Nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, „subliniată” de Ligia Deca la o întâlnire OCDE, în aceeași zi în care a declarat „acoperitor” bugetul de 2,1% din PIB alocat pentru Ministerul Educației în 2023 – cel mai mic procent din istoria recentă

386 de vizualizări
Foto: gov.ro
Am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, scrie într-o relatare de la Paris Ministrul Educației, Ligia Deca, pe contul său de Facebook. Aceasta anunță că ieri „a fost o zi plină” și că a participat la Forumul ministerial privind politicile educaționale, organizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Ministrul nu face nicio referire la bugetul alocat Educației din România, despre care a spus miercuri că este „acoperitor, pentru funcționarea normală a sistemului de învățământ în anul următor, pe actuala lege”.

„În intervenția mea, am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, având în vedere randamentul economic și social al fiecărei sume investite în educație, de la cele mai fragede vârste. De asemenea, am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaționale pe teme de interes comun, precum utilizarea inteligenței artificiale în educație sau educația pentru dezvoltare durabilă”, a scris Deca pe Facebook.

Ministrul Educației din România a mai scris că „discuțiile ministeriale au fost deschise de keynote speech-ul lui Thomas Friedman (n. red. autor și editorialist New York Times, deținătorul a trei premii Pulitzer), care a vorbit despre nevoia formării coaliţiilor complexe adaptive ca o condiție sine qua non pentru a putea asigura sprijinul cetățenilor pentru reforme și investiții în educație”.

Deca a mai precizat că „am primit felicitări pentru modul în care România s-a mobilizat în procesul de aderare la OCDE, în general, şi în domeniul educației, în mod particular”.

Relatarea ministrului Educației, de la Paris:

„Ieri a fost o zi plină la Forumul ministerial privind politicile educaţionale, găzduit la sediul OCDE. Subiectele abordate de miniștrii educaţiei din statele membre sau cu statut de candidat la OCDE pot fi încadrate în două sfere tematice esențiale pentru viitorul unei societăți: consolidarea societăților democratice prin educație și investiția în educație, ca investiție în viitor.

Discuțiile ministeriale au fost deschise de keynote speech-ul lui Thomas Friedman, care a vorbit despre nevoia formării coaliţiilor complexe adaptive ca o condiție sine qua non pentru a putea asigura sprijinul cetățenilor pentru reforme și investiții în educație.

În intervenția mea, am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, având în vedere randamentul economic și social al fiecărei sume investite în educație, de la cele mai fragede vârste. De asemenea, am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaţionale pe teme de interes comun, precum utilizarea inteligenței artificiale în educație sau educația pentru dezvoltare durabilă.

Întâlnirea bilaterală cu secretariatul OCDE a fost extrem de aplicată, detaliind proiectele comune care vizează reforma guvernanței educaționale, creșterea echității şi reducerea segregării şcolare.

De asemenea, am primit felicitări pentru modul în care România s-a mobilizat în procesul de aderare la OCDE, în general, şi în domeniul educației, în mod particular”.


1 comment
  1. Asta in loc sa nu doarma noaptea de grija bugetului si a proiectului Romania Educata pleaca la Paris sa bea un suc si sa manance un croissant cu Thomas Friedman, mare vizionar in educatie ce sa zic …

    Este de o indolenta incredibila. Il depaseste pe Campeanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

244 de elevi și 329 de angajați ai unităților de învățământ, confirmați Covid-19 de la începutul școlii. Ministerul Educației: Incidența cumulată e mult mai redusă decât în rândul populației generale

244 de elevi și 329 de angajați ai unităților de învățământ au fost confirmați cu noul coronavirus în primele 4 zile de la redeschiderea școlilor, arată Ministerul Educației într-un comunicat…
Vezi articolul

Universitatea condusă de Tudorel Toader își acuză studenții că “proiectează o imagine falsă asupra activității” instituției. În replică, LS Iași acuză “presiuni și amenințări asupra studenților care îi cer demisia”

Conducerea Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași acuză Liga studenților din Iași că proiectează o imagine falsă asupra activității instituției de învățământ superior. Acuzația vine după ce studenți din LS…
Vezi articolul

Proiectul Danubius-RI a intrat, cu o aplicație de finanțare, în fazele preliminare pentru construcția componentelor românești – hubul de cercetare de la Murighiol și Supersite-ul Delta Dunării

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Științe Biologice (INCDSB) anunță că, alături de partenerii săi, a depus aplicația pentru finanțarea următoarei etape a proiectului internațional Danubius-RI, etapă ce presupune echiparea componentelor…
Vezi articolul

Un student din Braşov a creat „profesorul online”, care folosește inteligența artificială: Memorează cărțile din programă, selectează subiectele pentru examen, susține testul și trimite mail cu rezolvările, după examen

Creat de un student din Braşov: „Profesorul online” este un soft care îți selectează subiectele pentru examen și nu te lasă să trişezi, anunță Bună Ziua Brașov. Fabian Pavel Velicea este…
Vezi articolul