Vicepremierul Kelemen Hunor: În privința infrastructurii școlare, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cadru mai restrâns / Nu putem rezolva nici în cinci ani, trebuie o perspectivă mai lungă

979 de vizualizări
Kelemen Hunor / Sursă foto: gov.ro
“Așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns”, a spus joi vicepremierul Kelemen Hunor, referindu-se la infrastructura din sistemul de educație. La prima întâlnire a Comitetului pentru monitorizarea implementării Proiectului România Educată, el a afirmat că situația infrastructurii e atât de gravă încât “nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să vedem o perspectivă mai lungă”.

“Ar trebui să începem să acționăm”, a spus ministrul la ședința menționată, în care a insistat pe nevoia de investiții în infrastructură. Vicepremierul a arătat că investițiile vor fi etapizate, iar pentru “școlile sigure” și cele “sănătoase” va fi nevoie de o armonizare a măsurilor, pentru că se încadrează “în România Educată, în această viziune mare, și nu se poate o abordare diferențiată”.

Kelemen Hunor, despre “situația dezastruoasă” a infrastructurii școlare:

“(…) Dacă noi vom face o evaluare corectă și o propunere corectă, atunci eu cred că în câțiva ani putem rezolva o grămadă de chestiuni care sunt legate de infrastructura școlară și vom putea asigura condiții mai bune pentru copiii. Deci, din acest punct de vedere, urmează încă o armonizare, fiindcă și școlile sigure și sănătoase trebuie încadrate în România Educată în această viziune mare, nu se poate o abordare diferențiată.

Și putem etapiza aceste investiții în așa fel încât nu spun la sfârșitul mandatului actualului guvern, dar pe termen un pic mai lung să avem rezultate. Pentru că, așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns, e o situație dezastruoasă, nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să avem o perspectivă mai lungă. Ar trebui să începem să acționăm.”

Declarațiile – de la minutul 30 în înregistrarea discuțiilor:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Apel pentru adoptarea legii privind protecţia cadrului didactic, făcut public de FSLI, după cazurile recente de violențe ale elevilor: Este alarmant cum spaţiul şcolii devine atât de uşor un spaţiu al fricii / Lipseşte coerenţa unei strategii clare de intervenţie / Dacă vom submina tot timpul autoritatea cadrului didactic, școala nu va mai fi un spațiu al respectului reciproc

Sistemul de educaţie din România îşi arată din nou vulnerabilitatea în faţa cazurilor de violenţă şi abuz, scrie Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ într-un comunicat de presă. Organizația sindicală atrage…
Vezi articolul

Autorul unei teze de doctorat pentru care a fost constatat plagiatul și cel care dorește să renunțe unilateral la titlul de doctor trebuie să restituie banii de școlarizare – propuneri PNL “agreate” pentru modificarea proiectelor de legi ale educației, anunță Sorin Cîmpeanu

“A fost agreată propunerea Partidului Național Liberal cu privire la îmbunătățirea proiectului Legii învățământului superior prin reglementarea obligației de restituire a sumelor de bani de către autorul tezei de doctorat,…
Vezi articolul