Vicepremierul Kelemen Hunor: În privința infrastructurii școlare, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cadru mai restrâns / Nu putem rezolva nici în cinci ani, trebuie o perspectivă mai lungă

984 de vizualizări
Kelemen Hunor / Sursă foto: gov.ro
“Așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns”, a spus joi vicepremierul Kelemen Hunor, referindu-se la infrastructura din sistemul de educație. La prima întâlnire a Comitetului pentru monitorizarea implementării Proiectului România Educată, el a afirmat că situația infrastructurii e atât de gravă încât „nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să vedem o perspectivă mai lungă”.

“Ar trebui să începem să acționăm”, a spus ministrul la ședința menționată, în care a insistat pe nevoia de investiții în infrastructură. Vicepremierul a arătat că investițiile vor fi etapizate, iar pentru “școlile sigure” și cele “sănătoase” va fi nevoie de o armonizare a măsurilor, pentru că se încadrează “în România Educată, în această viziune mare, și nu se poate o abordare diferențiată”.

Kelemen Hunor, despre “situația dezastruoasă” a infrastructurii școlare:

„(…) Dacă noi vom face o evaluare corectă și o propunere corectă, atunci eu cred că în câțiva ani putem rezolva o grămadă de chestiuni care sunt legate de infrastructura școlară și vom putea asigura condiții mai bune pentru copiii. Deci, din acest punct de vedere, urmează încă o armonizare, fiindcă și școlile sigure și sănătoase trebuie încadrate în România Educată în această viziune mare, nu se poate o abordare diferențiată.

Și putem etapiza aceste investiții în așa fel încât nu spun la sfârșitul mandatului actualului guvern, dar pe termen un pic mai lung să avem rezultate. Pentru că, așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns, e o situație dezastruoasă, nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să avem o perspectivă mai lungă. Ar trebui să începem să acționăm.”

Declarațiile – de la minutul 30 în înregistrarea discuțiilor:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aș sta 8 ore în școală dacă îmi puneți la dispoziție birou, pauză de masă și dacă la finalul celor 8 ore nu mai bâzâie cele peste 20 de grupuri profesionale de whatsapp pentru chestiuni legate de serviciu. Sunt simultan profesor, secretară, jurist, paznic, bonă, psiholog, consilier parental, mediator – mesajul profesoarei de informatică Iuliana Șerban pentru ministrul Educației, Daniel David

Profesoara de informatică Iuliana Șerban îi răspunde ministrului Educației pe tema normei didactice: „Aș sta 8 ore în școală dacă îmi puneți la dispoziție birou, pauză de masă și dacă…
Vezi articolul

Întrebarea suplimentară a PSD în referendumul de la București a fost votată de Consiliul General al Capitalei. Oamenii vor fi întrebați dacă sunt de acord ca Primaria să finanțeze și deruleze un program de educație pentru sănătate și combaterea drogurilor în școli

Bucureștenii vor decide pe 24 noiembrie dacă vor un program care să se ocupe de combaterea drogurilor în toate școlile din Capitală, după ce întrebarea propusă de consilierii PSD va…
Vezi articolul

OFICIAL Sumele alocate pe județe pentru Programul lapte și fructe în școli pentru 2025-2026 / Produsele neconsumate vor fi împărțite elevilor din aceeași clasă, nu vor mai fi plătite de școli

Hotărârea privind Programul pentru școli al României pentru anul 2025-2026, care reglementează distribuirea de fructe, legume, lapte și produse de panificație în școli și grădinițe a fost publicată în Monitorul…
Vezi articolul