Utilizarea inteligenței artificiale în educația din România, discutată de Ligia Deca cu reprezentanții Coreei de Sud și ai Braziliei, pentru viitoare acorduri internaționale / Ministrul anunță și trei proiecte comune cu OCDE

Foto: Ligia Deca / Facebook.com

Utilizarea inteligenței artificiale în educație este una dintre temele pe care ministrul Ligia Deca le-a discutat cu reprezentanții Braziliei și Coreei de Sud, scrie oficialul într-un mesaj pe Facebook. „Am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaţionale pe teme de interes comun”, spune Deca după Forumul ministerial pe educație al Organizații pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, de la Paris.

„De asemenea, am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaţionale pe teme de interes comun, precum utilizarea inteligenței artificiale în educație sau educația pentru dezvoltare durabilă”, a mai spus demnitarul român, care a precizat că a avut o discuție bilaterală și cu secretariatul OCDE.

Într-un răspuns la o întrebare primită pe pagina sa, ministrul Ligia Deca spune că va exista acces la bune-practici în domeniul inteligenței artificiale. „Da, imediat ce vom organiza acest schimb la nivel tehnic. A fost prima întâlnire de exprimare a intenției de colaborare. Revenim cu detalii”.

Deca anunță astfel că România are cel puțin trei „proiecte comune” cu OCDE, pe care le-a discutat la Paris: reforma guvernanței educaționale, creșterea echității şi reducerea segregării şcolare.

„Întâlnirea bilaterală cu secretariatul OCDE a fost extrem de aplicată, detaliind proiectele comune care vizează reforma guvernanței educaționale, creșterea echității şi reducerea segregării şcolare”, scrie Deca pe Facebook.

România este în plin proces de aderare la OCDE.

Tot la OCDE, eveniment care a durat două zile, Ligia Deca a mai precizat că a subliniat „nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții.

Miercuri, Deca a catalogat drept „acoperitor” bugetul de 2,1% din PIB alocat pentru Ministerul Educației în 2023 – cel mai mic procent din istoria recentă. Într-un comunicat publicat de Ministerul Educației este detaliată alocarea pentru toate capitolele bugetare din domeniul „învățământ” sau care au legătură cu învățământul – iar finanțarea acestora, atât cheltuiala guvernamentală cât și fondurile europene sau cele proprii obținute de instituții care au și această componentă de finanțare, ajung la 3,2% din PIB.

Exit mobile version