3.605 școli și grădinițe se află astăzi în scenariul roșu – Ministerul Educației

1.967 de vizualizări
Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com
În total, 112 școli au trecut în scenariul 3 de ieri și până azi, potrivit ultimelor date comunicate vineri de Ministerul Educației. Astfel, de la 3.494 de școli și grădinițe câte erau ieri în scenariul roșu, astăzi sunt 3.605.

Prin urmare, astăzi, 30 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 9.113 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 4.938 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 3.605 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.605 de unități aflate în această situație, 369 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.236 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Data de referință pentru aceste informații este 30 octombrie, ora 12:00.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea de Medicină “Carol Davila” lansează un centru de inovație și cercetare, cu atenție pentru soluții digitale, analiză big data și inteligență artificială în sănătate

Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila” din București începe să deruleze proiecte printr-un nou Centru de inovație și e-Health (Cieh), anunță instituția într-un comunicat de presă. Centrul are drept…
Vezi articolul

Examenele de admitere la colegiile naționale și chestiunea limbii române la Bacalaureat sunt “subiecte deschise”, reafirmă ministrul Cîmpeanu, după valul de critici și amendamente legate de aceste teme. El invocă și o a treia posibilă probă în cadrul examenelor de la Colegii

Colegiile Naționale ar putea să organizeze și o a treia probă de admitere la liceu, după cum a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cadrul Forumului Educației la Iași 2022. El…
Vezi articolul

Ligia Deca cere directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională să caute „ce putem face mai bine pe termen scurt și lung” în privința incluziunii / Înaintea discuțiilor, un raport european arăta lipsurile majore ale României în acest domeniu

„Mă bazez pe directorii centrelor să identifice împreună ceea ce putem face mai bine pe termen scurt și pe termen lung, în ceea ce privește incluziunea”, spune Ligia Deca, ministrul…
Vezi articolul