Ministrul Educației Daniel David a anunțat că vor fi două categorii de burse pentru elevi: sociale, în care vor fi incluse și cele pentru mamele minore și bursele de merit, cu condiția unei note minime de 9 pentru cel mult 15 % dintr-o clasă. Daniel David, care a obținut un nou mandat în guvernul Bolojan, după cele 6 luni cât a fost în funcție, a scris miercuri seară pe pagina de Facebook a ministerului Educației că „pentru educație și cercetare, obiectivele și reformele angajate pentru acest mandat sunt cele din Programul de Guvernare”.
- Amintim, Edupedu.ro a scris că bursele elevilor au ajuns în 2025 să coste bugetul 6,4 miliarde de lei, de trei ori mai mult decât întreg bugetul Cercetării din România
„Păstrăm doar două categorii de burse. Bursele sociale, pentru a asigura incluziune, unde păstrăm și bursele pentru mame minore, în aceeași logică. Bursele de merit, până la maximum 15% dintr-o clasă, cu condiția unei note minime de 9. După reorganizarea olimpiadelor/concursurilor, voi crește premiile obținute pentru câștigători. [N. Red ministrul a spus că vrea să regândească olimpiadele pentru a reflecta excelența].
Bursele se vor acorda doar pentru timpul în care elevii se află la școală, adică în procesul educațional.
Acolo unde legea obligă să ne raportăm la salariul minim pe economie, o vom face la salariul net, nu brut, în condițiile în care bursele nu se impozitează”, spune Daniel David în mesajul de pe Facebook.
Ministrul a explicat motivul pentru care s-a decis reducerea numărului și tipurilor de burse, recunoscând că bursele au reprezentat anul trecut „aproape un sfert din deficitul pentru care întoarcem țara pe dos și peste tot bugetul cercetării-dezvoltării-inovării din țară”, așa cum a remarcat Edupedu.ro.
„Creșterea spectaculoasă din ultimii ani nu poate să fie susținută. Cred că a fost o intenție bună, dar este nesustenabilă! Avem unul din cele mai generoase sisteme europene de burse, fără să fim una din forțele economice ale lumii sau să avem un impact clar demonstrat pe tot sistemul actual de burse. Dar, mai important, sincer și direct spus, mai ales acum în criză, nu ne mai permitem financiar acest sistem„, a mai spus ministrul.
Daniel David a mai spus că va renunța lunar la 25% din salariul de la minister, pentru a redirecționa banii spre 2 burse de merit și 7 sociale.
Indemnizația de ministru este 21.840 lei, iar un calcul arată că 25% din această sumă reprezintă 5.460 de lei.
În prezent se acordă:
- Bursă de excelență olimpică I: între 925 și 4.000 de lei [editare ulterioară]
- Bursă de excelenţă olimpică II: 700 lei
- Bursă de merit: 450 lei
- Bursă de reziliență: 300 de lei [editare ulterioară]
- Bursă socială: 300 lei
- Bursă pentru mame minore: 700 lei
- Bursă tehnologică: 300 lei
Redăm mesajul integral al ministrului Educației
„Dragi oameni ai educației și cercetării,
Acesta este un mesaj mai personal, dar cu angajamente instituționale, la început de mandat.
Așa cum am mai spus, am început primul mandat (decembrie 2024 – iunie 2025) într-o dublă criză, politică și economico-financiară. Fără a intra în detalii, angajamentul meu ca expert/tehnocrat susținut de PNL, pentru primul mandat, a fost marcat de trei angajamente:
(1) să întărim traiectoria euroatlantică a țării – și cred că prin alegerea unui președinte cu acest profil am contribuit la asta;
(2) să asigurăm buna funcționare a sistemului de educație-cercetare, un sistem complex și complicat, și să inițiem doar reformele absolut necesare – cred că lucrurile au funcționat în parametrii normali, iar reformele stringente sunt vizibile (vezi Raportul QX);
(3) să fac un diagnostic al sistemului de educație-cercetare, cu propuneri de soluții și reforme de implementat pe termen mediu-lung – am făcut asta prin Raportul QX.
Unii au spus că am vrut să fac prea mult, alții că am făcut prea puțin. Eu nu pot face ce doresc alții, ci am făcut cât am promis eu, nici mai mult și nici mai puțin!
Sincer și direct spus, fără să mă plâng sau să dramatizez, nu am căutat poziția de ministru, am venit cu un angajament pentru un mandat, lăsând lucruri dragi și importante la Cluj-Napoca, invitat fiind să ajut într-o situație complicată pentru țară. Așadar, la sfârșitul primului mandat îmi doream și eram pregătit să revin la Cluj-Napoca. Acest al doilea mandat a venit tot necăutat, ca o datorie legată de faptul că noua Coaliție a asumat Raportul QX ca reformă majoră în educație-cercetare și, evident, ca autor, probabil că sunt cel mai indicat să-l implementez. Nu în ultimul rând, ca în primul mandat, la invitația premierului și a PNL, m-am simțit obligat să contribui la înfruntarea crizei prin care trece țara și, în plus, am văzut acum și o fereastră de oportunitate rară de normalizare a unor lucruri care trenează de prea mult timp în sistemul nostru de educație-cercetare.
La fel ca în primul mandat, încep al doilea mandat ca expert/tehnocrat susținut de PNL. Nu credeam că poate fi o situație mai complicată decât cea din primul mandat, mai ales că aspectul de instabilitate politică a fost soluționat. Așadar, eram optimist, în timp ce lucram la Programul de Guvernare pentru educație-cercetare (2025 – 2028). Optimismul s-a transformat acum într-un realism îngrijorat, când am văzut deciziile economico-financiare asupra educației-cercetării. Da, țara este în criză, iar dacă nu facem ceea ce este corect, atunci ne vom bloca.
Pun acest al doilea mandat sub două angajamente, și anume „Per Aspera Ad Astra” și „Sapere Aude”, probabil bine sintetizate de formula kantiană „Cerul înstelat deasupra mea și legea morală în mine”! Altfel spus, da, dacă îndrăznim să credem în ceea ce facem cu raționalitate și morală, prin asperitățile crizei de acum, vom ajunge la binele pe care ni-l dorim.
Așadar, pentru educație și cercetare, obiectivele și reformele angajate pentru acest mandat sunt cele din Programul de Guvernare.
În componenta academică (educație-cercetare) acestea se bazează pe Raportul QX. Aspectele operaționale vor fi discutate cu experții în domeniu și cu actorii din ecosistemul de educație-cercetarea. Nu am emoții aici că vom găsi împreună cele mai bune soluții și chiar dacă pe alocuri vor fi dezbateri mai încinse, în final vom avea soluții larg acceptate în sistem, care îl vor moderniza major, spre bine oamenilor din educație-cercetare și al societății în general.
În componenta economico-financiară, deciziile asumate de Coaliție (și grupurile tehnice de lucru) le voi implementa pentru sistemul nostru în următoarele coordonate (prestabilite la modul general în Programul de Guvernare):
(1) Pe termen imediat, mesajul meu este că nu avem oameni de disponibilizat în educație-cercetare – asta înseamnă că nu vom opri contracte de muncă în vigoare și nu vom modifica salarii. Pe termen mediu, în legea salarizării unitare trebuie ca punctul de start în salarizarea în educație sa fie salariul mediu brut pentru debutant, iar pozițiile de CSII/CSI să fie tratate similar cu pozițiile de conf./prof. – acest lucru a fost de altfel deja angajat în timpul grevelor din 2023, a fost prins în diverse norme legale și unele chiar în Programul de Guvernare, președintele vorbind chiar la instalare de „stimularea financiară a personalului didactic”. Pe termen lung, trebuie să țintim atingerea, cel târziu până în 2030, a 1% din PIB pentru cercetare și a 15% din bugetul general consolidat (pe cheltuieli) pentru educație.
Pentru a asigura toate lucrurile menționate anterior – Programul bazat pe Raportul QX și aspectele încurajatoare din componenta economico-financiară a Programului de Guvernare (2025 – 2028) -, trebuie însă să ne asumăm eficientizări paradigmatice dificile ale sistemului nostru. Așa cum am spus, vă asigur că în acest demers mă voi ghida după raționalitate și decența moralei (cu un accent mare pe morala bunului simț). Așadar, intenționez să fac aceste eficientizări economico-financiare doar în contextul a două principii: (1) principiul raționalității (prin raportare la standarde/bune practici europene) și (2) principiul decenței (prin raportare la cât poate suporta țara acum). Iată câteva măsuri, impuse sistemului nostru în condițiile economico-financiare actuale și modalitatea prin care intenționez să le implementez (încă nu sunt definitive ca modalitate de operaționalizare, se află în analiză, discutând în aceste zile cu experți și partenerii de dialog social).
Bursele în educație
Creșterea spectaculoasă din ultimii ani nu poate să fie susținută. Cred că a fost o intenție bună, dar este nesustenabilă! Avem unul din cele mai generoase sisteme europene de burse, fără să fim una din forțele economice ale lumii sau să avem un impact clar demonstrat pe tot sistemul actual de burse. Dar, mai important, sincer și direct spus, mai ales acum în criză, nu ne mai permitem financiar acest sistem! Spre exemplu, trebuie să înțelegem că cheltuielile anuale cu aceste burse sunt acum spre 7 miliarde de RON, adică aproape un sfert din deficitul pentru care întoarcem țara pe dos și peste tot bugetul cercetării-dezvoltării-inovării din țară.
Măsurile raționale și decente pe care le văd sunt următoarele:
Păstrăm doar două categorii de burse. Bursele sociale, pentru a asigura incluziune, unde păstrăm și bursele pentru mame minore, în aceeași logică. Bursele de merit, până la maximum 15% dintr-o clasă, cu condiția unei note minime de 9. După reorganizarea olimpiadelor/concursurilor, voi crește premiile obținute pentru câștigători.
Bursele se vor acorda doar pentru timpul în care elevii se află la școală, adică în procesul educațional.
Acolo unde legea obligă să ne raportăm la salariul minim pe economie, o vom face la salariul net, nu brut, în condițiile în care bursele nu se impozitează.
Bursele sociale vor trebui să fie acordate prin instituțiile autorităților locale de asistență socială, după o metodologie inițiată de Ministerul Educației și Cercetării, profesorii și Ministerul Educației și Cercetării trebuind să se ocupe de educație.
În acest fel, definim corect „incluziunea” și „meritul”, fără să le distorsionăm sensurile corecte, iar copiii care au nevoie vor fi protejați prin burse sociale, iar cei care sunt foarte performanți vor fi susținuți atâta cât ne permitem acum. Odată ce facem aceste reorganizări raționale și decente, sunt convins că scontata mărire treptată a bugetului în anii care vin va aduce resurse suplimentare.
Norma didactică
Voi propune ca valorile stabilite prin lege să poată să fie crescute cu maximum 2 ore, printr-o metodologie a ministerului, în funcție de diverse criterii (ex.:cât de fragmentată este norma, mediul de lucru, vechimea, numărul de copii cu CES din clasă etc.), pe care le voi discuta și cu partenerii de dialog social.
Degrevările pentru vechime se vor putea face din timpul nedidactic al normei.
Degrevările pentru funcțiile de conducere vor fi în jur de 30%, diferențiat în funcție responsabilități, și trebuie să fie, de regulă, incompatibile cu plata cu ora.
Plata cu ora se raportează la timpul de lucru total (40 de ore pe săptămână), astfel încât valoarea unei ore la plata cu ora să nu depășească valoarea unei ore din normă.
În învățământul superior, limita de 16 ore echivalente va deveni 18, pentru a ajuta universitățile să se înscrie în bugetul alocat.
Concentrări/comasări educaționale
Se vor mări, în limite psihopedagogice și administrative, numărul minim și maxim de elevi într-o clasă.
De asemenea, pentru a încuraja și o reformă a învățământului rural, se va mări numărul de elevi de la care o unitate educațională poate avea personalitate juridică.
Dacă implementăm înțelept acest măsuri – să ne amintim că suntem în situație de criză, nu de normalitate socială -, fie și temporar, practic întărim și salvăm aspectele importante, eficientizăm ce nu merge bine și astfel ne dezvoltăm. Între măsuri impuse din afara sistemului (ex. „normă mărită”, „redimensionarea burselor” etc.) și dorințele noastre de a nu se schimba nimic din beneficiile actuale, am încercat să găsesc un demers rațional și decent, care ne permite să păstrăm oameni și salarii și să creștem pe termen mediu-lung. Altfel, în situații de criză, inevitabil alții ne vor dicta regulile și modificările. Îmi pot asuma angajamentul că orice modificare de acum care nu va mai corespunde în viitor practicilor europene și condițiilor economico-financiare o voi rediscuta și regândi.
Eu sunt pregătit să fiu acum un ministru de sacrificiu, dispus să ducă și criticile ticăloase (făcute să ne destabilizeze sistemul sau țara) și pe cele justificate (politic și uman), de dragul binelui nostru comun pe termen mediu-lung! Nu vă invit la același lucru, ci doar sper să fim cât mai mulți parte din soluții, nu din probleme. Nu cred că un om rezonabil nu înțelege rațional că modificările sunt rezonabile în situații de criză (unele erau necesare chiar în situație de normalitate). Pot înțelege însă ca psiholog că, emoțional, nu ai cum să fii mulțumit de măsuri de criză.
În fine, la modul real, dar cu mesaj simbolic, deoarece nu pot eu compensa efectele crizei în educație-cercetare, voi renunța lunar la 25% din salariul meu de la minister, pentru a redirecționa banii spre 2 burse de merit și 7 sociale (o să caut formula legală, nu asta este problema).
Joi, 27 iunie 2025, de la ora 14:00, voi avea o conferință de presă în care voi prezenta aceste lucruri și vă voi răspunde la întrebări la început de mandat. De asemenea, voi prezenta un calendar al reformelor din Raportul QX, pe care îl vom putea apoi examina periodic, sub aspectul respectării angajamentelor.
Cu deosebită considerație,
Prof. univ. dr. psih. Daniel DAVID
Ministrul Educației și Cercetării
Membru al Academiei Române (m.c.) și al Academiei Europene”
Informații de context
Bugetul pentru bursele elevilor a ajuns în 2025 la o valoare record de 6,4 miliarde de lei, adică 1,2 miliarde de euro, de trei ori mai mult decât bugetul Cercetării, care este de 2.1 miliarde de lei. Astfel că, bugetul pentru bursele elevilor trebuie dimensionat pornindu-se de la nivelul anului 2023, înainte de introducerea prin legea 198/2023 a unor angajamente nesustenabile, conform planului de guvernare, propus de premierul desemnat Ilie Bolojan.
La suma record de 6,4 miliarde de lei s-a ajuns prin creșterea numărului de burse și a cuantumului minim, precum și prin criterii care au dus la „bursele de merit Ligia Deca”, burse pentru elevi care au intrat la liceu cu medii de 1, 2 si 3.
Peste jumătate dintre elevii din clasele VI-XII primesc bursă de merit, iar circa 600.000 au avut anul trecut media generală între 9,50 și 10, în creștere cu 142% față de precedentul an școlar, conform unei analize Edupedu.ro din 2025.
„Analiza sistemului de burse:
- Bursele trebuie să reflecte adecvat două lucruri: suportul pentru condiții socioeconomice dificile și/sau pentru excelență educațională.
- Bugetul trebuie dimensionat pornindu-se de la nivelul anului 2023, înainte de introducerea prin noua legislație (legea 198/2023) a unor angajamente nesustenabile. Dimensionarea se va face prin raportare la practici europene și la condițiile de sustenabilitate pe care și le permite țara.
- Ținând cont de faptul că bursele nu se impozitează, fondul de burse/bursele care se raportează la salariul minim pe economie se va raporta la valoarea netă a salariului minim”, conform planului de guvernare.
Număr record de elevi care primesc burse în anul școlar 2024-2025
În 2022, numărul de beneficiari de burse a fost de 537.477 de elevi, din care 347.000 de burse de merit (prin luarea în calcul a pragului de medie de 9.50) și 156.000 de burse de ajutor social.
În acest an școlar se acordă 1,7 milioane de burse pentru elevi, conform raportului de activitate a fostului ministru al Educației Ligia Deca, care nu precizează însă și cu câți bani se plătesc aceste burse.
Citește integral analiza Edupedu.ro
157 comments
Mai bine renunțați cu totul la bursa de merit, din moment ce criteriul de acordare nu e obiectiv (primii 15% dintr-o clasă). Cum ar veni, un elev cu media 10 dintr-o clasă nu va lua bursă pentru că nu se încadrează în cei 15 %, dar un altul cu media 9 dintr-o altă clasă poate obține bursă. Unde e corectitudinea aici?!
Sigur că în ultima vreme a fost dezmăț cu bursele, dar stabiliți un criteriu care să încurajeze performanța, meritul, nu unul care ține de procente și cifre și ce mai dă bine pe hârtie ca să faceți rost de bani la buget. Recompensați toți copiii cu media 10, să zicem, dacă într-adevăr vreți să oferiți bursa de merit.
Aud acum că se testează terenul pentru a pune în aplicare un criteru de departajare în cazul copiilor cu media 10 dintr-o clasă (caz concret, într-o clasă de 28 de copii, 8 au media 10 și doar 4 vor lua bursă). Și criteriul pare că ar fi inventarul notelor de 9 pe care le-a obținut copilul în anul precedent. Adică un copil care a obținut 5 note de 9 e mai merituos decât unul care a obținut 6 note de 9!!! Nu veți face decât să produceți discriminare și dezbinare cu acest criteriu irelevant!
Pentru a-si proteja salariile mai multi demnitari simuleaza donarea benevola temporara.
https://www.inechitate.ro/taierea-demnitarilor
taiati bursele dar sa pastrati subventiile pentru partide ca sa ne puteti minte si manipula mai bine. si sa nu taiati nici pensiile speciale.
sa va fie rusine!!!!! aveti salarii de 10 ori salariul min pe economie, si taiati niste banuti de la copiii care invata!!! rusine!!!!
Vreau sa știu ce se va întâmplă cu bursa de performanta? cum adică sa păstrăm doar doua categorii de burse! Ce încurajăm, performanta școlară sau mediocritatea? este inadmisibil ce încercați sa faceți! Tăiați pensii speciale si alte cheltuieli.
Aștept clarificări in ce privește acordarea burselor pentru elevii olimpici.
Bine ca va pasă de mamele minore, dar copiii care învață sunt lăsați fără burse. O idioțenie mai mare nu am auzit!
vi se pare normalca de fiecare data tăiați de la copiii, la noi în familie decât ori au ajuns la bursa sa tăiat bursa. sa mărit nota de la. ere eate acordata a această bursa. sa știți ca, cumva eu I am motivat sa învețe mai mult tocmai sa primească acea bursa si de fiecare data sa Inamplat ceva sa nu mai primească ori primească și cei cu note mici. va Întreb este corect. dați burse sociale cu care nu sunt deacord pt ca cu o declarație pe propria răspundere spunem ca suntem amărâți și trebuie sa ia copilul bursa da avem ultimul racnet de masina și nu știu ce vila da suntem amărâți. iar prostimea care plaeste rate la case la tot ce au copiii ca să trăiască decent nu, copii noștri nici măcar pe meritul lor nu primesc burse, sigur o sa rezolvați toate problemele tarii. cu. banii din bursele copiilor. sa va fie rușine.
Bine că din pensiile speciale nu tăiați nimic…halal sistem. Copiii luptă pentru aceşti bănuți tot anul, şi după aia li se spulberă speranțele. Ce bine era când era criteriul cu media peste 9,50…
Şi cum se va proceda pentru cazul în care la o clasă sunt 8 elevi cu media generală 10 (caz la o clasă de filo)? Este o prostie foarte mare acest criteriu, deoarece la colegiile naționale sunt medii super mari la aproape toți copiii, pentru că muncesc şi se pregătesc, primesc multe teme şi participă la concursuri. Unii elevi ştiu deja ceea ce vor să facă cu viața lor, ştiu la ce facultate vor încă de la începutul liceului şi se axează pe materiile care le trebuie, şi învață cât este posibil la toate ca să treacă, şi să zicem că îi interesează mai mult progresul decât nişte note, dar tot obțin medii peste 9,50 şi, fiindcă nu sunt primii, nu primesc nimic? Totuşi, nimeni nu este perfect, niciun copil nu este robot că să ia numai 10, pentru a-şi asigura o bursă care şi aşa poate să dispară de pe azi pe mâine la cum este acest sistem. Oricum, elevii sunt foarte stresați şi nu peste tot este roz să se dea note mari din burtă! Pentru mulți elevi, această bursă este motivantă şi arată că sunt recunoscuți pentru munca lor. Domnule ministru Daniel David, aveți doctorat în pshihologie, dumneavoastră ar trebui să ştiți cel mai bine cum se simt aceşti copii, inclusiv eu, pentru că şi eu sunt elevă şi 2 ani am avut media generală 10, în a VII-a şi în a VIII-a, eram prima şi această bursă mă motiva să continui şi să nu mai cer bani la părinți întotdeauna să îmi cumpăr ceea ce îmi doresc, să-mi arăt că mă respect şi că merit şi eu ceva pentru eforturile mele. În plus, perfecționismul ăsta nu este bun pentru sănătatea mentală, mie mi-a făcut rău şi încă îmi face. Acum, în primul an de liceu, am reușit să obțin media peste 9,50, fiind la mate-info intensiv info la un colegiu bun, dar mă trezesc că s-ar putea să nu iau bursă, deci nopțile nedormite şi ore întregi alocate studiului şi temelor nu mai contează? Ştiu că învăț pentru mine, dar nu mi se pare normal ce se întâmplă. 2 ani de zile au primit şi copiii cu media 5,6,7 bursă…trebuia de atunci pusă problema, acum nu se mai poate schimba nimic. Nu e vina elevilor şi nici a studenților că avem deficit bugetar!
Tovarășul Daniel David cât e dispus să taie din salariul său imens de ministru și profesor universitar???? Luați labele de pe copii buni din țara asta și căutați banii lipsă la parlamentari, magistrați și tot felul de Agenții de stat unde se sifonează banii românilor !!!!!
Nu este corect! Meritul nu se măsoară în procente!Ca elev implicat și preocupat de viitorul său, nu pot rămâne indiferent în fața deciziei de reducere a numărului de burse de merit la doar 15%.Această măsură lovește exact în acei elevi care muncesc, care își dedică timpul și energia învățării, care își asumă responsabilitatea de a performa într-un sistem adesea plin de provocări.Cum putem vorbi despre încurajarea performanței când recompensăm mai puțini? Cum putem motiva elevii să învețe mai mult, să fie mai buni, când recunoașterea muncii lor devine tot mai limitată?Bursa de merit nu este doar o sumă de bani. Este o validare, un sprijin moral, o încurajare reală. Reducerea ei nu taie doar din buget – taie din încredere, din speranță, din motivație.Cerem ca vocea noastră să fie auzită. Cerem un sistem corect, care nu pedepsește excelența, ci o susține. Pentru că nu suntem doar cifre într-o statistică – suntem viitorul. Și merităm să fim sprijiniți.
Cum se va face departajarea dacă pe locul trei avem 3 copii cu aceeași medie? Care dintre ei va lua bursă? Iarăși se taie de la copii, cum le explicăm că după ce au muncit pentru note, nu vor primi nimic? De ce nu pot lua toți care au media peste 9,50?
O decizie negândită. De ce scădeți media la 9? Vreți să limitați cheltuielile? Lăsați media de acordare 9,50 sau chiar puțin mai sus și renunțați la procent. E absurd și inechitabil mai ales că regulile le faceți după încheierea anului școlar. Ați dezamăgit multe generații cu aceasta decizie. Copiii cresc cu gustul amar că munca lor a fost în zadar, se simt păcăliți, iar pentru ei adulții NU SUNT OAMENI DE CUVÂNT, IAR LEGILE NU MAI AU VALOARE. Puneți în aplicare din anul scolar 2026-2027. Din septembrie fiecare știe care sunt reguliele jocului si isi vor asuma daca vor sa incerce sau nu.
Foarte urat, sunt copii care au muncit un an de zile in speranta unor banuti iar acum dezamagirea e maxima.De ce nu taiati din ajutoarele sociale date catre puturosi, copiii sunt viitorul !
Breaking news: prea multă performanță strică!
Fiica mea a muncit, a participat la olimpiada internationala in februarie , a câștigat o madalie de argint si bursă olimpică internațională. Cum răspunde statul român?
🎁 O potențială anulare a bursei!
De ce să încurajăm performanța când putem să o ignorăm?
De ce să susținem copiii excepționali, când putem să le dăm o lecție de nepăsare?
Felicitări, domnule ministru. Excelența a devenit un deranj.
Cred că elevii cu media peste 9.50 s ar bucura și de o bursă de 100 ron lunar.
o mare bataie de joc, și la mișto renunțați și dvs la 25 % din salariu, ar trebui sa l donați pe tot 100%, ca și asa sunteți doar împotriva romanilor.
tocmai de la elevii silitori v ați gândit voi (care aveți proprietăți, și miliarde) sa faceți economie. o rușine, asta sunteți pt România, niște vânzători de tara
Tăiați pensiile speciale, reduceți numărul parlamentarilor și senatorilor și atunci vor fi bani să premiați și elevii care au învățat! S-a organizat acel referendum pentru reducerea numărului de parlamentari și nici vorbă să puneți în aplicare această măsură!
Fata mea are media 9,96 , premiul II in cl a XI-a, la un liceu foarte bun unde se invata, se munceste pe tru note. Sunt 3 medii de 10- deci doar acesti copii iau bursa. Nu mi se pare corect deloc! Da, copiii trebuie sa invete pentru viitorul lor, dar faptul ca sunt recompensati cu bursa ii motiveaza mai mult. Si chiar o merita! Poate ar fi mai potrivit sa ia bursa copiii cu premii.
Este o prostie! Nu este echitabil! Toți copiii trebuie să aibă egalitate de șanse.
Vreți să reduceți cheltuielile, luați alte măsuri. Măriți media. Să primească burse elevii cu medii peste 9,80. Atunci veți fi mai selectivi.
Soluția dumneavoastră nu este echitabilă. Un elev care învață la un liceu bun, într-o clasă competitivă, nu are nicio șansă la această bursă, nici chiar cu media 10. Iar un elev care învață într-o clasă slabă, poate lua bursă cu media 9,00. E corect așa? La fetița mea în clasă,cea mai bună clasa a județului Dolj, unde ultima medie de admitere a fost 9,67, sunt 10 copii cu media 10, urmatorii 5 , cu media 9,94 și tot așa…Copii foarte deștepți și bine pregătiți, mulți olimpici.,copiii care au învățat pe brânci. Cum le explicați că nu pot lua bursă decat 4? Și care vor fi aceia? Cum le spuneți că alți copii, care nu învață la fel de mult, dintr-un liceu mai slab, vor lua bursă de merit, cu media 9,00?
Le încălcați dreptul la egalitate de șanse!
Nu e corect!
Ministrul Educatiei loveste in copiii care invata! Prin urmare incurajeaza prostia!!! De ce? Ca sa nu existe vreun tanar mai destept decat ei si sa-i contrazica atunci cand tradeaza.
de doi ani trag sa iau bursa ca sa vina niste scârbe sa le anuleze pe motiv ca avem unul dintre cele mai generoase sisteme de burse din ue dar nu suntem una dintre fortele economice ale lumii. Si asta nu s-a putut observa pana acum, de ce acum?? Am inteles, reduci bursele de la minim 8.50 la minim 9.50 dar asta… nu mai am cuvinte. JALNIC pur si simplu,asta intr-adevar era problema, ca au copii burse… Sa va fie rusine!
În clasa a 5 a fiului meu au terminat 10 copii cu media 10 …cum veți face departajarea ? ..nu sunt bani…cine și a bătut joc de ei ? tot voi !..tăiați subvenția la partide și impozitați multinaționalele care cară peste hotare mormane de bani ,dați afară toate amantele și neamurile plătiți mai mult degeaba și nu pt. performanță, nu luați de la gura copiilor..sunteți aceeași șleathă de hoți și de îmbuibați și nu vă mai saturati ! Hai sictir !
multinaționalele plătesc salariile atâtor români. și așa economia e impozitată la sânge. calmați-va
Toti ministrii de pana acum s-au crezut mai destepti decat predecesorii lor! Acesta, de acum, nu face exceptie. Lasati legea asa cum este si respectati noua generatie… mereu umblati cu taieri si prostii. Singurul lucru pe care il pot invata de la voi acesti copii este SA URASCA SI SA NU AIBA INCREDERE IN STAT. Furati voturile parintilor si bunicilor! Furati banii copiilor si pensionarilor! Sunteti un model de ASA NU!!!!
Domnule Ministru,
am fost incantata când ați fost numit dar acum mă simt ca o copila care a crezut că tot ce zboară se mănâncă. Sunt mama unui elev de clasa a X-a la un liceu de top din București, Care a tras un an pe rupte sa obțină o medie care sa îl califice pentru bursa. Și a reușit, a terminat anul școlar cu 9,67. Vă rog să îmi spuneți cum sa ii explic acum că munca și efortul lui nu mai fac doi bani, că o mama minora este răsplătită dar un elev eminent nu, că în România regulile se schimba in timpul jocului și ce ți se promite azi nu mai e valabil mâine desi el a respectat intru totul regulile cu care a venit intrat în joc. Spuneti-mi cum ii explic faptul că un elev cu media 9 obținută ușor la un liceu mai slab ia bursa de merit iar el, copil eminent într-o clasă foarte buna (ultima medie de admitere a fost 9:80!!!) nu primește bursa pentru că sunt 5 colegi cu medii puțin mai mari ca el. Domnule ministru, când lansați inepțiile aste va rog sa veniți și cu un manual pentru părinți pentru că eu nu știu cum să ii explic băiatului meu că în țara asta meritocrația este doar un vis frumos și guvernanți cu diplome false sau facultăți obscure se joacă pur și simplu cu soarta lui.
Cum să te gândești că cea mai bună decizie ar fi să tăiem bursele de la elevi pentru a scădea deficitul bugetar??
Dar pensiile speciale, salariile bugetare exagerate, de ce nu tăiați și de acolo?
Mai bine să le tăiem aripile copiilor care învață, nu doar pentru Burse, ci pentru viitorul lor, care de altfel pare a fi din ce în ce mai puțin strălucit din moment ce oferim Burse mamelor minore. Să vă fie rușine celor care ați propus și votat această decizie /lege.
Intr-o clasă de 28 de elevi, pot fi 9 elevi cu media generală 10. Doar 15% ar trebui să primească bursa de merit, adică 4 elevi. Ce facem cu ceilalți?
Să rămână bursa de merit pentru toți elevii care au media peste 9,50. Unii au muncit mult mai mult anul acesta, motivați și de obținerea bursei de merit. Acum află că tot nu vor primi. Chiar asta era singura posibilitate de a reduce cheltuielile? Nu vă este rușine? Hai să premiem cât mai multe mame minore! Poate vor fi din ce in ce mai multe și acestea….
analizati si nu aprobati o astfel de nedreptate! Multi dintre copiii care se incadreaza la bursa au facut eforturi majore si au luptat pentru a obtine o medie peste 9,50 astfel incat sa se incadreze la bursa. Nu este normal ca doar 15% din elevi sa primeasca bursa!!!! Exact cum au mai spus si altii, daca sunt 5-6 elevi cu medie de 10apoi urmatoarea medie este 9,96-.. .. copilul nu ia bursa.. iar in alte clase unde nivelul clasei este scazut, ia bursa si cu 9! nu e logic.. e dezamagitor…
Stabiliti niste reguli pentru anul urmator.. Rdidicati stafeta… nu 9,50-.. 9,70-9,80.. dar pentru un an viitor.. Copiii acestia au tras pentru media de bursa, medie stiuta de 9,50… invata pentru ei, pentru cultura generala, insa atunci cand este rasplatit cu bursa are mai multa tragere de inima. Ce le oferim noi parintii, considera ca li se cuvine.. dar BURSA este premiul pentru munca lor din timpul anului…
Dezamagirea va fi maxima!!!
Cum sa-i explic eu ca la 9,86 media.. care putea fi chiar 9,92… nu ia bursa… iar in alta clasa in care profesorii sunt atat de exigenti si unde copiii nu se straduiesc prea mult, nu se implica..o sa ia bursa si cu 9,00…
Nu ramaneti indiferenti si nu dezamagiti copiii!
Rusine sa va fie !!!
Taiati exact de unde doare mai tare, educatia generatiilor viitoare.
Unde este dreptatea, daca intr-o clasa sunt copii cu medii peste 9.50 care nu se incadereaza in cei 15% si in alta clasa vor fii copii care vor lua bursa cu media 9, de ce nu s-a luat in calcul media de peste 9.50 cum a fost si pana acum ?
Unde este dreptatea fata de cei care invata mai bine?
Caz concret! Fata mea doreste sa meargă la medicină. Cu banii de bursă iși plătea meditația pentru 1-2 săptămâni. Venitul meu este sub media venitului pe țară. Pentru faptul că are media 7 la Istoria evreilor 7 si 9 la matematică ( dar aici cu exceptia unui copil care are 10 toti au de la 9 in jos nu va mai lua bursă in clasa a XII-a. Faptul ca a luat note mici la o disciplină pe care am considerat-o irelevantă, introdusă fortat la toate specializările si au schimbat regulile in timpul jocului este umilitor. La celelalte are doar 10. De ce oare trebuia sa fie impusă această disciplină in condițiile in care Istoria românilor nu există ? Culmea acelasi lucru era să se intâmple cu fratele, dar el nefiind presat de o admitere a recuperat
Buna ziua,
Pot sa inteleg nemultumirea multora din cei care nu vor mai primi burse, insa subiectul cred ca trebuie privit si din alta perspectiva (poate un pic mai rationala decat emotionala).
Un calcul banal arata ca 17,4% din elevii care au sustinut bacalaureatul au luat medii peste 9. In comparatie, 30% din elevii unei clase primesc bursa de merit (medie peste 9,50). Ar mai trebui adaugati si cei care au note peste 9 si nu se incadreaza in cei 30%. Cum se reflecta aceste note in rezultatele lor reale? Continuand calculul observam ca mai bine de jumatate dintre acesti elevi nu si-au meritat bursa pe timpul studiilor. Chiar daca va ascundeti dupa notele din cataloage, stiti foarte bine ca nici notarea nu este corecta de fiecare data si ca multi dintre cei cu medii mari nu le merita, ci sunt acordate doar pentru a da bine la rezultatele unui profesor, diriginte sau chiar director de scoala.
Discursul despre mamele minore mi se pare cel putin deplasat, tinand cont ca multi dintre voi traiti doar in bule in care nu veti intelege niciodata cauza prin care se ajunge la astfel de situatii si de ce sunt sustinute aceste fete.
In concluzie:
1. bursele de performanta ar trebui sa reflecte si in rezultatele obtinute la examenul final
2. bursele sociale trebuie sa sustina accesul la educatie al copiilor defavorizati pentru a rupe lantul retoricii „lipsa de educatie”
3. o lege intotdeauna va dezavantaja pe cineva, indiferent cat de bine e facuta.
4. acest ministru vine si va spune clar si concret ce poate face in ministerul lui. Pensiile speciale nu sunt domeniul ministerului educatiei.
5. Sa fim sanatosi si sa reusim sa gandim lucrurile si rational.
Cu stima,
Un fost elev si student olimpic
300 de parlamentari? Cheltuielile opulente ale acestora? Pensiile speciale? Salariile magistraților? Apoi, am votat si un președinte STRICT pe considerentul că a fost olimpic, nu că ne-a promis că nu va crește taxele, că stie să vorbească, etc.
Dacă parlamentarii ar dona 5% din VENITURI s-ar rezolva problema burselor.
Se pare că cei care ajung acolo au ceva cu cei care fac performanță. Așa se explică faptul că deși invățământul este plătit din bani publici rezultatele la examenele naționale sunt anonimizate, să nu se facă de râs din postura de viitor ministru cu notele de la examen. Restul cu directivele europene este frecție, exemplu concret pensiile speciale. Ne miram cum elevii abia asteaptă să termine să plece din țară
Este cea mai mare idiotenie pe care o putea face acest ministru! Ne intoarcem la vechea poveste, un copil dintr-un liceu mai slabut va lua bursa cu nota 9, iar altul cu 9.80, nu va avea nicio sansa, pt ca a intrat un liceu de elita. Un copil invata un an intreg cu gandul ca eforturile ii vor fi rasplatite si vine ministrul si spune ca sunt prea multi copii destepti. E penbil! Premiem mediocritatea si taxam performanta. Bine ca dam bursa pt mamele minore, sa tot fie, ca renteaza! Nu-i nomal domnule ministru, stim ca pixul nu doare, dar faceti un efort intelectual si ganditi mai bine de unde sa faceti rost de bani ca sa acoperiti gaura din buget, care s-a facut din vina voastra, nu a copiilor nostri. Va mai voteaza naiba la urmatoarele alegeri.
Bună seara! Nu faceți decât sa dezamăgiți toți elevii care într-adevăr au ambiție și dorința de a lua note bune și o medie de peste 9.50 pentru a-și câștiga o suma de bănuții pentru ei. Dintr o clasă de 30 de elevi, 12 au peste 9.67.( 9.67fiind ultimul care a luat mențiune )fiind o clasă foarte bună și acest lucru îl spun ca, fiind un părinte a unui copil de clasa10. Păcat de viitorul țării și al copiilor noștri, cu siguranță vor pleca într-o lume mai buna. Dați ajutoare tuturor celor care au stat în față crasmei și cu coatele pe gard sau celor care dorm în parlament. Nu oferiți nimic oamenilor cu adevărat care au nevoie de ajutor și copiilor care fac un efort sa scape din sărăcie. Și acum o sa fiu acuzat sau îmi va spune :dam burse sociale (cui ii se dau acele burse, tot celor care părinți stau cu coatele pe garduri sau sparg semințe pe terenul de sport, tocmai amenajat de către primarii din fondurile europene). Rugămintea este sa nu dezamăgiți acești copii, ei sunt viitorul nostru și adulți care va asigura viitorul nostru și chiar al dumneavoastră domnilor Guvernanți.
De ce nu?Mesajul trebuie prins de mic:noi avem nevoie de rebuturi ,nu de oameni capabili.Nu ați văzut ca cei care muncesc sunt primii în care se da?Fac jumi-juma salariul cu bețivani și rromanes de au mertane și zero ore de munca și taxe la bord!Intelectualii sunt cei mai urâți și batjocoriți de zici ca jupoaie oamenii de vii.Cine își face meseria e ciuma și trebuie scos din sistem!Ce nu înțelegeți?
Leprele vor tot lepre, oamenii capabili ii incomodează încă de când sunt în scutece.
În mod natural cei inteligenți sunt maxim 10 hai să zicem 15% din populație. Cum mai obțin ei voturi dacă nu ii câțiva de partea lor pe cei 85%?
E calcul matematic!
Bravo baieti! Pe langa problema evidenta despre care au scris si ceilalti useri ( o sa fie cazuri in care copiii cu mediile mai mici vor primi bursa, iar cei cu mediile mari nu) mai este si ideea de amagire, de ce nu se pot lua aceste decizii macar la inceput de an ca sa stie toata lumea cum sta treaba din start nu sa afle la final dupa tot stresu legat de bursa ca poate nici macar nu mai primesc. Bine ca isi taie el din salariu pt 5 burse dar zeci de mii le pierd. Bine ca se si promoveaza mamele minore si din ce se vede sunt si platite pentru asta?! Multora nu le va mai pasa de medie si de ore in general cu acesta decizie. Felicitari va pupam domn Dani.
bandiți și dușmani ai țării aleși și mituiți de Bruxelles
Sa nu va mire când fetitele cu medii de 9,5 care nu mai iau bursa pentru meritul lor ca au învățat un an întreg vor decide sa fie mame minore ca asa sunt validate de statul roman.
Și dacă tot considerați ca asta este dreptate, tații minori sunt și ei recompensați cu burse? Ca altfel e disctiminare. Ați transformat scoala în bâlci si can can!
Exact ca si cu beneficiile date vezi doamne defavorizatilor: Caz concret: familie cu 2 copii cu ambii parinti salariati mediu. La sfarsit de luna, cand se trage linie, nu mai ramane cu nimic, niciun ban. Famulie similara asistata social si cu multiple beneficii reiesite din programele de sprijin social, parintii neangajati, cand se trage linie, le ramane si de bautura si de benzina la BMW.
Nu e corect față de elevii care au muncit. Veniți acum cu astfel de decizii și le tăiați elanul. Se vede că ne pierdem cu toții speranța, de la mic la mare. 4 ani vor trece repede, abia aștept ca partidele grele să devină istorie.
Rușinos! Și profund nedrept pentru copiii care se straduiesc sa învețe. Bursa de 450 lei lunar (in cele mai multe luni sub 400 datorita vacantelor) era oricum o recompensa mai mult decat modică pentru un efort sustinut! Așa se urmărește motivarea copiilor sa învețe? Fiica mea a terminat clasa a X-a cu media 9.83 si efectiv nu știu cum sa-i spun ca nu va mai primi bursa. Lăsând la o parte faptul ca pentru multi dintre acești copii bursa reprezenta singurii bani de buzunar. Este îngrozitor!
Poate ar fi bine să desfințeze bursele domnul ministru! De ce să recompensezi elevii care au muncit un an întreg să obțină medii peste 9,50? Elevii trebuie să învețe că munca lor nu e importantă că toți sunt egali indiferent că termină cu media 6 sau cu media 9,50 îl felicit pt toate măsurile mărețe pe care dorește să le aplice.Iar noi ca și profesori am putea lucra chiar gratuit pt că a fi dascăl nu e doar o simplă meseri e o vocație, o facem pt că ne place această meserie , vă rog luați în calcul acest aspect! Vă mulțumesc domnule ministru!
Bravo, foarte bine, eu vă sugerez să nu mai dați deloc burse e mai simplu și la calcule. O sugestie, ar putea veni copii chiar cu bani de acasă.
Daca situatia economica a tarii necesita reducerea burselor pentru elevii cu medii foarte mari, de ce nu se reduc si pensiile speciale sau nesimtite?
Deci practic nu se taie doar bursele olimpicilor (au ceva cu cei care fac performanță se pare ) ci și mare parte din bursele de merit (elevii cărora le place cartea)
In schimb se păstrează bursele sociale în cârca școlii.
Fix ce trebuia sa premieze Ministerul se scoate dar rămân bursele care țineau de fapt de asistenta socială.
Fetita mea a terminat cu 9.94 clasa a -V – a. În plus a obținut și un premiu la o olimpiada nationala și a mai scris și la revista scolii. Era vesela ca va lua bursa de merit și bursa olimpica. Azi a aflat ca nu va mai lua nici bursa olimpica , nici de merit pt ca sunt 5 copii cu media 10 în clasa și ea nu întra în 15%… ce sa-i spun? Sa facă un copil vara asta ca să ia bursa?
S-a găsit soluția, le luați bursele copiilor în loc să tăiați pensiile speciale și salariile exagerate. Mulțumim!😥
Sunt mama unui elev ce a terminat clasa a IXa profil matematica-informatica cu media 9.61 si in condițiile expuse de dl David nu va lua bursa.Felicitari dle David,sper sa va bucurati de salatiul dvoastra si de pensiile speciale,pe elevi i-ati taxat!
Bine ca lasati burse sociale, ajutor social, venit minim garantat, somaj, asta doriti pentru viitorul tarii, asta veti avea, jegurilor!
Dle ministru in clasa la care sunt diriginta 4 elevi au media 10 , 4 elevi au media 9.95. Ce sa inteleaga copiii astia ca 9.95 este prea putin pentru bursa?
Oferiti 25% din venitul dvoastra? Noi nu il oferim ca este foarte mic salariul oricum dar se pare ca tot atat ne veti lua si noua ca sa achitam cheltuielile voastre!
Ziceti ca veti creste norma didactica. Serios? Nu v-ati gandit la o salarizare diferentiata? Unii avem teste de dat si corectat, materie de examen. Peste tot in invatamant salarizarea este diferentiata. In Romania nu conteaza cat de mult muncesti ai acelasi salar. Credeti ca este corect ca un profesor de muzica de la o scoala de masa sa aiba acelasi salar ca si cel de muzica de la o scoala de profil? Nu mai iau de colegii de matematica, romana care muncesc pe rupte si nici de cei de istorie, logica, informatica si orice materie de examen. Dar sunt materii unde munca nu este la fel de multa. Nu pentru ca nu ar munci colegii ci pentru ca nu este cuantificata.
Bine ca au bani sa finanțeze Steaua lui Talpan, aspect fiarte important pentru binele națiunii .
Ce educație, ce spitale ?
Oare a realizat cineva un studiu practic?
In clase f bune bursele se vor lua numai cu 10, iar in alte clase cu nivel mai jos, bursele se vor lua cu 9. Este corecta aceasta abordare? In clase bune, cu 9.94 nu se vor lua burse, iar in altele cu 9,da.
Vom vana clasele cu notele mai mici pentru a beneficia de bursa. Nu ar trebui stabilita o medie de la care toti copiii sa obtina aceasta bursa de merit? In plus, de ce se aplica aceasta regula retroactiv? De ce nu din anul scolar 2026/2027? Oare copiii muncitori si pasionati trebuie sa fie cei sacrificati pentru jaful realizat de altii?
ești deștept ma hoți ce sunteți acm luați de la copiii ca alocațiile sunt asa de mari de poți întreține un copil ca să i cumperi de toate din 292 de Ron ce i oferiți măriți alocațiile și bursele nu le tăiați și pe alea nu băgați banii im buzunare hoților
Felicitari! Vad ca ati uitat complet de elevii olimpici care va cara tara pe spinare la toate competitiile internationale. Dupa aceea, culmea ipocriziei, va mai si laudati cu ei prezentand aceste rezultate ca un fel de reusita a acestui sistem educational, cand defapt, este doar munca si sacrificiul lor si al parintilor, precum si al profesorilor specializati care s au saturat sa isi bata capul cu acest minister in general incompetent. Deplorabila decizie. Sunt fascinat cum puteti taia din banii copiilor care muncesc si exceleaza pe plan national si international, dar nu puteti taia din pensiile speciale care, dupa ce ca se acorda sume nesimtite, mai sunt, si in unele cazuri, cumulate cu salariile. In acest ritm, ne indreptam sa ne conduca si sa ne reprezinte un huligan agramat care se bate cu pumnul in piept ca o gorila.
Este cea mai mare rusine posibila, un atac direct la educatie si la adresa noastra, parintii care v-am votat cu speranta ca educatia conteaza in tara asta! Sunt clase cu copii foarte bine pregatiti, care merita sa li se recunoasca performantele scolare. Nu-i normal ca atatia copii cu medii mari, de peste 9.50, care au facut eforturi mari de-a lungul anului scolar, sa se trezeasca acum, dupa atata munca, ca nici macar pe amaratii aia de bani nu se pot baza. Nu luati banii copiiilor care invata, luati bursele de 7, care au premiat doar superficialitatea! Pt gaura voastra din buget, pierdem copii valorosi, care se vor resemna si plafona. Ma simt tradat si scarbit de tot ceea ce se intampla acum in educatie!
Domnule ministru de sacrificiu, desființați bursele pentru a nu-i mai dezamăgi pe elevii care se străduiesc să învețe pentru a avea media 10.
Cum acordați bursele intr-o clasă on care 12 elevi au media 10?
Era de bun simț ca toți elevii cu medii peste 9.50, să se încadreze la burse de merit.
Dumnezeu să vă binecuvânteze si să vă dea înțelepciune să vă sacrificați cât mai puțin.
Felicitări, domnule ministru!!!Cu această decizie(sper să nu se aprobe)o să descurajați copiii care vor să învețe .Anii trecuți ați dat burse și la cei cu 4 ,iar după ceea ce propuneți acuma nu o să ia nici cu 9.80 în multe cazuri.Tăiați bursele de la copiii buni,iar pensiile speciale RUȘINOASE rămân în continuare!Rușine!!!De ce doar 15% ??? De ce nu 20 sau 25????
Oare ati facut studii aplicate inainte de a trasa aceasta regula?
Caz practic:
În clasele cu elevi foarte buni, primii 10 elevi din clasa au media 10, (10/30), iar urmatoarea medie 9.94. Drept urmare, potrivit noii reguli, elevi chiar cu 9.94 nu vor primi bursa, iar in alte clase cu medii mai mici, cu media 9.00 se va primi bursa. Sa vanam clasele slabe pentru a primi bursa de merit, asa cum este ea definita prin noua regula?
Stabiliți un criteriu clar de medie minimă pt bursa de merit pe bază de medie anuala, indiferent de nr de elevi care se încadrează.
In plus, atunci cand se modifica o lege aceasta nu tb sa se aplice retroactiv.
Ce se modifica in aceasta vara din perspectiva burse, sa se aplice pt anul scolar 2026/2027.
Sper sa nu incepeti guvernarea calcand in picioare sufletele copiilor muncitori si pasionati.
buna ziua ! sunt de acord ca bursele se acordau usor si ..pe nedrept..am auzit si copil de 7 cu bursa..asa ceva clar nu..dar ca si dvs si eu am copil de 9.84 intro calsa in car es emunceste mult ..de 29 copii …. cum sa nu dai decat l ao medie de 9? pai este absurd! da pentru 9.90-9.80 lasa copilul sa fie normal ..dar motiveaza excelenta !!!! copii astia invata! Sau s edoreste sa nu mai invete nici ei???? ati gasit de unde sa taiati….
Nu se poate asta ceva! Schimbati regulile dupa terminarea anului scolar, ca hotii!? Copiii au invatat un an intreg si acum le spuneti ca nu au fost suficient de buni!? Cata incredere vor mai avea acesti copii in institutiile statului? Peste cativa ani ei vor vota. Ghiciti pe cine nu vor pune stampila? O sa ramanem aici cu toti prostii, sa se faca politicieni, ca merita, iar restul vor pleca unde sunt apreciati! Niciun vot nu mai meritati la urmatoarele alegeri, pt ca am avut incredere in voi, iar acum va bateti joc de copiii nostri, de noi si de educatie! Ce fac sindicatele si asociatiile de parinti? Ati descoperit de unde provine deficitul bugetar!? RUSINE SA VA FIE DOMNULE MINISTRU!!!
Dl ministru David cred ca este este intr-o eroare umana/nestiknta sau necunoastere deoarece dorește sa fie cainele de paza pentru bugetul ministerului educației in loc sa aibă grija de copii care lupta pentrun performanta. Cu media 9.55 un elev nu va prinde bursa deoarece este pe locul 11 in ierarhia din clasa. Credeți că este normal??? Asa veți incuraja copii sa performeze??? Acești copii (imi cer scuze de limbaj) își vor „baga picioarele” și nu își vor mai arata interesul pentru invatatura. Cred ca domnul ministru ar trebuii sa regândească sistemul burselo, deja face diferențe majore între elevi.
Pct 2. Vreți reforma in modul de susținere a examenelor, dar nu aveți dreptul sa impuneți ca de anul acesta se schimba in totalitate programa tematica bibliografia si modul de organizare. Cel mult puteți anunța acum ca din anul de invatamant 2026-2027 se schimba totul. Acum noi parintii deja am investit o grămadă de bani pentru meditații. Cred ca înainte sa decideți ceva lansați in spațiul public o dezbatere in care sa avem cu toții acces la informații.
Bravo fratilor ,ati furat de la adulti atata timp si acum furati si de la elevi,bravo sunteti niste oameni cinstiti tare!Este oribil de costisitor sa TRAIESTI in Bucuresti ,acum v ati gandit sa furati si de la elevi…interesant tare!Dar pensiile speciale aruncate in stanga si in dreapta ce mai zic si ele ?AA NU ERAU NECESARE..SERIOS ? Cica renunta la 25% din salariul lui pentru burse…ce minciuna proasta ….ba fratilor voi va faceti concedii de milioane PE SPATELE ALTORA ,dar nu v ati saturat si voi de atata hotie???Va asiguram ca va sunt zilele numărate pana la demisie,singura sursa individuala de venit pe care o au copiii in zilele de azi este alocatia..Bravo!O treaba formidabila…sa nu va mai intrebati de ce protesteaza toata tara !
Și munca!!Noi ne duceam cu vacile,cu gâștele,munceam în gradina etc.Acum stau ditamai malacii și ditamai bivolitele cu mâinile în buzunare,ferchezuiti și nici un ou prăjit sau sa dea cu o matura nu știu. Nici asa!Nu sunt buni de nimic și nici de carte!Îți demontez mitul celor cu 9,89 în doi timpi și trei mișcări!S-au umflat notele alea de nu se poate și ei bubuie. Da!Și la școlile bune nu mai sunt copii buni cum erau odată care chiar învățau!Dacă aveam așa subiecte la bac cum s-a dat anul acesta îmi ieșea 10++ la lucrare!!
Bună ziua, încurajați adolescentele sa devina mame cum întra la liceu ?,asa își asigura o sursa de venit cativa ani !! *logic ar fi sa dati burse pentru TOTI copiii care au media peste 9,50* sau va e teama ca sunt prea multi si „saracesc”bugetul? Este total inechitabil ca,intr-o clasa unde copiii fac performanta și au medii foarte mari,sa nu iei bursa cu o medie de 9,80 iar în alt liceu sa ia bursa cu media 9,00.
Ne gandim serios sa plecam din aceasta tara, cu media 9.84 intr-o clasa competitiva de 29 de elevi, specific 29 🙂 clar nu luam. Eu clar nu reusesc sa inteleg cum gandesc aceste specimene care ajung la guvernare. Luati fiecare insititutie a statului de la cel mai mic angajat pana la ultimul si faceti curatenie. Mai mult nu trebuie sa va zic. Voi credeti ca nu stim ce se intampla in toate aceste institutii ale statului si ce „bugete” se aloca pentru N deplasari, cadouri de paste, de craciun si etc. Luati de acolo RUSINE.
Geanina, nu ești totuna cu Elena ? Nu ne păcălești! Lasa tromboanele cu mediile. Eu nu zic ca unii elevi nu au medii foarte mari și ca intr-o clasa de 29 de elevi s-ar putea ca mai mult de jumătate sa aibă media peste 9, 50. De ce va înghesuiți copiii la ” scoli bune”? Sa învețe carte sau sa obțină medii mari? Jumatate din acei copii nu ar fi arondați la școală la care e si copilul dvoastra. Poate unul e chiar el. Ramanand in cartier ridica nivelul clasei si primea bursa.
Este o decizie total gresita. De pensiile speciale nu se leaga nimeni si de salariile nesimtite de la stat. Au gasit de unde sa taie, de la amaratele de burse ale copiilor care muncesc.
Sunt dezamagita de aceasta decizie!
Suntem profund dezamăgiți și revoltați de decizia dlui Ministru de a reduce bursele elevilor și de a limita accesul acestora doar la 15% dintre elevii unei clase. Această măsură nu face decât să adâncească inegalitățile din sistemul de învățământ și să afecteze negativ motivația și sprijinul de care mulți elevi au nevoie pentru a-și continua studiile în condiții decente.
Bursele nu sunt un privilegiu, ci un sprijin necesar pentru mii de copii care muncesc din greu și care se confruntă cu dificultăți financiare. Tăierea acestora este o nedreptate majoră și o dovadă că educația nu este tratată ca o prioritate reală.
Vă solicităm să reveniți asupra acestei decizii și să ascultați vocea elevilor, a profesorilor și a părinților care susțin un sistem de educație echitabil, motivant și accesibil tuturor.
Nu tăiați bursele, nu tăiați viitorul!
Copiii iau burse de merit deoarece invata si le merita.
Nu dati din buzunarul vostru.
Copiii si seniorii acestei tari merita tot ce este mai bun dar nu va pasa.
In Parlamentul Romaniei s au redus veniturile !
In clasa fiicei mele luau burse 6 copii, vor mai lua burse doar 3 copii, jumatate.
Rusine.
Bună ziua! La copii se gândește cineva, că nu mi se pare că îi interesează prea tare. In decursul anilor este a doua sau a treia oară când se modifică criteriile de acordare a burselor în felul acesta. Un copil silitor dealtfel, trage un an întreg pentru a obține cel puțin 9.50, se bucura o săptămână de reușită, apoi vine o nouă decizie și îi spune că tu nu mai te incadrezi, nu mai primești bursa. Cum să mai aibe încredere în stat, în sistem, în adulți? Se vor pierde o mulțime de tineri, își vor pierde interesul. Ca părinte îmi este extrem de dificil să mai motivez un astfel de copil în condițiile date.
Nu este corect!!!
Intr-o clasa va fi nota(să presupun) 9. 30 cea mai mare. Sunt n copii cu 9-9.50.Iau bursa. În alta clasa sunt cu 10 – 9.70-9.50…Ghici ce?
Intr o clasă cel cu 9 va lua bursa, iar în cealaltă cel cu 9.50 NU.
SE REPETA ISTORIA CÂND CEL CU 5 LUA BURSA CA ERA ÎN PRIMII 30 % DIN CLASA.
IAR AU GÂNDIT-O LA O BERE!!!
BURSELE TREBUIE ACORDATE DE LA 9 LA 10.
ASA AR FI CORECT!
Copii muncesc ore întregi pentru a acumula informații inutile în viata de zi cu zi.
Nu aveți copii la școală?
Sau ai voștri sunt privilegiați fiindcă sunt cu,, NUME”….
Au aparut zvonuri ca vrea sa taie 25% din veniturile profesorilor.
Ar fi bine sa clarifice de unde i-a venit idea cu donatia din salariul de ministru.
Poate sa propuna orice, dar de data asta nu mai oprim greva pe promisiuni.
Perfect! Stați în grevă mult și bine, fără salariu! Că asta e ideea sa adune la buget salarii neplatite👋. Noroc că nu toți sunt teleghidați și nu semnează de vreo greva. Să stea cei care trăiesc cu aer
De fapt David minte spunând că se revine la sistemul anterior anului 2023.
Iată ce prevedea
OM 5379/2022 pt acordarea burselor.
Art. 9. Bursele de merit se acordă elevilor din clasele a VI-a – a XII-a de la cursurile cu frecvență din învățământul preuniversitar de stat, în funcție de rezultatele obținute la învățătură.
Art. 10. (1) Bursele de merit se acordă elevilor care se încadrează în cel puțin unul dintre cazurile următoare:
a) au obținut media anuală generală de cel puțin 9,50 și au acumulat cel mult 20 de absențe nemotivate/an în anul școlar anterior,
Deci David NU face o corectare a tâmpeniilor generate electoral de Deca ci sacrifică fix elevii cu cele mai bune rezultate (Cei peste 9.50)
Limitele de 15% sunt inventate din pix in așa fel încât să raporteze o mare victorie de tăieri și austeritate, atunci când se va lăuda in ședința de guvern, cum a tăiat el de la educație, fix in bursele de merit.
Deci, cand toata lumea i-a spus dnei Deca Ligia ca nu este posibil sa dai bursa de merit la 30% din elevii unei clase pt ca vor fi situatii in care exista clase extrem de slabe si vor lua si cu nota 4, iar clasele foarte bune pot avea si 100% elevi cu note de peste 9.50, Ministerul de Finante nu a spus nimic, nici angajatii din Ministerul Educatiei, nimic, toata lumea a tacut malc.
Dupa care a revenit si a spus ca nu mai restrictioneaza cei 30% pe clasa daca ai 9.50.
Dupa care iar a revenit si a spus ca va da burse de merit peste nota 7, dar sa fie maxim la 30% din clasa si ca se numeste de rezilienta si au mai aparut noi burse hazlii, inclusiv pentru mamele minore la care suntem pe locul 1 in Europa (0 educatie in aceasta privinta, ca nu vrem, ca suntem crestini, ca etc), mame care frecventeaza maxim 50% scoala. Deci, daca esti sarac si prost, primesti bani.
Acum pastram bursele pentru mamele minore si vrem ce??? Sa fie maxim 15% din clasa?Pai iar ne-am dus cu capul? Si copiii cu medii peste 9.50 ce fac daca sunt intr-o clasa in care toti au peste 9.50? Eu nu stiu de ce va incapatanati sa nu lasati cum era. Peste 9.50 bursa de merit. Pa bursa de rezilienta! Pa bursa pentru mamele minore! Ele oricum au alte ajutoare sociale. Nu este cazul ca si scoala sa le dea. Scoala trebuie sa recompenseze performanetele scolare nu alte performante, sa fii mama la 15 ani. Primesti prin alt Minister bani ca sa te asiste social.
Pentru ca sunt prea puțini plătitori de taxe!6 miliarde anual pentru burse!!De unde atâta dezmăț fără muncă?În lumea reala nu se poate asa ceva!Aaaa!Ca fura ei și si-au bătut joc de banul public!Sa va fie de bine!V-a dat și vouă un leuț ca să va țineți pliscul.in timp ce ei furau.Si v-a convenit!Acum nu mai ajunge și pentru voi, doar pentru ei!
Ca la alegerile de primari:ia 500 lei sa ma votezi,după ce îl votezi nu mai primești nimic si îți ia și pielea de pe tine ca la el e puterea.
Nu știați cine sunt ?N-a mai fost Băsescu,Johannes,Boc etc?
Cine împarte, parte își face!
De ce nu este lege ca dacă ești prins cu fapte de corupție sa îți pierzi pensia și sa îți fie confiscați banii din furturi,afaceri necurate!Ar rămâne toți fără un leu!!Toți, de la un capăt la altul!!
Foarte adevarat, o sa ajungem o tara de mame minore si asistati sociali, ca asta e premiat, ministerul inculturii si al asistatilor sociali
Buna ziua, dl ministru. Nu incercati sa scoateti ochii ca dati din salariul dvs 25% . Copii nu au nevoie de banii dvs. Ei is doresc doar ca munca lor sa fie recunoscuta. Un copil cu media 9,75 nu va putea primii bursa 450 lei, pentru ca nu este intre primii 4 din clasa (15 % din 26 de elevi in clasa), dar mama minora care isi ocupa timpul cu altceva nu cu scoala si invatatura va primi bursa 700 de lei. Incurajati incontinuare copii care nu trebuie sa invete si nu trebuie sa participe la ore, dar nu uitati ei sunt viitorul ! Respectul pe care dvs il acordati copilor este acela pe care il veti primi si dvs de la ei.
Bună ziua! nu stiu daca acest comentariu va fi citit de cine trebuie… vreau sa spun faptul ca aceasta măsură este foarte nedrepata fiindcă, de exemplu, la un liceu de top se obțin foarte greu medii mari, pe când la un liceu slab se obțin repede. alți copii trag tot anul sa aibă minim 9.50, iar alții dorm si nu se interesează de școală si primesc chiar locul 1 cu coronita, doar pentru simplul fapt ca sunt favorizati. exista cazuri in care elevii de pe locurile 1, 2, respectiv 3 au aceleași locuri si la absențe.
un alt lucru care denota ideea de inechitate este acela ca se oferă bursele pentru mame minore, romania fiind in top 10 tari europene cu un număr crescut de mame minore. in loc sa fie apreciata munca de la clasă, încurajăm mamele minore (care pe lângă aceasta bursa primesc si indemnizație si 2 alocații de 300, respectiv 600 de lei aproximativ). totodată mai sunt si bursele tehnologice, unde se intra cu medii de minim 3 si ceva.
mai pe scurt favorizam elevii neinteresați de educație si care nu vor sa fie un viitor bun al tarii si ii defavorizam pe cei care muncesc cu toate forțele si au ghinionul sa nu fie in primii 15% dintr-o clasă, adică in marea majoritate a liceelor, in primii 4-5. in loc sa performam ca tara, vom performa cu un minunat loc 1 la mame minore
Corb la corb nu își scoate ochiul.Ce valori intelectuale ai în parlament?Zero.Ei au ajuns acolo,în posturi.importante ,cei de zece + executa ordinele lor iar ei nici 2+2 nu știe cât face.De ce să vrea oameni deștepți și capabili,de ce sa te încurajeze?Daca le dai o dictare se vor încurcă în cuvinte,în foaie și în pix!
Dar au fost destul de deștepți sa își dea seama ca trebuie sa pună la vedere 2-3 tocilari de care ei,în momentul de fata,își bat joc efectiv!Asta este adevărul.Isi bat joc de unul ca Daniel David,își bat joc de bunul renume pe care acest om.l-a avut….
Realizezi cum este ca tu,de 9.50 ,sa lucrezi pentru unul de 2?Asta se întâmplă la nivel de țară.Oameni superinteligenti lucrează pentru șefi idioți. Știi cum este?E un chin.Te îmbolnăvești la.propriu.Vei vedea!Sa speram ca nu!
Oamenii capabili sunt înăbușiti și acest lucru se face de când sunteți mici.Oricum tu nu înveți pentru o bursă!Dacă înveți pentru o bursă ai ales un reper greșit. Viata ta și viitorul tău nu se reduc la 450 ron amărâți!
majoritatea au facultatea facuta la particular pe drumuri, de aceea au ură pentru cei ce învață. La fel s-a introdus anonimizarea notelor de la examen, păi daca invățământul este din bani publici rezultatele nu ar trebui sa fie publice? Deranjează viitorii ministri
Ministrul acesta nu și-a înțeles menirea și anume de sprijin, de apărător al sistemului educațional(elevi și profesori) și nu de YesMan al Guvernului.
Care e logica să nu mai dai burse elevilor merituoși și să stimulezi elevele care rămân însărcinate?
Convingeți-vă colegii din Parlament să aloce banii pe care și i-au aprobat pentru a zbura la Bussines Class sau colegii din Banca Națională care și-au alocat sume în buget pentru caviar și fructe de mare pentru a oferi burse copiilor merituoși și nu doar unora dintre ei.
Așteptările mele sunt foarte reduse vizavi de acest ministru care până nu de mult perora necesitatea de avea la vârful inspectoratelor oameni de partid.
Parcă terminasem cu politrucii în ’89.
PNL nu are nevoie de dușmani din alte partide. Acest ministru, poate unul dintre cei mai slabi ai României ultimilor ani, mă determină să nu îi mai votez pe liberali.
Va fi clar discriminare… Un copil cu 9.61 într-o clasă o să ia bursa cu premiul 1 iar în altă clasă nu o să ia Bursă deși ar avea medie pt premiul 3 dar nu intra în cei 15%….nu este corect… Vorbesc despre clasa a 11-a profil mate info
Pe lângă observațiile din comentariile anterioare, încă ceva: orice astfel de modificare trebuie anunțată înainte de începerea anului școlar, urmând a se aplica abia începând cu anul școlar următor. Elevii s-au străduit în anul școlar abia încheiat să atingă pragul de obținere a bursei conform criteriilor în vigoare. Nu poți să vii și să modifici criteriile la încheierea anului școlar cu aplicabilitate din toamnă. Este o lipsă de respect pentru eforturile depuse de ei. Rog asociațiile de părinți să formuleze un protest oficial.
Subscriu la fel gândesc și eu că angajat în învățământ și că părinte al unui elev de mate-info care a depus eforturi pentru medie peste 9,50 deși avea asigurată bursa datorită unui premiu la olimpiada etapa județeană.
Ar trebui criterii clare pentru bursa socială, vă rog verificați cât de ,,dezavantajați ” sunt mulți dintre cei care primesc acest tip de bursă.
Cum mai stimulam copiii ? Fetita mea in clasa a saptea cu media 9.95, a cincea din clasa, nu va lua bursa. Nu este corect . Copiii si asa greu gasesc motivatii sa invete, dar cu siguranta acea bursa este una dintre ele. Cred ca trebuie revizuite criteriile de acordare a burselor dar cele noi sa fie echitabile.
stati linistita doamna ca se dau burse sociale si pentru mame minore, sa stiti spre ce sa se orienteze copilul, ca asta e premiat
9.81, a sasea medie din clasa, nu intra in 15%. Cum ii voi da vestea ca nu mai ia bursa anul viitor, domnule ministru? Si chiar credeti ca veti mai putea conta pe acesti copii sa ramana in tara si sa va asigure pensia?
Taiati dle sinistru elanul elevilor care mai si invata cu aceasta idee, dar e clar ca nu va ganditi la acei sute de mii de elevi care primesc bursa sociala desi provin din familii instarite cu parintii lucrand la negru. Daca doriti neaparat sa taiati in carne vie eu cred ca in zona asta ar trebui sa interveniti. Dar e mult mai convenabil prima varianta, din pacate….rusine!!
Total de acord. Cunosc atatea cazuri…
Aici e o gafă logică și chiar nu înțeleg cum a fost gândită. Nu știu ce a avut în minte ministrul.
Poți fi locul 1 într-o clasă slabă, cu media fix 9.00 – primești bursă.
Dar dacă ești într-o clasă competitivă, ai 9.80 și nu intri în acel 15%, nu mai ești „merituos”. Ghinion.
De ce ar primi bursa un elev cu media minimă, doar pentru că e într-o clasă mai slabă, și nu unul care a muncit serios, dar a avut „ghinionul” să fie într-o clasă competitivă?
Dacă tot e criză, hai să premiem norocul și să penalizăm performanța! BRAVO!
Dle ministru, rector, psiholog, prof, dr, etc…nu va atingeti de mediile de peste 9.50, cel putin la liceu, unde ar trebui sa stiti ca lucrurile stau putin diferit iar o astfel de medie nu este usor de obtinut. Este absurd ca un elev cu 9.60 in liceu sa nu obtina bursa de merit! Oricum traim intr o societate absurda si aveam niste pretentii de la dvs. Prin toata aceasta abordare care treneaza, dati in continuare motive suficiente ca toti acesti copii buni din licee de top ale marilor orase sa paraseasca tara. De ce ar sta??? Sa si bata joc de ei niste ‘derbedei imbracati in costume’ corporatisti de profesie sau ong isti?
De ce la școală sa anunțat că :clasele 1-4 Nuuuu are dreptul să mai ia bursă de merit și doarrrrr clasele 5-8 ? Aud mereu spunând acesta mafie. că… toți copii sunt egali .De ce atâta birocrație spusa pe limbajul lor fără noimă? Deci indiferent de media de la 9.50 la clasele 1-4 copiii nuuuu beneficiază de bursa de merit.Si mai grav au scos olimpiadele claselor 1-4. Cred că trebuie analizate aceste grave erori făcute asupra copiilor în școli.
dacă sunt mai mulți copii eligibili, oare se iau în ordine alfabetica? adică dacă ai 20% cu medii de 9.90, cum faci? ești cu A iei, ești cu Z nu iei?
Iau toți cei cu 9,90, de la A la Z. Asta e regula dintotdeauna.
și dacă depășesc 15%??
Cunosc situația unei clase în care sunt 12 copii cu media generală 10. Sunt tare curios cum vor gestiona asemenea situații…
Dacă modalitatea va fi aceeași ca la bursele de reziliență (care sunt similare dar cu media 7 în loc de 9 și 30% în loc de 15%), ar primi toți elevii cu ultima medie bursă. Rămâne însă de văzut.
Nu este explicită formularea și pt elevi nu este corect, daca intr o clasă mai mult de 15/100 au medii peste 9. Elevii cu medii de 9 care nu vor primi bursa de merit vor fi descurajați. Pe de altă parte, rămâne un segment neacoperit, și anume al elevilor care învață destul de bine dar nu au media peste 9, nu se încadrează la burse sociale, și al căror venit pe membru este ușor peste al celor care primesc bursa socială. Pt acești elevi este incorect sistemul de acordare a surselor, și la ei nu se gândește nimeni.
„Pe de altă parte, rămâne un segment neacoperit” – nu trebuie să ia toți burse, pot rămâne segmente neacoperite.
Corect !
Din păcate, nu este interes că România să fie o țară cu oameni culti.
Să reducă posturile inutile din instituțiile publice. Să reducă salariile nesimțite ale unor funcționari publici care pe nedrept le au.
Oricum nici bursa de merit nu s- a dat integral pe luna, ci doar în zile de cursuri.
Cea de excelență s a dat integral
Mă întreb eu, copiii care au medii de peste 9 , nu muncesc și în vacanțe? De ce lor li se calculează așa ,iar celorlalți nu?!?!
Din nou se introduce discriminarea.
În clasele cu elevi foarte buni nu primesc burse elevii poate chiar cu 9.65 iar in altele se va lua bursă cu media 9.00.
Stabiliți un criteriu clar de medie minimă pt bursa de merit pe bază de medie anuală.
9.50, cum a fost dintotdeauna.
Indiferent de nr de elevi care se încadrează.
Nu folosiți pretextul deficitului pt a tăia cu barda contabilă.
Aveți perfecta dreptate. Cred că va fi regandita situația
Nu mi-as face sperante, cred ca situatia va fi mai rea decat se prezinta.
Ce se întâmplă cu bursele olimpicilor?! Pentru băiatul meu, bursa a fost o motivație puternică, sunt singurii bani de cheltuială pe care îi are, eu nu am cum să îi dau decât strictul necesar. Știți bine că se face o mare nedreptate dacă le tăiați bursa. Premiul III pe județ la info nu mai contează?! Descurajați performanța!
Să nu mai vorbim de faptul că acordarea surselor de merit după medie într-un anumit procent, din nou este aiurea… Sunt clase diferite, școli diferite, sistemul de notare este complet diferit…
Găsiți altă variantă! Eu chiar m-am bucurat atunci când ați fost desemnat ministrul Educației și Cercetării.
Chiar asa s-a ajuns, sa se dea burse inclusiv la premianti de olimpiada la nivel de etapa judeteana? 🙂 Macar e o singura persoana care ia premiul 3? Sau e procent din participanti?
Într-o clasă sunt aproximativ 30 de copii. Dacă 10 din ei au medii peste 9.50, dar doar 15% pot lua bursă de merit, adică 5 din ei – înseamnă că vor fi copii care nu vor obține bursa deși au medii mult mai mari de 9.50.
incerci sa reinventezi roata, in situatie de ex-aequo premiile se partajeaza intotdeauna (la buget constant).
nu este corect criteriul de acordare a burselor de merit pentru 15% dintre elevii unei clase. Domnul ministru s-a gândit că sunt clase în care toți copiii au media generală peste 9,50 și un număr de 15 elevi cu media peste 9,90 (clase de elită)? Cum mai sunt ei motivați? Cum se face departajarea? PRIN TRAGERE LA SORȚI? TOTUL ESTE UN NOROC? JENANT FELUL IN CARE SE GÂNDEȘTE!!!!!
De ce meritul unui elev de 9 este apt de a fi recompensat și al unuia de 9,80 nu? Doar pentru ca cel cu 9,80 aspira la mai mult și este intr-o școală cu elevi foarte buni?? Atâta timp cât evaluarea în școli nu este unitară, cum stabilești ca primii 15% din fiecare clasa muncesc la fel de mult? Vorbim despre burse de MERIT.
Știți cât investește un elev de colegiu de top în manuale, cărți pentru a avea mediile alea peste 9,50?? Încă mai sunt elevi care vor sa învețe și nu își permit, de ce sunt pedepsiți?
Problema la titularizare: cât este salarul lui David?
Este precizat in articol, si indemnizatia de ministru si procentul de 25% cat insemana
Cu sporuri si „subvenții” cu tot? Avem și noi chirie, șofer, sporuri, prețuri speciale la restaurantul nostru special?
Dacă nu, ce spune el e doar o aroganță specifică peneliștilor, oricât s-ar da el independent.
De ce incurajam mamele minore si un copil cu media 9,60 la un profil real, intr-o clasa cu un nivel foarte ridicat nu este motivat pentru ca nu este in primii 4 din clasa (15% din 27)? Nu este corect ce se intampla?
De ce nu verificati organigramele din institutiile subordonate Munisterul Invatamantului? Macar verificati cand apare acelasi nume de familie.
Sunteti ipocrit domnule ministru. Nu trebuie sa donati din salariu. Reorganizati institutiile!
Bună ziua! Sistemul educațional are nevoie de susținere suplimentară! Dacă am ajuns să luăm de aici ca să ajungă în altă direcție, atunci România va rămâne pentru totdeauna o țară tristă!😢
Buna ziua! Buna intrebare a unui parinte din comentarii. Exact in aceeasi situatie suntem si noi si cu siguranta si alti elevi. Cazul nostru este exact cum precizeaza parintele de mai sus. Avem media de 9,44 si nu s-ar incadra printre primii 15%. In acest caz ce criterii de departajare vor fi astfel incat sa nu fie discriminare intre elevi? Va multumesc!
sa le fie rusine! in loc sa stimuleze copiii..ca si asa scoala e cum e….le taie bursele…fetita mea are media 9.58…probabil nu se incadreaza la cei 15%! de ce nu taie pensiile speciale? din 1 pensie ar plati burse la 30 de copii!
Pai ce sa mai spun ca baiatul meu are 9.88 si nu se incadreaza in 15\100.
au gandit-o mult.
Cum premiem cu 700 de lei pe lună elevele care au devenit mame de minore, ce și – au ocupat și își ocupă timpul cu alte cele decât școală – prezență (pot lipsi până la 59 de absențe pe lună și își iau banii) și studiu, bun simț….?! Păi oamenii ce au lucrat și au ieșit la pensie și au un pic peste minim cu ce sunt vinovați….
15% ?¿???
Corectăm un râu cu un rău mai mare?
Vor fi elevi cu media 9,75 care nu vor lua bursă de merit.
Demotivarea la vârful claselor unde încă mai era o competiție sănătoasă va fi inimaginabilă.
V-ați uitat in SIIR pe tranșele de medii și erau prea multe burse până in media 9.50, așa e?
Gata, ați rezolvat deficitul.
Puteți păstra liniștiți subvenția pentru partide, nu-i așa.
Miaunel David , nu merge doar cu scrisori siropoase.
Oamenii vor să vadă că luați decizii corecte.
ce treabă avea parcursul euroatlantic cu educația? ce treabă are salariul lui cu educația? – 25% – oare se gândesc să taie 25% din salarii? dragi dascăli…mereu ați ajuns să promovați aceste partide incompetente și corupte, deși v-au furat mereu, 3 decenii de acum.
Până acum au fost lăsate toate bursele deoarece părinții acestora erau votanții sistemului, trebuia să menționeze și acest aspect, au trecut alegerile cu bine, acum se poate tăia. Nu are nimeni din coaliția aceasta curajul să spună că taie pensiile speciale? Au găsit loc doar la elevi. România a votat calea europeană, felicitări.
Este o mare ticalosie ce se intampla. Sa iei de la gura copiilor…sunt copii saraci care invata foarte bine tocmai pentru acea bursa! Viitorul acestei tari tocmai a fost calcat in picioare! Toate ca toate pana la copii, sunt nevinovati, ce rau v-au facut? Chiar asa departe ati ajuns, nu mai aveti nici o limita?
Oare cate burse se pot plati din pensiile speciale!
Nu cred ca ar fi corect ca schimbarea criteriilor de acordare a bursei de merit sa se aplice din urmatorul an scolar . Sunt copii care s-au straduit foarte mult sa atinga acel 9,50 necesar pentru bursa de merit, dupa criteriile actuale. Intr-o clasa foarte buna a unei scoli cu profesori foarte exigenti, cu media 9,50 este foarte posibil sa nu se incadreze in cei 15%. Ar fi o mare dezamagire pentru acesti copii ca, dupa bucuria si satisfactia ca au reusit sa isi atinga obiectivul, sa se schimbe criteriile. Poate ar fi mai potrivit ca schimbarea sa aiba loc peste doi ani si copiii vor sti de la inceput la ce sa se astepte.
De ce „15% dintr-o clasă” și nu „15% DIN ANUL DE STUDIU”? Dacă ai o clasă cu elevi conștiincioși, iar alta cu… cei din marea majoritate este nedrept pentru cei ce muncesc.
pentru ca nu poti compara o medie de 9.65 la mate info cu o medie de 9.90 la filo
Asta asa e
Bursa tehnologica de 300 chiar aiurea pentru liceu. La profesionala, da! La. liceu, de ce? Să stea degeaba absolvenții de a VIII-a cu medii de 2?? Înscriși la licee cu finalizare 0 barat??
Nu există bursă tehnologică decât la profesională.
De unde atâtea improvizații, nu știu. De ce 15%? Unde e studiul care spune ca în fiecare clasa doar 15% dintre elevi sunt merituosi? Iar se va ajunge în situația în care un elev cu media 9,60-9,80 muncita pe bune (exista încă asa ceva) nu va lua bursa, dar vor lua cei cu medii de 9, posibil chiar din aceeași școală.
ne bucurăm că domnul are așa salariu mare încât renunță la el….poate îl crește și pe al profesorilor că aceștia să nu mai facă meditații sau sa mai alerge în alte părți că să trăiască decent….
oricum, așa un guvern care sa dea in profesori,n am mai văzut….
S-au găsit vinovații pentru deficit, elevii pentru care amărâții ăia de 70-80 de euro pe lună înseamnă uneori banii de buzunar, de mâncare, de transport.
Nu mizeriile care ne guvernează, nu pensiile speciale, nu salariile de zeci de mii de euro din ministere, regii și companii de stat. Nu achizițiile enorm supraevaluate. Nu investițiile cu fonduri dedicate veșnicilor clienți de partid.
Elevul e vinovat. Un chiabur, am putea spune.
Buna ziua! Daca numarul elevilor dintr-o clasa ce au medii peste 9 este mai mare de 15%, cum se va proceda? Ce criterii de departajare vor fi astfel incat sa fie respectat procentul de 15%?Sau vor fi acordate burse de merit tuturor celor care au medii peste 9, indiferent daca procentul de 15% este depasit sau nu?
Multumesc!
Se acorda in ordine descrescatoare a mediilor pana se atinge procentul de 15% fara a scadea sub media 9.
Și copii care au medii peste 9 cu ce îs de vina ca nu se vor încadra printre primii 15%? Asa se face discriminare intre elevi. Părerea mea personala ar trebui regândita acordarea burselor.
Da, dar intr-o clasa unde ultima medie e 9,75? 15% nu se opreste la media 9.
Dar intr-o clasa unde ultima medie e 6? Aici 15% poate se opreste la media 9, daca exista in acea clasa.
15% inseamna incorectitudine intr-un caz si fericire in altul. Adica… mai bine esti norocos, nu?
banuiesc ca primii care se incadreaza in procentul de 15%
Va fi premiată competiția. Astfel elevii vor fi preocupați să fie între primii 15% din clasă/mai corect AN DE STUDIU.
Nu, va fi premiat bugetul.
Elevii nu știau de aceste reguli înainte de începerea anului școlar.
Sunt convinsa ca dvs nu aveți copii de vârstă școlară si nu înțelegeți ce vor simti acești copii când vor afla ca, deși au medii peste 9.80, chiar 9.90, nu vor lua acea amarata de bursa.
Suntem profund dezamăgiți și revoltați de decizia dlui Ministru de a reduce bursele elevilor și de a limita accesul acestora doar la 15% dintre elevii unei clase. Această măsură nu face decât să adâncească inegalitățile din sistemul de învățământ și să afecteze negativ motivația și sprijinul de care mulți elevi au nevoie pentru a-și continua studiile în condiții decente.
Bursele nu sunt un privilegiu, ci un sprijin necesar pentru mii de copii care muncesc din greu și care se confruntă cu dificultăți financiare. Tăierea acestora este o nedreptate majoră și o dovadă că educația nu este tratată ca o prioritate reală.
Vă solicităm să reveniți asupra acestei decizii și să ascultați vocea elevilor, a profesorilor și a părinților care susțin un sistem de educație echitabil, motivant și accesibil tuturor.
Nu tăiați bursele, nu tăiați viitorul!
Mizerabila gandire si decizia la fel
Vor lua bursa doar 3 ….4 elevi dintr o clasa de 25 de copii , cei cu mediile cele mai mari si peste 9 .
Nu, vor da 15% rotunjit (de exemplu, din 25 de elevi, dacă există elevi cu medii peste 9, de la media cea mai mare în jos iau bursă de merit 3,75 adică 4 elevi.) Restul care s-ar încadra la medie dar nu la procent nu primesc, pentru că ministrul e de părere că e ”decent” să nu ia. (Asta e apropo de ce a zis ieri despre salarii, că e decent să nu mai cerem nimic chiar dacă din bruma ce o aveam ni se va lua).
Nu vor exista criterii de departajare coerente, ideea e să învrăjbească școala și părinții mai mult decât până acum.
De ce? NU SUNT BANI. Iar deștepții proaspăt-aleși au decis că e cazul să fie Robin Hood dar invers, să ia de la săraci și să dea la bogați.
Cum adică, doar 15% dintr-o clasă?!?!
Daca intr- o clasă sunt 20 de elevi care au medii de peste 9, iar efectivul clasei este de 25 de elevi, înseamnă că doar 3-4 elevi vor primi bursa de merit?
Ceilalți elevi,care au medii peste 9, nu vor lua bursa?
Atunci pentru ce s-ar mai strădui acești copii sa învețe f bine, daca tot nu primesc un stimulent ?
Da, știu! Învața pentru ei, dar nu mi se pare corect că unii sa ia, iar alții nu. Poate un elev face naveta de la o distanta de 30km, motiv pt care se trezește f devreme, ajunge acasă după ora 17, își face temele, studiază la instrument sau profilul pe care îl are, timp de relaxare nu mai rămâne. Dar acel elev lupta sa ia note bune, învăța, se implica, nu chiulește, iar cu toate sacrificiile , nu primește bursa că are, poate, doar 9:58 media și nu se numără printre cei 15%….
Apoi să nu vă mirați că o mare parte dintre elevii care vor da bacul, nu vor reusi să ia note de promovare.
Pentru că vor renunța de mici sa mai lupte ….Se vor mulțumi cu puțin….
Am observat la clasa fiicei mele, de clasa a VII a, anul acesta au fost elevi care au muncit mult să încheie cu medii peste 9:50. Acesta este un lucru bun, pt că România are nevoie de oameni culti.
Oameni care să știe să scrie și să vorbească, să știe să se exprime, să aibă o minimă cultura generala, să știe un calcul de baza, să știe să se comporte în societate….copiii de acum, sunt viitori guvernanți, președinți, medici, mecanici, Croitoru, tâmplari, asistente, infirmiere, etc.
Cum îi stimulați?
E in regula, media 9 dar nu limitați la 15%.
Faceți o departajare la sumele pe care să le primească cei care încheie cu medii între 10- 9,70 . Aceștia să primească bursa integral.
Cei cu medii 9,69-9,41 să primească cu ceva mai puțin.
Iar cei cu medii între 9,40-9,00, să primească jumătate din bursa.
Dar să primească toți cei care au medii de la 9 in sus.
Astfel vor fi stimulați toți să învețe.
Din câte am înteles eu acolo, dacă sunt medii peste 9, se vor lua în ordine descrescătoare (de la cel mai mare la cel mai mic), mediile primilor 15% din clasă. Amu întrebarea la care n-au răspuns ei, e dacă în ăia 15% sunt 2 cu aceeași medie? E, atunci…primește numa una, primesc amândoi ca până acuma?
Mai bine lăsau drq-ului cum era până acuma.
Se calculeaza numarul de elevi care „prind” cei 15% (se rotunjeste in sus, la primul numar intreg). Bursele se vor oferii in ordinea descrescatoare a mediilor. Daca pe locul 5 sunt mai multi copii, vor primii toti.
Cel putin pe baza procedurii pentru anul scolar 2024-2025.
populism gretos. ce sa zic, va renunta el la salariu…gretos! groparul educatiei !
voi vota AUR!!!
Daniel David este cel mai capabil ministru al invatamantului din ultimii 30 de ani. Daca deciziile luate nu sunt populiste, acest lucru nu inseamna ca nu sunt bune. E decizia dvoastra sa votati cu un partid condus de un huligan, dar nu jigniti un profesionist ca Daniel David. Daca va fi minstru mai multi ani, va scoate invatamantul din situatia critica in care e acum.
Punctajul de la partid e pt alte canale de comunicare.
Sa ne spui și noua ce iei tu ca vrem și noi sa fim asa optimiști și realitatea sa o avem distorsionata și sa trăim în lumi ideale…
Ne dai?Te rugăm!!
Sistemul de educație nu poate fi scos din criza actuală cu cadre didactice agramate, complet nepregătite, care și-au greșit menirea pe pământ. Cu aceste măsuri, li se va tăia copiilor din familii mai modeste orice șansă și acces la profesori pregătiți care să-i ajute să aibă acces la școli și facultăți bune! Dar, bineînțeles, că „profesionistul” David este mai preocupat de soarta mamelor minore decât a copiilor foarte dotați care vor rămâne îngropați în școli mediocre… Până la urmă, despre asta e așa zisul „progresism,” despre înaintarea răului în lume …
Ati privit ochisorii copiilor care au muncit mult mai mult ptr. 9,5 decat cei cu 9 si nu primesc bursa ptr. ca nu se incadreaza in cei 15% din clasa? Fix ca in societatea noastra: sunt premiati cei norocosi si mai putin muncitori.
întrebarea mea este dumneata ai copii ?