Utilizarea inteligenței artificiale în educația din România, discutată de Ligia Deca cu reprezentanții Coreei de Sud și ai Braziliei, pentru viitoare acorduri internaționale / Ministrul anunță și trei proiecte comune cu OCDE

573 de vizualizări
Foto: Ligia Deca / Facebook.com
Utilizarea inteligenței artificiale în educație este una dintre temele pe care ministrul Ligia Deca le-a discutat cu reprezentanții Braziliei și Coreei de Sud, scrie oficialul într-un mesaj pe Facebook. „Am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaţionale pe teme de interes comun”, spune Deca după Forumul ministerial pe educație al Organizații pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, de la Paris.

„De asemenea, am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaţionale pe teme de interes comun, precum utilizarea inteligenței artificiale în educație sau educația pentru dezvoltare durabilă”, a mai spus demnitarul român, care a precizat că a avut o discuție bilaterală și cu secretariatul OCDE.

Într-un răspuns la o întrebare primită pe pagina sa, ministrul Ligia Deca spune că va exista acces la bune-practici în domeniul inteligenței artificiale. „Da, imediat ce vom organiza acest schimb la nivel tehnic. A fost prima întâlnire de exprimare a intenției de colaborare. Revenim cu detalii”.

Deca anunță astfel că România are cel puțin trei „proiecte comune” cu OCDE, pe care le-a discutat la Paris: reforma guvernanței educaționale, creșterea echității şi reducerea segregării şcolare.

„Întâlnirea bilaterală cu secretariatul OCDE a fost extrem de aplicată, detaliind proiectele comune care vizează reforma guvernanței educaționale, creșterea echității şi reducerea segregării şcolare”, scrie Deca pe Facebook.

România este în plin proces de aderare la OCDE.

Tot la OCDE, eveniment care a durat două zile, Ligia Deca a mai precizat că a subliniat „nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții.

Miercuri, Deca a catalogat drept „acoperitor” bugetul de 2,1% din PIB alocat pentru Ministerul Educației în 2023 – cel mai mic procent din istoria recentă. Într-un comunicat publicat de Ministerul Educației este detaliată alocarea pentru toate capitolele bugetare din domeniul „învățământ” sau care au legătură cu învățământul – iar finanțarea acestora, atât cheltuiala guvernamentală cât și fondurile europene sau cele proprii obținute de instituții care au și această componentă de finanțare, ajung la 3,2% din PIB.


1 comment
  1. >> întâlnire de exprimare a intenției de colaborare
    Mare realizare a doamnei doctor. Merita o deplasare la Paris. Platesc fraierii deplasarile astea.

    Unde si-a facut doamna doctor cumparaturile de Craciun? Haussmann, Champs-Elysées, St.-Germain? Sau s-a dus la magazine second hand?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Performanță la sat. Elevii de la școli din mediul rural cu media 10 la Evaluarea Națională 2023. Cele trei medii de 10 din Ialomița sunt ale elevilor din mediul rural, tot trei sunt și în Ilfov. Câte doi sunt și în județele Neamț și Maramureș

12 elevi de la școli din mediul rural, care au susținut Evaluarea Națională 2023, au luat nota 10 atât la Limba română, cât și la Matematică, potrivit rezultatelor consultate de…
Vezi articolul

Ligia Deca: M-am angajat să lupt pentru o finanțare corespunzătoare. La rectificarea bugetară vom cere toate fondurile necesare pentru creșterea salariilor și toate sumele ce decurg din măsurile din legile educației care vor intra în aplicare din luna septembrie / Naveta profesorilor trece de la primării, la minister

Ministrul Educației Ligia Deca a declarat luni, de la sediul PNL, că va lupta atât pentru „o finanțare corespunzătoare”, „cât și pentru salarii decente și motivante pentru cadrele didactice”, în…
Vezi articolul

Liderul studenților din România îi răspunde Marei Mareș, consilier în cancelaria lui Cîțu: „E cineva din Guvernul României care crede că învățământul superior românesc nu trebuie îmbunătățit pentru a încuraja tinerii să rămână la studii în România?”

„Nimeni nu a insinuat că învățământul trebuie îmbunătățit cu scopul de a împiedica tinerii să plece la studii afară. Învățământul superior românesc trebuie îmbunătățit cu scopul de a încuraja tinerii…
Vezi articolul