peste 67% dintre băieți au absolvit gimnaziul, în timp ce procentul fetelor a fost mai mic cu peste 2 procente, adică 64.8%. În ultimii 17 ani, este pentru prima dată când procentul fetelor este mai mic decât procentul băieților.

Foto: Captură Raport

Până în acest moment, niciun oficial de la Ministerul Educației nu a zis nimic despre acest fenomen. Nimeni nu a anunțat sau explicat ce s-a întâmplat acolo.


4 comments
  1. Clasa politica e plina de analfabeti.Ce pretentii sa mai avem la copii ?.In Romania cea mai buna meserie e cea de politician.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Tichetele educaționale de 500 de lei, care ar fi trebuit să ajungă la peste 400.000 de familii luna aceasta, au fost deblocate, după ce Serviciul de Telecomunicații Speciale susținea că: Listele finale nu au putut fi generate în mod automat întrucât nu au fost puse la dispoziție toate datele

Autoritățile statului blochează de mai bine de o lună tichetele educaționale pentru cei mai vulnerabili copii. Voucherele educaționale prevăzute de OUG 83/2023 ar fi trebuit să ajungă la peste 400…
Vezi articolul

Măsuri disciplinare mai „stricte” în școli, incluse în noul Statut al elevului și în noul ROFUIP, anunță secretarul de stat Florian Lixandru / Noile regulamente ar trebui să fie gata până pe 2 mai, potrivit Ministerului Educației

Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat că noul Statut al elevului și noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ (ROFUIP) vor conține „măsuri…
Vezi articolul