12% din totalul elevilor din România nu au în prezent acces la internet sau la dispozitive de conectare, dar procentul e mai mult decât dublu în satele din Iași și în alte zone rurale – senatorul USR Dan Lungu

2.428 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Aproape 12.000 de elevi din satele ieșene nu au, în prezent, acces la internet, iar circa 11.000 nu au acces la niciun dispozitiv conectabil la internet, pentru a participa la școala online, potrivit unui comunicat emis de senatorul USR Dan Lungu, în care sunt citate datele oferite la solicitarea acestuia de către ministrul Educației, Monica Anisie. Oficialul citat notează că 12% din totalul elevilor din România nu au acces la Internet sau dispozitive de conectare, dar procentul este aproape dublu în cazul elevilor din mediul rural.

Cifrele prezentate de parlamentarul Dan Lungu:

  • 11.807 de elevi din satele ieșene nu au acces la internet.
  • 10.964 nu au nici acces la un dispozitiv care se poate conecta la internet
  • La nivelul județului Iași, în mediul rural, numai 72,19% dintre elevi au acces la internet, 73,91% au acces la un dispozitiv care se poate conecta la internet și numai un total de 69,90% dintre elevi au acces și la internet și la un dispozitiv care să-i permită participarea la școala online.
  • Numărul total al elevilor din mediul rural ieșean, conform unui raport privind Starea învățământului preuniversitar ieșean – Anul școlar 2019-2020, Semestrul I, realizat în luna februarie a acestui an, este de 53.104. Pentru școala online, trebuie exclus numărul preșcolarilor, anume 10.934. Astfel, totalul elevilor vizați de Ministerul Educației în răspunsul său este de 42.170.
  • La nivel național, 12% din totalul elevilor din România nu au în prezent acces la internet și tot 12% nu au acces la un dispozitiv care i-ar putea ajuta să participe la ore.
  • 22% dintre elevii din mediul rural din România nu au acces la internet și tot 22% care nu au calculator, laptop, tabletă sau smartphone.
  • În mediul urban, doar 6% dintre elevi nu au acces la internet și 7% dintre ei nu au acces la un dispozitiv.

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoarea unui fost elev din mediul rural: Nu bursa reprezintă o problemă, ci sistemul care împinge elevii să depindă de ea ca să meargă la școală și să conteze în societate / A spune că elevii merg la școală doar pentru bursă nu ar trebui să fie o critică, ci un semnal de alarmă

Tăierea burselor nu este doar o măsură fiscală, ci afectează viitorul și șansa la educație pentru mii de elevi din medii vulnerabile, susține un fost elev din mediul rural, într-o…
Vezi articolul

VIDEO Salarizarea profesorilor în funcție de performanță, discutată la Guvern. Sorin Cîmpeanu: Există posibilitatea să introducem o componentă salarială de motivare în funcție de performanță, prin PNRR

Profesorii ar putea fi plătiți în funcție de performanță, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. „Există posibilitatea, o să discutăm cu miniștrii de resort și cu primul ministru, să introducem…
Vezi articolul