Zeci de școli care au depus proiecte educaționale cu același titlu au pierdut finanțarea prin PNRR – anchetă Libertatea

28.625 de vizualizări
Foto: captură rezultate – AFCN via Libertatea.ro
40% dintre proiectele înscrise la un program al Administrației Fondului Cultural Național (AFCN) au fost scrise de Asociația Culturală Ludmila Vidrașcu și prevăd aceleași obiective, printre care înființarea unei biblioteci cu 150 de volume în fiecare sală de clasă din 71 de unități de învățământ, scrie Libertatea.ro.

ONG-ul care în trecut a câștigat zeci de contracte cu diferite instituții publice îi aparține lui Marin Vidrașcu, care este și directorul executiv al Editurii Litera. Reprezentanții asociației neagă însă și susțin că la mijloc e o confuzie, potrivit publicației citate.

Deși au fost admise în prima etapă, cea administrativă, proiectele nu au primit de la evaluatori punctajul necesar și astfel 71 de școli au pierdut o posibilă finanțare. „Îmi pare foarte rău că a picat acest proiect, pentru că aveam nevoie de așa ceva”, a spus pentru Libertatea unul dintre directori, la aflarea veștii. 

Sunt 20.000 de euro pentru școli din zone defavorizate cultural. AFCN are un program de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru promovarea culturii în instituții de învățământ din localități cu mai puțin de 50.000 de locuitori.

Dintre cele 181 de proiecte depuse de tot atâtea instituții de învățământ, 71 au același titlu, respectiv „Cultura și diversitatea culturală pe înțelesul copiilor. Cinci tehnici de învățare activă, prin joc”, conform tabelului publicat pe site-ul AFCN. În unele titluri, cuvântul copii este înlocuit cu elevi, iar sintagma „prin joc” este eliminată. O adaptare în funcție de tipul de instituție.

Citește materialul integral pe Libertatea.ro.


1 comment
  1. busele sociale si de studiu la scoala gimnaziala spiru haret nr 3 medgidia nu sa dat pe 15

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Până pe 4 aprilie, inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației centralizarea proiectelor și chestionarelor aplicate în Școala altfel, în acord cu strategia privind combaterea antisemitismului și discriminării/ Sugestii de activități

Până pe 4 aprilie, inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației și Cercetării centralizarea proiectelor și chestionarelor aplicate în „Școala altfel”, în anul școlar 2024-2025, care s-au desfășurat în consens cu…
Vezi articolul

Viitorul guvern să garanteze alocarea a 15% din cheltuielile bugetului general consolidat pentru Educație, dar și 1% din PIB pentru cercetare, să crească bursele, să declare incompatibile funcțiile de rector și parlamentar, să pregătească profesorii care trebuie să aplice reformele curriculare – cererile adresate de 3 organizații de tineret pentru candidații în alegeri

Finanțarea învățământului superior și preuniversitar, dar și a cercetării, regulile de etică în universități, sprijin pentru elevii și studenții dezavantajați, dar și pentru profesorii care trebuie să aplice o serie…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2023. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de limba și literatura română, fizică, biologie și limba franceză au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele și concursurile școlare naționale din anul școlar 2022-2023, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor,…
Vezi articolul