Zece instituții românești în clasamentul QS al sustenabilității în universități / Patru, în frunte cu Universitatea Babeș-Bolyai, apar în primele 1000 din lume

1.383 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Zece universități din România figurează în ediția din acest an al clasamentului QS World University Rankings – Sustainability, ce evaluează instituțiile de învățământ superior din punct de vedere al dezvoltării durabile. Această ediție include mai multe universități din România, comparabil cu anul trecut, și același număr de universități în top 1000 – patru, în condițiile unei creșteri a numărului de universități listate.

Cel mai bine poziționate sunt Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (401) și Universitatea din București (497). În top 1000 mai apar Universitatea Al. I. Cuza din Iași (poziția 771) și Universitatea de Vest din Timișoara (pe locurile 991-1000).

Lista completă a universităților românești din QS World University Rankings: Sustainability 2025:
  • Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca – 401
  • Universitatea din București – 497
  • Universitatea Al. I. Cuza din Iași – 771
  • Universitatea de Vest din Timișoara – 991-1000
  • Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – 1001-1020
  • Universitatea din Oradea – 1001-1020
  • Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava – 1251-1300
  • Universitatea Transilvania din Brașov – 1301-1350
  • Universitatea Lucian Blaga din Sibiu – 1351-1400
  • Universitatea Politehnica Timișoara – 1501+

Clasamentul evaluează instituțiile de învățământ superior în funcție de trei criterii: impactul asupra societății (pondere 45%), impactul asupra mediului (pondere 45%), guvernanța (pondere 10%).

Citește și:
Opt universități românești, în frunte cu Babeș-Bolyai, în clasamentul QS al sustenabilității – 2023


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Postlicealele Ministerului de Interne

ULTIMA ORĂ Ministerul Educației vrea să piloteze o nouă „arhitectură curriculară”, începând chiar din septembrie, fără să fi pus vreun document în dezbatere. Consiliul Elevilor: Noile planuri-cadru nu au legătură cu tăierea numărului de ore

Ministerul Educației vrea să piloteze „o nouă arhitectură curriculară” începând chiar din septembrie, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului Național al Elevilor, după o consultare cu reprezentanții Ministerului Educației. Noi…
Vezi articolul

Club de limbajul semnelor la Liceul Teoretic Alexandru Vlahuță din București, inițiat de o elevă în clasa a XII-a, Armita Modares: Pe lângă elevi participă și profesori și bibliotecara școlii. Am făcut singură afișe, pagină de Instagram pentru club, am contactat o profesoară care să ne predea

O elevă în clasa a XII-a la Liceul Alexandru Vlahuță din București, Armita Modares, a avut ideea de a porni un club în care elevii care doresc pot învăța limbajul…
Vezi articolul

Instrucțiune a ministrului Educației. Din anul școlar 2025-2026, toți profesorii de gimnaziu și liceu vor aloca 25% din numărul total de ore al disciplinei predate pentru activități remediale, de consolidare, fixare și transfer al competențelor în viața de zi cu zi / Cum se va face evaluarea acestor ore

Din anul școlar 2025-2026, planificarea orelor pentru gimnaziu și liceu se va face ținând cont că 25% din numărul total de ore al unei discipline reprezintă activități remediale, de consolidare,…
Vezi articolul