Geografia să fie inclusă în aria „Științe“, la Bacalaureat, lângă Matematică, Chimie, Fizică și Biologie, în proiectul legii educației – solicitare depusă la Guvern de Societatea de Geografie din România și Comitetul Național de Geografie al Academiei Române – document

5.222 de vizualizări
Foto: © Chormail | Dreamstime.com
Reprezentanții Societății de Geografie din România și Comitetului Național de Geografie al Academiei Române solicită premierului Nicolae Ciucă includerea disciplinei Geografie în examenul de Bacalaureat prevăzut de proiectul legii educației, la aria „Științe“, acum aceasta fiind enumerată doar ca disciplină opțională la profilul umanist, proba complementară (E, c) și d)). Conform documentelor depuse la Guvern, consultate de Edupedu.ro, reprezentanții organismelor de profil vor includerea Geografiei alături de Matematică, Fizică, Chimie, biologie, în proba E b), e) și f) și în proba F b) și c).

„Poziționarea corectă a Geografiei, ca știință, în cadrul Examenului național de Bacalaureat: Precizăm că disciplina Geografie apare în actualul proiect de lege numai la proba „E” – filiera teoretică – categoriile c și d, ca disciplină la alegere“, scriu semnatarii documentului. Este vorba despre președintele Comitetului Național de Geografie academicianul Dan Bălteanu și președintele Societății de Geografie din România, Corneliu Iațu.

„Apreciem că Geografia trebuie să-şi găsească un loc consolidat în cadrul Examenului Național de Bacalaureat, graţie rolului acestei discipline în formarea de competenţe generale şi specifice cu aplicabilitate interdisciplinară şi transdisciplinară. Din păcate, în structura sistemică actuală a ştiinţelor şi a disciplinelor educaţionale, geografia este percepută fie în mod predominant o ştiinţă a naturii, fie predominant o ştiinţă socială, dar foarte rar ca o ştiinţă integrată, atât a naturii, cât şi a societăţii“, scriu cei doi președinți ai organizațiilor menționate în scrisoarea adresată premierului.

Propunerea este următoarea:

Articol 99:

  1. Completări propuse pentru Proba „E”: Vă rugăm să introduceti în Lege disciplina Geografie ca probă de bacalaureat și la categoriile „b” și „e”, probe scrise, facultative, specifice profilului sau specializării, la:
    b) profilul real, specializarea științele-naturii, din filiera teoretică, „două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la Fizică/Chimie/Biologie/Geografie și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul real la alegere între: Fizică, Chimie, Biologie, Geografie, Matematică sau Informatică, alta decât cea la care a susținut proba obligatorie”;
    e) filiera tehnologică,” o probă scrisă specifică domeniului de pregătire și o probă, la alegere, dintre disciplinele relevante pentru profilul real (Fizică/Chimie/Biologie/Geografie”);
    f) filiera vocațională. Se vor specifica în lege disciplinele „predominante”, adică:
    Psihologie, Logică și Argumentare, Geografie și Economie.
  2. Completări propuse pentru Proba „F” :
    Vă rugăm să introduceți Geografia ca probă de Bacalaureat la:
    b) profilul real, filiera teoretică, „probă scrisă pentru evaluarea competențelor de bază, la alegere, la una dintre disciplinele socio-umane: Geografie, Logică, Psihologie, Sociologie, Economie, Filosofie”.
    c) filierele tehnologică și vocațională, „proba scrisă pentru evaluarea competențelor disciplinelor alese la Proba E”. Se vor preciza prin Lege disciplinele „ complementare”, printre care și Geografia.

Reprezentanții celor două instituții atașează și un set de argumente pentru solicitarea lor:

Foto: © Chormail | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


62 comments
  1. Geografia este, fără dar și poate, una dintre cele mai importante materii. Aceasta este știința prin care ne cunoaștem pe noi înșine privind în jurul nostru și spre ceilalți. Nu este o materie grea, abstractă, ci una ușoară și care ne ajută să cunoaștem, mai simplu decât la orice altă materie, dar și mai detaliat, lumea în care trăim.
    Competentele dobandite în urma orelor de geografie sunt nenumărate, elevii putând aplica ceea ce învață imediat după ce ies din școală, dar și în excursii și în întreaga lume în schimbare. Cu siguranță, introducând geografia ca materie pentru Bacalaureat și la Profilul Real, elevii vor fi mult mai stimulați să învețe la această materie și vor putea să se axeze pe pasiunea lor, foarte mulți elevi gustând din ,,roadele” geografiei și fiind pasionați de acest obiect, participând la Olimpiade și concursuri școlare. Poate că așa, vor urma în viitor calea geografiei, spre Facultatea de Geografie sau de Geologie.
    În concluzie, susțin ferm introducerea acestei materii la Bacalaureat la profilul real, căci este obiectul ce ne ajută să înțelegem trecutul, prezentul și viitorul nostru, combinând noțiuni nu doar din ramurile geografiei, ci și din Fizică, Biologie și Chimie, aceasta fiind nu doar o știință socială, ci și una a naturii!

  2. Geografia este o disciplina indragita de elevi. Cei de la profilul real merg la concursuri si olimpiada de geografie si iau premii importante. Prin introducerea ei alaturi de celelalte disciplinele din aria stiinte, elevii sunt in avantaj, apare inca o optiune pentru ei.

  3. Este singurul lucru bun ,pe care ar putea sa l facă cei care diriguiesc, astăzi, învățământul.
    Am susținut acest lucru în toate activitățile pe care le am făcut,de a lungul timpului,pe tărâmul Geografiei.

  4. Geografia este disciplina care ne arată cel mai bine complexitatea lumii în care trăim, având cele mai multe relații interdisciplinare. Într-o lume atât de mobilă, în care tinerii călătoresc, studiază, muncesc în țară și în străinătate, intrând în contact cu oameni din culturi diferite, geografia este o modalitate de a înțelege mai bine toate diferențele și asemănările pe care le avem, ca oameni. Acestea ar fi doar două dintre argumentele pentru care geografie trebuie studiată la orice profil, specializare și în orice an de studiu.
    Referitor la Examenul Național de Bacalaureat, n-am înțeles nici acum, după cel puțin un deceniu de când există această aberație, de ce elevii de la profilul tehnic pot alege o disciplină pe care n-o studiază în ultimii doi ani de liceu, biologia, dar nu pot alege geografia, pe care o studiază timp de opt ani, în gimnaziu și liceu! Toate disciplinele sunt importante, tinerii sunt diferiți, deci să-i lăsăm să aleagă dintre mai multe discipline, inclusiv geografia, indiferent de filieră, profil și specializare.

  5. Geografia este o disciplină frumoasă, o știință a spațiului.
    “ Este în favoarea elevilor, în formarea competențelor europene, înțelegerea spațiului în care trăim, ne desfășrăm activitatea.
    Sunt mulți elevi ce nu înțeleg de ce nu pot opta la examenul de bacalaureat si pentru geografie.
    Existența unei olimpiade internaționale- Științele Pământului, poziționează geografia la științe, cu atât mai mult să fie alături de disciplinele fizică, chimie, biologie la examenul de bacalaureat.”

  6. Corect! Geografia, o știință cu obiect de studiu bine precizat, o știință bazată pe principii și metode proprii de cercetare își are locul in aria curriculară matematică și științe ale naturii.

  7. De ce susțin geografia pentru a intra in categoria Științe la examenul de BAC?
    Geografia este un domeniu interdisciplinar, care necesită atenție în ultima vreme deoarece situația actuală a planetei noastre o cere. Am ajuns astăzi aici și datorită ignoranței cu care ne-am tratat planeta. Avem nevoie de generații care să vadă lucrurile holistic, la 360 grade iar geografie ne ajută în acest scop. Geografia înseamnă matematică, fizică, chimie, cultură generală, orientare în spațiu și timp, înseamnă literatură, lingvistică, estetică, biologie, toate aplicate în spațiul din jurul tău. Viața este stearpă fără geografie. Vrem o generație care să fie creativă precum natura, care să știe să se adapteze la schimbare, să caute și să găsească soluții la problemele lumii sau doar forță de muncă obtuză și masă de manevre politice? Să nu uităm că această masă poate să fie și foarte violentă!!!
    Mulțumim de fiecare dată când se iau măsuri cu sufletul și cu mintea la viitor!

  8. Geografia este una dintre materiile utile tuturor elevilor, indiferent de profil. Aceasta disciplina ii ajuta sa înțeleagă cu adevărat, in minunata ei complexitate, lumea în care traiesc.
    Ar fi minunat ca TOȚI elevii sa poată opta pentru geografie la examenul de Bacalaureat!

  9. Științele Pământului – Geografia, Chimia, Fizica, Biologia sunt cele care contribuie, complementar și esențial, la formarea abilităților de gestionare a relațiilor dintre om și mediul său de viață, oferind fundamentul cunoașterii și înțelegerii mecanismelor de funcționare a componentelor sistemului planetar, precum și soluții practice în situații de risc, din nefericire tot mai numeroase și mai profunde. Ciuntirea acestui întreg, eliminarea uneia sau alteia dintre științele Pământului ne poate aduce, pe termen lung, consecințe dificil de gestionat și îndreptat. Cine își asumă acest lucru? Și care ar fi motivele?
    De asemenea, ofertarea unei palete variate de discipline ce pot fi ALESE de candidații la Bacalaureat conduce, fără îndoială, la existența unor generații de tineri pregătiți în tot mai multe și diverse domenii de activitate, ce se pot insera mult mai facil în câmpul muncii. Limitarea acestora are, evident, efectul contrar.
    Succes și inspirație decidenților!

  10. Geografia este o disciplină frumoasă și plăcută de elevi. Susțin acest demers în numele elevilor mei de la profilul real și tehnic care în fiecare an, când ajung în clasa a XII-a, întreabă: Noi de ce nu putem susține bacalaureatul la geografie?

  11. Intr-o perioadă a globalizării, cunoașterea Geografiei României, prin atribuirea rolului pe care îl merită în cadrul acestor științe ale pământului, este ceva ce ține de cunoașterea și păstrarea identității naționale… fără să mai amintim faptul că este o disciplină foarte apreciată de către elevi (în cazul meu 100% optează pentru geografie la clasele ce au opțiunea geografie la examenul de bacalaureat)

  12. Geografie este una dintre disciplinele cu o puternică ancorare în realitate răspunzând multor întrebări de genul “La ce îmi trebuie să știu despre…?” . Această disciplină are un impact pozitiv asupra cunoașterii elevilor ajutându-i să facă față și unor evaluări naționale. Conținuturile geografiei deși ar părea mai dificil de asimilat inițial, cu un pic de exercițiu practic (Geografie este și o știință cu multe elemente practice – reprezentări, întrebări probleme concrete, cauzalitate directă și observabilă) duc la obținerea unui punctaj cat mai bun în cazul unor evaluări, sprijinind astfel obținerea unei note finale cât mai mari. Geografie trebuie inclusă în evaluările naționale! Prin aceasta disciplina se pot evalua multe competențele necesare profilului elevului absolvent de un anumit nivel de învățare căci are o arie de aplicabilitate foarte mare.

  13. În sfârșit cineva spune răspicat că Geografia, ca disciplină de studiu în liceu, este nevalorizată suficient. Știm cu toții că, în calitate de Știință a Pământului, locul ei este alaturi de fizică și chimie. Daca examenul de Bacalaureat ar da elevilor posibilitatea de a-și testa cunoștințele de Geografie, ar fi un câștig pentru calitatea absolvenților! Susțin cu toată puterea acest demers istoric!

  14. Geografia este o materie care nu trebuie sa lipseasca din nici un an de studiu si ar trrebui sa fie inclusa in lista disciplinelor de bacalaureat atat la liceele tehnologice cat si la cele tehnice. Din pacate, mai marii nostri conducatori au interese ascunse si mereu au reusit sa puna geografia pe ultimul loc. Au fost in stare sa introduca istoria evreilor ca disciplina dar nu sunt in stare sa promoveze Geografia Romaniei. Profilul economic are 3 ore de istorie la clasa a 11 a dar da bacul la geografie. O mare aberatie a sistemului de invatamant. Rusine sa le fie!!!! Se pare ca nu vor sa ridice generatii cu o cultura generala bogata ci doar niste roboti care stau cu nasurile in telefon.

  15. Un demers necesar ! Susțin acest demers cu toată convingerea.
    Geografia este o știință complexă a naturii, alături de fizică, chimie, biologie. Este o știință ăprin excelență holistă.
    De ce este importantă studierea geografiei?
    În primul rând, Geografia ca disciplină de studiu contribuie în mod direct la formarea și dezvoltarea aptitudinilor și competențelor teoretice și practice. Dezvoltă gândirea logică și strategică, prin observarea și interpretarea realităților spațiale din jur. Oferă soluții la unele situații-problemă, de la studiul, orientarea și descoperirea pe hartă, până la explicarea fenomenelor din jur.
    În al doilea rând, Geografia, în cadrul activităților școlare îl responsabilizează pe elev în fața problemelor actuale de mediu (schimbări climatice, poluare, defrișări, hazarde naturale); îi cultivă respectul pentru natură (colectarea selectivă a deșeurilor, reciclare, campanii de igienizare sau plantare, drumeții în natură). Și în același timp, îl pregătește în fața unor situații de risc (cutremure, ger, inundații, caniculă), explicându-i măsurile de prevenție.
    În al treilea rând, Geografia deschide și lărgește orizontul spre înțelegerea problemelor geopolitice actuale extrem de importante: state independente, mișcări separatiste, conflicte armate, tensiuni între puterile lumii, rolul unor țări pe șcena mondială, migrațiile contemporane etc.
    În același timp, Geografia contribuie alături de alte discipline (limba maternă, istoria, religia) la formarea identității spirituale, culturale și naționale.
    În concluzie ,consider firesc și necesar ca GEOGRAFIA să se regăsească ca opțiune la examenul de Bacalaureat, indiferent de profil.

  16. Ce este GEOGRAFIA?
    🇷🇴 Geografia este dragostea de țară și satul natal.
    🇷🇴 Este vatra unde s-a plamadit si păstrat, conștiința națională românească.
    Această disciplină sublimă descrie în Cer imaginea Pământului.
    Dacă un Popor nu are tineri entuziaști, culți, cu dor de țară, poate fi distrus din temelii.
    🇷🇴Mențin ideea că SCOPUL predării geografiei în școală este de a-i înarma pe elevi cu un sistem de cunoștințe despre dinamica înfățișării reliefului Patriei, de a le forma pricepeți și deprinderi practice privind aprecierea fenomenelor meteoroligice, hidrologice, sau de protejare și ameliorate a mediului geografic in care traiesc.
    🇷🇴Științele geografice încep din ciclul primar și se continuă până la terminarea liceului când elevii au suficiente competențe in acest domeniu și evident susțin ca probă la bacalaureat, in unanimitate Geografia.
    🇷🇴
    Prin stilul propriu al fiecărui cadru didactic, se pot forma generatii de tineri care sa fie înarmați cu acele capacități si competente care să le permită să facă față, să se descurce in orice loc de pe Pământ.
    Geografia este izvor nesecat de cultură.,iar proiectele ce se derulează azi, au pornit fie de la Cercurile de Geografie, fie din percepție și conștientizare pentru acest domeniu.
    Geografia e România 🇷🇴Romania e Geografie🇷🇴
    🌎

    Geografia este măsura educativă care alături de gramatica limbii române și istorie, generează fiii acestui popor.
    🇷🇴Nu uitați ca tineriii de AZI formează ROMÂNIA de MÂINE.
    Geografia este in NOI! 🇷🇴

  17. În calitate de elev care a studiat geografia în timpul liceului, sunt de părere că această disciplină ar trebui să fie parte a examenului de bacalaureat. Există mai multe motive pentru care cred acest lucru.

    În primul rând, geografia oferă o perspectivă unică asupra lumii înconjurătoare. În timp ce alte discipline se concentrează pe evenimente istorice sau literatură, geografia se concentrează pe modul în care diferite regiuni ale lumii interacționează și sunt afectate de factori precum clima, relieful și resursele naturale. Studiul geografiei poate oferi elevilor o mai bună înțelegere a lumii și poate ajuta la dezvoltarea unor abilități de gândire critică și analitică.

    În al doilea rând, geografia poate fi benefică pentru cariera viitoare a unui elev. Pentru un student care intenționează să urmeze o carieră în domeniul afacerilor cred despre cunoștințele de geografie că vor fi importante în înțelegerea piețelor globale și a modului în care diferite culturi interacționează. Mai mult, înțelegerea distribuției resurselor și a factorilor de mediu poate fi importantă în dezvoltarea unor strategii durabile și în luarea unor decizii informate în ceea ce privește afacerile.

    În final, cred că geografia poate fi benefică și pentru societate în ansamblu. Cunoștințele de geografie pot fi importante în gestionarea dezastrelor naturale și în dezvoltarea unor politici publice mai eficiente. Prin urmare, prin includerea geografiei în examenul de bacalaureat, elevii vor putea să contribuie la dezvoltarea unui viitor mai bun pentru toți.

    În concluzie, sunt ferm convins că geografia ar trebui să fie parte a examenului de bacalaureat. Această disciplină poate oferi o mai bună înțelegere a lumii, poate fi benefică pentru cariera mea și poate contribui la dezvoltarea unei societăți mai informate și mai responsabile. Așadar, sper ca această opțiune să fie disponibilă pentru toți elevii care doresc să-și dezvolte cunoștințele și abilitățile în această disciplină importantă.

  18. Geografia trebuie sa rămână acolo unde a fost in toți acești ani. Este vie . Este o știință a naturii ! Nu o faceti sa sufere! Este Învățată cu ușurintă de elevi, este acolo unde trebuie sa fie!
    Susțin demersul !

  19. Geografia este o Știință a Pământului o disciplina integata cu cunostiinte din biologie,istorie dar și matematica,fizica si chîmie

  20. Am trei copii care învață cu mare plăcere la geografie . Mi- aș dori să își poată alege geografia ca probă la bacalaureat, indiferent de profilul pe care îl vor alege pentru liceu. Ceea ce învață la geografie mi se pare foarte important pentru formarea lor ca oameni. Da, ca părinte,îmi doresc ca copiii mei să poată alege o materie la care învață cu plăcere și care are o relevanță foarte mare pentru viața de zi cu zi, indiferent de profil.

  21. Ce ar putea fi mai evident pentru un astfel de examen decât a integra o disciplină care încurajează gândirea critică, creativitatea, rezolvarea de probleme, colaborarea, o disciplină cu multă aplicabilitate în realitate?
    Se vorbește la nivel înalt de ”educație pentru mediu”, de ”educație pentru schimbările climatice”, de ”STEM”/ ”STEAM”, de ”Săptămâna Verde”- și totuși drumul se întrerupe atunci când este vorba de o finalitate a unui astfel de demers, o evaluare clară a unor competențe mult dorite pentru a fi formate în rândul elevilor.

  22. Solicitare de bun simt! Susțin acest demers cu toată convingerea! Geografia este o ȘTIINȚĂ prin excelență, holistică! Nu poți înțelege nici mediul nici societatea daca nu ai perspectiva spațiului, cu toate elementele și relațiile care îl compun!

  23. Geografia este o știință a Pământului, de aceea, locul ei este între Științe la Examenul de Bacalaureat, atât la profilul real cât și la cel tehnic.

  24. Geografie trebuie sa primeasca un loc printre materiile de baza. Degeaba stim sa adunam sau sa citim daca nu stim sa ne orientam, nu ne cunoastem propria ,, casă,,.
    Este o materie indragita de elevi, care de cele mai multe ori invata cu drag la aceasta disciplina.

  25. Câtă ipocrizie din partea SGR si a CNG! Acești maaari geografi știu că sunt cazuri în care GEOGRAFIA nu se mai predă la toți elevii de clasa a XII-a, încă din Modulul III?

  26. Toți elevii ar trebui să aibă acces la o probă de bacalaureat care are un pronunțat caracter inter și transdiscinar. Geografia este singura disciplina școlară care îi ancorează pe elevi in realitatea lumii în care trăiesc , se reconfigurează permanent în funcție de schimbările care se produc în mediul natural, economic, geopolitic , oferă o imagine de ansamblu, dar și la nivel local,a tendințelor și oportunităților oferite de mediu. Geografia deschide porți către cunoaștere, toleranță și crește capacitatea de adaptare a viitorului adult prin înțelegerea fenomenelor. Multe generații de părinți actuali au dat geografie la bacalaureat și toți au spus că a fost una dintre puținele discipline din școală la care chiar au învățat cu plăcere și i- au înțeles relevanța. Și generațiile actuale, indiferent de profil, ar trebui să aibă oportunitatea de a alege o disciplină care ajunge, la final, să fie o pasiune, nu doar o simplă materie școlară.

    1. Sustin in totalitate tot ce ati scris mai sus. Asa cum istoria este o materie de bacalaureat asa ar trebui si geografia sa fie. Multor elevi le place mult geografia este si le este de aceea si mai usor sa invete. Copiilor mei le-a placut si le place aceasta materie chiar foarte mult.
      Sa dea Dumnezeu sa vedem cat de curand ca a fost introdusa geografia la bacalaureat.

  27. Geografia își merită locul în cadrul științelor, este știința ce analizează toate interacțiunile ce au loc în cadrul învelișurilor Pământului, explică și studiază dezechilibrele ce apar în cadrul acestora, este în măsură să ofere soluții la schimbările climatice care au loc și care sunt în pericol să ne scurteze traiul omenirii pe Terra. Prin includerea geografiei în cadrul științelor la Bacalaureat elevii vor stăpâni noțiunile legate de protejarea și prezervarea mediului înconjurător în care ne ducem existența.

  28. Geografia este una dintre disciplinele care ajută în mod deosebit la formarea peronalității elevilor, contribuind cel mai mult la înțelegerea realității înconjurătoare. Să sperăm că “România educată” nu va însemna excluderea Geografiei de la Bacalaureat!

  29. Sustin alaturi de colegi ca elevii trebuie sa aiba competente europene prin includerea geografiei alaturi de celelalte discipline STIINTE(Biologie, Chimie, Fizică, Matematică).
    In alta ordine de idei ca profesor la Liceul Pedagogic , transmit ca doleantele copiilor sunt pentru sustinerea la Examenul de Bacalaureat a discipinei geografie ,fiind un punct important in formarea tinerilor invatatori sau educatori ce vor forma viitorii tineri elevi ai tarii noastre.

  30. Sper, ca prin acest demers, sa se redea geografiei locul pe care îl merita. Mulți elevi de la profilul real și-ar dori sa poată alege și geografie la examenul de bacalaureat. Succes!

  31. Geografia a fost si trebuie sa ramână o disciplina de studiu și bacalaureat.
    Orice absolvent trebuie să dețină competențe de orientare spațială și explicare a fenomenelor geografice. Iar pe fondul expansiunii Istoriei să nu se uite faptul că Istoria fără geografie nu este decât …o poveste

  32. Demersul este unul normal și de înțeles. Elevii își doresc geografie la examenul de bacalaureat (la clasele la care predau sunt 61 elevi care au ales geografia ca probă de BAC, față de 30 elevi care au ales, acum, științele socio-umane), iar elevii de la profilul „Științele Naturii” sunt indignați că nu au această soluție pentru Bacalaureat.
    Nu se pot înțelege fenomenele naturii, situația geopolitică actuală, cauzele și consecințele încălzirii climatice și alte lucruri fără implicarea geografiei.

  33. Este o revenire la normalitate.
    Geografia este o știința exacta ,alături de fizica,chimie,biologie.Am susținut mereu acest lucru…dar..altele au fost interesele includerii în aria Om și societate.Sper ca cei care au putere sa ii dea locul și rolul cuvenit.

  34. Susțin introducerea geografiei în cadrul științelor, deoarece este o Știință a Pământului!
    Geografia trebuie sa fie inclusă în cadrul Științelor la examenul de Bacalaureat!

  35. Este deosebit de important ca Geografia sa fie inclusă pe lista disciplinelor la examenul de bacalaureat.

  36. Geografia, știința care studiază Pământul, aduce elevul în centrul atenției prin aplicații și metode didactice specifice apelând la fizică, chimie, biologie, matematică, istorie, ajutându-l să înțeleagă rolul învelișurilor geografice: atmosfera-hidrosfera -biosfera-pedosfera-litosfera-sociosfera, pentru omenire și viață în general, îl ajută pe elev să realizeze conexiuni interdisciplinare, îi dezvoltă competențe utile în viața de zi cu zi, să respecte și protejeze mediul înconjurător-începând cu aerul, apa, solul, viețuitoarele, continuând cu spatiile ocupate: continent-țară -oraș natal și nu în ultimul rând să-și iubească , respecte și securizeze spațiul carpato-danubiano-pontic, unde s-a născut, a crescut, a evoluat ca viitor om în societatea românească și europeană, pentru el și generațiile viitoare!
    Toți vom răspunde de modul în care ne-am educat și format populația școlară!
    Lăsați locul geografiei acolo unde a fost marcat de însuși Strabon!

  37. Este o inițiativă necesară inclusiv prin raportarea la dorința elevilor de a opta pentru geografie (la alegere, cu alte discipline), la examenul de Bacalaureat, atât la licee teoretice cât și la licee tehnologice și vocaționale.

  38. Test pentru doamna ministru :
    Răspundeti la următoarele întrebări, argumentand răspunsul:
    1. Este sau nu Geografia o știință?
    2. In tari dezvoltate, precum Marea Britanie, Franta, Germania, Italia, Spania, continuturi ale științei /disciplinei Geografie (Social Studies / Science – pentru Marea Britanie, de ex. ) se regăsesc în subiectele de bacalaureat?

  39. Da, geografia este o știință complexă și trebuie să stea lângă celelalte științe, adică lângă chimie, biologie, fizică! Geografia nu este o banală și inutilă disciplină descriptivă! Geografia dezbate probleme geopolitice actuale extrem de importante: conflicte armate, tensiuni între puterile lumii, state independente, mișcări separatiste, rolul unor țări pe scena mondială, migrațiile contemporane etc. Geografia îl responsabilizează pe elev în fața problemelor actuale de mediu (schimbări climatice, poluare, defrișări, hazarduri naturale); îi cultivă activismul civic și dragostea pentru natură (colectare selectivă a deșeurilor, reciclare, campanii de igienizare sau plantare, acțiuni anti-poluare). Totodată, îl pregătește în fața unor situații de risc (cutremure, vijelii și trăsnete, ger, inundații, caniculă), explicându-i măsurile de prevenție. În același timp, Geografia îl ferește pe viitorul adult de radicalizare, rasism, xenofobie, șovinism sau terorism.
    Geografia este formatoare a identității umane, culturale și naționale!

  40. Geografia este o disciplină importantă, în viața de zi cu zi facem legături cu procese și fenomene, despre care învățăm la geografie. Ajută la formarea profilului elevului, a unor deprinderi care ne ajută în viața de zi cu zi.

  41. Adevărul este că, fără cunoștințe de geografie, orice om este în derivă! Geografia este lângă noi, pornind de la relief, climă hidrografie, studiind Pământul șsta pe care trăim, continuând cu tot ce înseamnă oameni și așezări… De ce să ignorăm o disciplină frumoasă și utilă? A ignora geografia mi se pare sinonim cu a ignora chiar și iubirea de țară, ținând cont că pentru acest examen Geografia României (alături de cea a Europei) ar constitui obiectul de studiu! Copiii se întreabă, pe bună dreptate, de ce geografia cam lipsește de la bacalaureat! Și să mai zic una: să nu uităm contribuția unui geograf, fie el și străin (Emm. de Martonne) la ceea ce este acum România!


  42. Importanța studiului geografiei.

    De ce trebuie studiata geografia

    Studiul geografiei este important din mai multe motive, deoarece ne oferă o înțelegere a lumii în care trăim. Iată câteva dintre motivele pentru care este important să studiem geografia:

    Înțelegerea lumii înconjurătoare: Geografia ne ajută să înțelegem cum funcționează lumea în care trăim, inclusiv cum interacționează oamenii cu mediul înconjurător.

    Cunoașterea diversității culturale: Geografia ne ajută să înțelegem diversitatea culturală și să învățăm despre tradițiile, obiceiurile și modurile de viață ale diferitelor popoare.

    Înțelegerea problemelor globale: Geografia ne ajută să înțelegem probleme globale, cum ar fi schimbările climatice, dezvoltarea durabilă, migrația și dezvoltarea economică.

    Orientarea în spațiu: Geografia ne ajută să înțelegem spațiul fizic și să ne orientăm în el, ceea ce este important atât pentru călătorii, cât și pentru problemele de securitate națională.

    Dezvoltarea abilităților de gândire critică: Studiul geografiei implică analiza datelor și a informațiilor complexe, ceea ce dezvoltă abilitățile de gândire critică și rezolvarea problemelor.

    În concluzie, geografia este importantă pentru a ne ajuta să înțelegem lumea în care trăim și pentru a ne face mai conștienți de problemele globale, ceea ce ne permite să abordăm aceste probleme cu o perspectivă informată și sustenabilă.

  43. Este în favoarea elevilor, în formarea competențelor europene, înțelegerea spațiului în care trăim, ne desfășrăm activitatea.
    Sunt mulți elevi ce nu înțeleg de ce nu pot opta la examenul de bacalaureat si pentru geografie.
    Existența unei olimpiade internaționale- Științele Pământului, poziționează geografia la științe, cu atât mai mult să fie alături de disciplinele fizică, chimie, biologie la examenul de bacalaureat.

  44. Geografia este o știință a naturii, drept urmare își are locul printre celelalte științe din planul cadru pentru profilul „Științele naturii”. De asemenea. studiind omul și produsele lui, concepțiile și cauzele migraționiste, este o știință umană, de aceea trebuie să fie disciplină de examen la profilul umanist. La liceele tehnologice, profil servicii, turism, protecția mediului, este necesar să rămână disciplină de studiu și examen, deoarece aceste sunt domenii ce sunt studiate prin Geografie economică și Geografia mediului.

  45. Geografia este foarte importantă, datorită legăturii strânse cu elementele cadrului natural (relieful,geologia,clima,apele,vegetația,fauna) Omul ,cu ajutorul Bunului DUMNEZEU, reușește să trăiască și să fie mulțumit cu mai puține resurse naturale și produse industriale.

  46. Este o inițiativa lăudabilă. Elevii din liceele tehnologice își doresc sa aibă mai multe alternative ca materii de bacalaureat. Pentru clasele cu profil Turism și alimentație multe dintre module au componenta geografică, la fel și pentru cele cu profil Resurse naturale și protecția mediului. Alegerea geografiei ar sa șanse de reusita mai multor elevi la examenul de bacalaureat.

    1. Susțin ca geografia să fie inclusă în cadrul examenului de bacalaureat, alături de celelalte discipline considerate “Științe “

  47. insusi numele de geografie “geo-graphia” releva caracterul de stiinta a Pamantului. Partea de geografie fizica are acelasi mod de abordare a obiectului de studiu precum fizica, chimia, biologia in timp ce partea uman-economica se pozitioneaza la granita cu stiintele societatii umane. Concluzia este clara, ca geografia este mult mai aproape de stiintele care studiaza planeta decat stiintele care studiaza societatea. Fiind o stiinta de granita, geografia este mai mult o stiinta de sinteza decat una analitica si se constituie intr-un jalon important pentru cristalizarea culturii generale a tanarului din societatea actuala.

    1. Geografia fiind ,,Știința Pământului” prin definiție ar fi destul de firesc să fie inclusă alături de celelalte științe (Biologie, Chimie, Fizică, Matematică).
      La Examenul de Bacalaureat elevii de la liceele tehnologice (profil tehnic) și-ar dori să poată alege Geografia, la Proba E. Fiind ușor discriminați și neavând alternative sunt nevoiți să dea Bacalaureatul la Biologie. Toți aleg această disciplină, pe care o studiază în clasa a IX și a X-a și pe care deja au uitat-o până în clasa a XII-a. Fizica și chimia sunt excluse din start, fiind foarte grele pentru ei. Ca atare, elevii nu au nici o șansă să ia examenul de Bacalaureat dacă nu fac MEDITAȚIE!!!!
      De aceea, procentul de promovabilitate este foarte mic la liceele tehnologice.
      În calitate de profesor ce predau la un liceu tehnologic -profil tehnic și vocațional observ ce se întâmplă de ani de zile, cei de la vocațional-sportiv au promovabilitate mult mai mare decât cei de la tehnic.
      DE CE?
      Răspuns- datorită Geografiei (disciplină ușoară, accesibilă tuturor, nu necesită meditație, studiată în clasa terminală și destul de importantă pentru dezvoltarea tuturor competențelor europene).
      În concluzie, consider firesc și necesar ca GEOGRAFIA să fie inclusă la Examenul de Bacaureat alături de alte discipline alternative atât la Proba E ( profil tehnic) cât și la celelate probe, mai ales ales acum, când toată omenirea este preocupată de acest PĂMÂNT.

      1. Geografia face parte din STIINTELE PĂMÂNTULUI, astfel încât ar fi o abordare corectă a acestei discipline !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista firmelor de transport interjudețean din care elevii navetiști pot alege traseul gratuit de navetă a fost trimisă în școli de Ministerul Educației / Tot astăzi a expirat termenul la care părinții au putut depune cerere la secretariat cu operatorul ales

Lista cu operatorii de transport interjudețean aprobați de Autoritatea Română Rutieră dintre care elevii care fac naveta între județe pot alege pentru transportul școlar a fost transmisă de Ministerul Educatiei…
Vezi articolul

Ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman a copiat în lucrarea sa de master, scrie Libertatea / Roman: Pentru disertație “ți se dă o bibliografie. Dacă ți se dă bibliografia, ce faci?”

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Florin Roman, și-a plagiat lucrarea de disertație la master, susținută la Facultatea de Psihologie a Universității Titu Maiorescu, în 2012, scrie, joi, Libertatea. Publicația scrie…
Vezi articolul

Proiectul cu cifra de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025, pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Inspectoratele școlare n-au putut publica broșura pentru admiterea la liceu 2024, pentru că proiectul de HG nu a fost aprobat de Guvern

Proiectul cu cifra de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025 se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Luni, 13 mai, Edupedu.ro a scris că inspectoratele școlare nu pot publica…
Vezi articolul