25 de profesori de istorie vor fi selectați pentru a participa la un seminar de formare pe tema Holocaustului, organizat în Israel. Dacă sunt punctaje egale, prioritate au cei care predau în mediul rural / Care sunt condițiile și ce trebuie să conțină dosarul 

3.983 de vizualizări
elaborarea curriculumului de liceu
Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com
25 de profesori de istorie, titulari sau suplinitori, vor fi selectați pentru a participa la seminarul de formare pe problematica Holocaustului, organizat în perioada 7-14 august 2022 de Institutul Yad Vashem din Ierusalim, potrivit unei adrese trimise de Ministerul Educației către inspectoratele școlare. Dosarul se va depune online la adresa international@edu.gov.ro, până la data de 13 iunie, ora 16:00, conform documentului.
  • Vor fi selectate și 5 cadre didactice rezerve, pe lângă cele 25. Cheltuilele vor fi suportate atât de Institutul Yad Vashem, cât și de Ministerul Educației.

Fiecărui dosar îi va fi asociat un cod ce va fi transmis prin mesajul de confirmare a depunerii. Evaluarea dosarelor se va face de către o comisie desemnată la nivelul Ministerului Educației, în perioada 14-15 iunie 2022. Rezultatele vor fi anunțate pe 15 iunie. Eventualele contestații vor putea fi depuse până la data de 16 iunie, ora 16:00, iar rezultatele finale vor fi publicate pe 17 iunie.

Dacă vor exista cazuri de punctaje egale, va fi acordată prioritate cadrelor didactice care predau în mediul rural, potrivit sursei citate.

Condiții de eligibilitate:

  • cadru didactic încadrat la catedra de istorie în anul școlar 2021-2022, în învățământul preuniversitar, cu statut de titular sau suplinitor;
  • nu a mai participat la un seminar de formare organizat la Yad Vashem.

În document apare că neîndeplinirea oricărei condiții de eligibilitate determină respingerea candidaturii.

Iată care sunt criteriile de selecție:

  • „motivația participării precizată în scrisoarea de intenție – 10p;
  • organizarea de activități vizând tematica Holocaustului (de exemplu: comemorări, vizite la locuri memoriale, lecții deschise, cercuri), susținute cu adeverințe, diplome sau alte documente eliberate de școală, muzee, locuri memoriale, alte instituții – 30p;
  • participarea la cursuri de formare organizate în România pe tematica Istoriei evreilor, Holocaustului, dovedită cu diploma/atestat sau adeverința de participare eliberată de instituția care a organizat cursul de formare – 10p;
  • articole, lucrări sau cărți publicate pe tematica Istoriei evreilor, Holocaustului, justificate de fotocopii ale articolelor, coperților, primelor pagini sau linkuri către paginile web pe care sunt postate lucrările din care rezultă faptul că este autor sau face parte din colectivul de autori – 10p;
  • cunoașterea limbii engleze nivelul B1, dovedită prin certificate, atestate de competențe lingvistice sau alte documente similare. Nu vor fi luate în considerare autoevaluări – 10p.”

Conținutul dosarului de aplicație, potrivit documentului:

  • CV în format Europass (însoțit de documente care permit punctarea criteriilor de selecție, preferabil urmărind ordinea acestora);
  • scrisoare de motivație (max.2 pagini format A4);
  • declarație privind exprimarea acordului de prelucrare a datelor cu caracter personal, asumată prin semnătură. Se va avea în vedere ca documentele transmise să fie, de preferință, în format *.pdf, *.jp(e)g sau *.png.

Este necesar ca participanții să aibă pașaport valabil la data efectuării călătoriei, conform sursei menționate anterior.

Cheltuielile de cazare, masă și transport intern, pe teritoriul Israelului, vor fi suportate de către Institutul Yad Vashem, iar cele privind asigurarea medicală, diurna și transportul internațional, de către Ministerul Educației.

După participarea la seminar, cadrele didactice vor elabora un raport privind activitatea de formare, având obligația organizării de activități școlare și extrașcolare legate de tematica Holocaustului.

Adresa trimisă de Ministerul Educației către inspectorate poate fi consultată mai jos:

Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Întrebare: până când? Ministerul Educației, din Romania, finanțează asemenea manifestări, dar nu susține performanta privind studierea Istoriei românilor. Vedeți premiile olimpicilor naționali. Avem, mai nou, prin lege, o noua disciplina de studiu privind un alt popor. Despre Ip, Trăsnea, Moisei, au auzit, români zic ei, cei care au votat asemenea legi? Despre umilința soldaților români, retrasi
    din Basarabia și Bucovina de Nord, la ordinul regelui Carol al II -lea in iunie 1940, la care au fost supuși de reprezentanții unei anumite etnii susținătoare a comunismului în Romania, știu ei? Știu ei că nu mai apar în manuale informații privind suferințele românilor în țara lor, impunând studiul istoriei altor popoare? Nu știu și nu-i interesează! De aceea mă întreb: până când vor accepta romanii
    umilința in defavoarea demnitatii?

  2. Complet inutil. Profesorii romani de istorie ar trebui sa participe la seminarii despre istoria Romaniei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele din Învățământ reacționează la declarațiile premierului Ilie Bolojan, conform cărora norma didactică de predare ar fi scăzut în ultimii ani: Prim-ministrul ar trebui, din decență față de sutele de mii de cadre didactice, să retracteze public aceste afirmații. Munca unui profesor nu se limitează la orele de predare

Sindicatele din Educație au reacționat la declarațiile premierului Ilie Bolojan referitoare la faptul că norma didactică ar fi scăzut în ultimii an. „Opinia publică trebuie să știe că, în ultimele…
Vezi articolul

Horia Onița, Alianța Organizațiilor Studențești: Frauda nu trebuie tolerată / Chiar în cadrul Facultății de Drept există un profesor infractor / În iunie am avut în jur de 30 de studenți într-o situație similară, aceștia nu au fost exmatriculați

„Frauda academică nu trebuie tolerată, trebuie să existe sancțiuni energice și viguroase pentru a combate această cangrenă din învățământ”, a declarat Horia Onița la Radio România Cultural. Președintele Alianței Naționale…
Vezi articolul

O ingerinţă a ministrului în realizarea subiectelor este politizare. Soarta unor copii este la mâna unor politicieni corupți. Nu putem lăsa aceste fapte nepedepsite – avertizează deputatul Filip Havârneanu, secretar al Comisiei de învăţământ din Camera Deputaţilor

„Este prima dată când unui ministru al educaţiei i se aduc asemenea acuzaţii halucinante, de implicaţii directe și de sabotaj la adresa examenului maturităţii. Exact cei care trebuie să asigure…
Vezi articolul

BREAKING Modificare majoră la examene: elevii vor putea să vadă lucrările înainte de a contesta notele la Evaluarea Națională 2025 și Bacalaureat 2025, propune Ministerul Educației după valul de cereri depuse de părinți în acest an

Elevii vor putea să-și vadă lucrările înainte de a contesta notele la Evaluarea Națională și Bacalaureat 2025, transmite Ministerul Educației, care a lansat proiectele de calendar pentru examenele elevilor din…
Vezi articolul

Ministrul Educației, Daniel David: Gândirea critică trebuie să devină metodă transversală de predare a tuturor disciplinelor, prin programă și trainingul profesorilor / S-ar putea să existe și ca disciplină în oferta pe care o va face ministerul către școli

„Gândirea critică trebuie să devină metodă transversală de predare a tuturor disciplinelor, prin programă și trainingul profesorilor”, spune ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, în cadrul dezbaterii privind educația media,…
Vezi articolul