DOCUMENT USR cere Ministerului Educației să retragă de urgență proiectele de legi ale Educației și persoanele “care au conceput și ghidat total greșit acest proces”

5.132 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
USR cere oficial Ministerului Educației să retragă “de urgență” proiectele de legi ale educației lansate în dezbatere. “Considerăm imperioase următoarele măsuri: retragerea celor două proiecte de legi, reluarea procesului de elaborare a unei legislații cu adevărat reformatoare și vizionare, (…) retragerea persoanelor care au conceput și ghidat total greșit acest proces”, anunță USR.

“În imediata apropiere a unui nou an școlar, retragerea celor două proiecte de legi ale educației este imperioasă, iar Parlamentarii USR membri ai Comisiilor pentru Învățământ din cele două Camere transmit Ministerului Educației un punct de vedere în care menționează principalele probleme de fond ce impun această decizie”, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

„Toți cei implicați în sistem trebuie să participe la o consultare reală – considerăm imperioasă retragerea celor două proiecte de legi, reluarea procesului de elaborare pe baze ancorate în realitate și cu soluții substanțiale și concrete la problemele identificate în sistem. E imperativ necesară respectarea întocmai a legislației de tehnică legislativă, în special pentru elaborarea și adoptarea proiectelor de legi de importanţă şi complexitate deosebită, repornirea eforturilor pe baze corecte, urmate de organizarea unor dezbateri tematice aplicate și retragerea persoanelor care au ghidat total greșit acest proces”, declară semnatarii punctului de vedere – Simona Spătaru, Irineu Darău, Ștefan Pălărie, Andrei Miftode, Filip Havarneanu, Brian Cristian și Mihai Polițeanu.

Principalele probleme de fond ale proiectelor de lege ale educației Cîmpeanu sunt următoarele, potrivit USR:

  • Echitatea nu reprezintă o prioritate pentru autori – nu se întrevede dezvoltarea unui sistem de servicii integrate;
  • Criza de personal nu este preîntâmpinată, iar profesorii sunt în continuare desconsiderați;
  • Elevii și studenții nu sunt beneficiari ai legilor. Abordarea disciplinelor este tratată superficial, cu ambiții mici în evaluarea rezultatelor învățării și a tranziției de la un ciclu la altul;
  • Reforma instituțională constă mai degrabă în mascarea sinecurilor, cu desființări de instituții, doar pentru a înființa altele în plus cu aceleași atribuții;
  • Rectorii devin permanenți și atotputernici, până la pensie și dincolo de ea;
  • Se deschid cu intenție portițe juridice și instituționale pentru plagiatori și falsificatori.
Anunțul făcut de USR astăzi, 25 august 2022:
Foto: USR

“Propunerile ministerului au fost deja respinse de societate, iar multe voci ale experților, elevilor și cadrelor didactice s-au pronunțat împotriva întregului proces, nu doar contra propunerilor de fond”, susține formațiunea politică.

USR susține că obiectivele din domeniul educației sunt următoarele:

  1. educația tratată ca un sistem unitar având în centrul politicilor de educație elevul și studentul;
  2. educația ca bază etică a societății
  3. un management adevărat la nivelul școlii
  4. toții copiii la școală – reducerea abandonului școlare este un obiectiv de țară.

USR consideră că dezbaterile organizate de Ministerul Educaţiei privind cele două propuneri de modificare a legilor Educaţiei pe teme esenţiale dezvoltării sistemului educaţional al României pe zeci de ani de acum înainte nu sunt dezbateri propriu-zise, ci doar menite să ajungă la concluzii care au fost dinainte stabilite de ministrul Sorin Cîmpeanu şi de preşedintele Klaus Iohannis: protejarea plagiatorilor, feudalizarea universităţilor şi permanentizarea rectorilor pe funcţii, politizarea numirilor în posturi de conducere, bulversarea sistemului de admitere la liceu, transmite Agerpres.

Ştefan Pălărie, senator USR, susține că “Legile Educaţiei lui Cîmpeanu întorc România în trecut. Iar noi trebuie să le oprim. În ciuda tuturor vocilor publice – intelectuali, profesori, studenţi, specialişti în educaţie – care solicită reluarea de la zero a reformelor educaţiei pentru copiii noştri, ministrul Cîmpeanu a spus ferm că se va opune prelungirii perioadei de dezbatere publică. Ieri, premierul Ciucă a dat ordin urgent ca legile să fie promulgate în cel mai scurt timp, ignorând faptul că noi toţi vedem că dumnealui este unul dintre beneficiarii direcţi ai protecţiei sporite asigurate plagiatorilor prin noile prevederi propuse. Dacă mai aveam vreun dubiu despre reala necesitate a acestor legi, el a fost spulberat: principala ţintă a fost şi rămâne spălarea plagiatorilor”.

Derulată în timpul vacanţei de vară, când majoritatea celor interesaţi direct de subiect – elevi, cadre didactice, părinţi, experţi în educaţie – sunt în plecaţi în concediu, “cea mai mare dezbatere publică” a unei propuneri legislative nu este nimic mai mult decât o mare farsă, acuză USR.

Simona Spătaru, senatoare USR, afirmă că “l-am întrebat deschis, ieri, pe ministrul Cîmpeanu dacă susţine şi i se pare etică propunerea ca o persoană care a plagiat să poată renunţa voluntar la titlul de doctor. Răspunsul a fost evaziv şi neasumat, dar, din argumentele prezentate, a rezultat fără putinţă de tăgadă că ministrul Cîmpeanu, care a dat în 2014 ordonanţa specială de a-l face scăpat pe premierul Ponta, are acum misiunea să-l scape şi pe premierul Ciucă”.

USR consideră că propunerile de modificare a legilor Educaţiei supuse dezbaterilor de ministrul Sorin Cîmpeanu nu răspund nevoilor de modernizare a sistemului educaţional al României, nu se circumscriu principiilor programului ‘România Educată’ aşa cum au fost ele enunţate de preşedintele României, Klaus Iohannis, şi ca atare ar trebui retrase de urgenţă, nu “trecute rapid prin Parlament”, aşa cum a declarat prim-ministrul Nicolae Ciucă, beneficiar direct al prevederilor privind absolvirea plagiatorilor de orice răspundere, se arată în comunicatul formațiunii politice.

DOCUMENT Vezi mai jos analiza integrală publicată de USR cu privire la proiectele de legi ale educației lansate în dezbatere de Sorin Cîmpeanu:

9 comments
    1. Uhuu, te-am atins? Pai la cate lături ai vărsat pe site-ul asta, meriti o corectie. Lasa, noaptea toti parem la fel. 🤣🤣

  1. Am uitat, ești unul dintre profesorii ăia frustrați și mediocrii, care nu știu să treacă cu vederea greșelile minore. Chiar mă bucur, că luați doar 85 de lei în plus la salariu. Este mai mult decât suficient, comparativ cu actul educațional, care lasă foarte mult de dorit, având în vedere cât sunteți, unii dintre voi aroganți și vă credeți buricul pământului.

  2. @Alexandru: să știi că nu toți părinții sunt mediocrii în concepții și în învățătură, cum zici tu (încă nu am copii, dar am foarte multe rude și prieteni care au copii, majoritatea dintre ei cu studii superioare). O cumnată de-a noastră este educatoare și a ajuns la concluzia că pentru copilul ei învățământul de stat nu este benefic și nici ea să lucreze la stat, așa că s-a angajat la o cunoscută grădiniță privată și din câte am înțeles are și o școală foarte bună. A constatat că unii profesori de la stat nu sunt benefici pentru copilul ei (îl tratau cu dispreț, deoarece ea și soțul ei au refuzat să plătească fondul clasei și fondul școlii), așa că nu mai vorbi ce nu trebuie. Mulți dintre voi, profesorii, nu sunteți mediocrii. Sunteți submediocrii

    1. Am tot zis ca n-are rost sa mai raspund unei bidinele inculte, care se vrea “rasista” fara sa stie de fapt ce e aia o rasa, dar, pentru ca e cald si bate vantul, hai sa-i mai dam un pic la temelie.
      oana, daca ai fi fost la vreo scoala, ai fi invatat, probabil, cum e cu i-urile astea si “cate se scrie ele cand se scrie”. Dar pentru ca n-ai fost, ocupata fiind probabil sa prajesti cevapcici in fata maghernitei, nu stii. Si-ti tot dai cu tesla in ce nu ai, starnind mila si apoi rasul. In ordinea asta.
      Chiar, poti sa-mi zici ceva scris cu 4 de i?
      Pana imi raspunzi, ma duc sa plimb ursu ca i-e sete, in puii lui.

  3. Este lipsit de adevar ceea ce afirmați.
    Elevii au de multi ani numai drepturi, iar profesorii au numai îndatoriri.
    Cat despre legile propuse…Lasam la o parte problema spinoasa a plagiaturii, care ar trebui tratata unitar la nivel de societate.
    In Educatie nu vor putea fi niciodata adoptate fara scandal legi in afara celor populiste. Ma refer deci la legile pe placul majorității elevilor(si a parintilor acestora), care sunt cel mult mediocri si la invatatura, si in concepții.

  4. Legile educației sunt făcute special pentru a apăra plagiatorii (în special Prim Plagiatorul țării, Nicolae Ciucă) și profesorii, unii dintre ei, înscriși în partidul aflat, în prezent, la guvernare. Copiii, au mai puține drepturi, decât ar fi fost normal. Singurul lucru bun este că nu vor mai putea fi exmatriculați, în rest nimic bun pentru ei

    1. Este lipsit de adevar ceea ce afirmați.
      Elevii au de multi ani numai drepturi, iar profesorii au numai îndatoriri.
      Cat despre legile propuse…Lasam la o parte problema spinoasa a plagiaturii, care ar trebui tratata unitar la nivel de societate.
      In Educatie nu vor putea fi niciodata adoptate fara scandal legi in afara celor populiste. Ma refer deci la legile pe placul majorității elevilor(si a parintilor acestora), care sunt cel mult mediocri si la invatatura, si in concepții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Profesoară de la Facultatea de Drept, cercetată disciplinar după ce a organizat un examen online cu 770 de studenți simultan și cu 90% din subiecte identice cu cele de anul trecut / Cadrul didactic a reclamat presiuni ale conducerii instituției în fața studenților

Conducerea Facultății de Drept a Universității din București a anulat un examen online susținut simultan de 770 de studenți și a început o anchetă disciplinară față de profesoara Simona Cristea,…
Vezi articolul
Cei cu medii sub 5, școli profesionale

EXCLUSIV Institutul care elaborează curriculumul școlar se comasează cu instituția care concepe subiectele de examene: Centrul Național de Politici și Evaluare, numele noii instituții care unește IȘE și CNEE

Guvernul Orban a comasat astăzi, prin Ordonanță de Urgență, două instituții din subordinea Ministerului Educației. Este vorba despre Institutul de Științe ale Educației (care concepe curriculumul și programele școlare) și…
Vezi articolul