Vicepremierul Kelemen Hunor: În privința infrastructurii școlare, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cadru mai restrâns / Nu putem rezolva nici în cinci ani, trebuie o perspectivă mai lungă

979 de vizualizări
Kelemen Hunor / Sursă foto: gov.ro
“Așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns”, a spus joi vicepremierul Kelemen Hunor, referindu-se la infrastructura din sistemul de educație. La prima întâlnire a Comitetului pentru monitorizarea implementării Proiectului România Educată, el a afirmat că situația infrastructurii e atât de gravă încât “nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să vedem o perspectivă mai lungă”.

“Ar trebui să începem să acționăm”, a spus ministrul la ședința menționată, în care a insistat pe nevoia de investiții în infrastructură. Vicepremierul a arătat că investițiile vor fi etapizate, iar pentru “școlile sigure” și cele “sănătoase” va fi nevoie de o armonizare a măsurilor, pentru că se încadrează “în România Educată, în această viziune mare, și nu se poate o abordare diferențiată”.

Kelemen Hunor, despre “situația dezastruoasă” a infrastructurii școlare:

“(…) Dacă noi vom face o evaluare corectă și o propunere corectă, atunci eu cred că în câțiva ani putem rezolva o grămadă de chestiuni care sunt legate de infrastructura școlară și vom putea asigura condiții mai bune pentru copiii. Deci, din acest punct de vedere, urmează încă o armonizare, fiindcă și școlile sigure și sănătoase trebuie încadrate în România Educată în această viziune mare, nu se poate o abordare diferențiată.

Și putem etapiza aceste investiții în așa fel încât nu spun la sfârșitul mandatului actualului guvern, dar pe termen un pic mai lung să avem rezultate. Pentru că, așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns, e o situație dezastruoasă, nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să avem o perspectivă mai lungă. Ar trebui să începem să acționăm.”

Declarațiile – de la minutul 30 în înregistrarea discuțiilor:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Propunerea Primăriei Sectorului 1 privind bursele “sfidează adevăratele nevoi ale elevilor” / Primăriile Sectoarelor 3 și 5 oferă aceeași sumă infimă – Consiliul Municipal al Elevilor București

Propunerea Primăriei Sectorului 1 cu privire la regulile de acordare a burselor sociale și de merit este respinsă de Consiliul Municipal al Elevilor București. Într-un comunicat transmis luni, organizația atrage…
Vezi articolul

Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic…
Vezi articolul

Geografia să fie inclusă în aria „Științe“, la Bacalaureat, lângă Matematică, Chimie, Fizică și Biologie, în proiectul legii educației – solicitare depusă la Guvern de Societatea de Geografie din România și Comitetul Național de Geografie al Academiei Române – document

Reprezentanții Societății de Geografie din România și Comitetului Național de Geografie al Academiei Române solicită premierului Nicolae Ciucă includerea disciplinei Geografie în examenul de Bacalaureat prevăzut de proiectul legii educației,…
Vezi articolul